Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@20:45:49 GMT

کشف ۶۴ پرنده وحشی از متخلفان در همدان

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۷۹۹۹

کشف ۶۴ پرنده وحشی از متخلفان در همدان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید شعبانلو رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در جریان سرکشی به پرنده فروشی‌ها و فضای مجازی ۶۴ قطعه پرنده وحشی را کشف و ضبط کردند.

او تاکید کرد: بازدید دوره‌ای و سرزده از پرنده فروشی‌های شهر همدان در طول سال به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان اضافه کرد: در این راستا طی سه روز گذشته ۲۱ قطعه «سهره طلایی وحشی»، ۲۷ قطعه پرنده «گل بسر» پنج قطعه «سهره زرد»، چهار قطعه «سینه سرخ»، سه قطعه «چرخ ریسک»، سه قطعه «طُرقه» و یک قطعه «بلبل خرما» کشف و ضبط شد.

شعبانلو افزود: این گونه‌های وحشی توسط صیادان بومی و غیر بومی در مراکز فروش پرندگان و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال عرضه و فروش بود که کشف و ضبط شد.

او اظهار داشت: برخی از روی آگاهی و شماری نیز از روی ناآگاهی اقدام به عرضه این نوع پرندگان کرده بودند که به آن‌ها اخطار کتبی داده شد و در صورت تکرار به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

 اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان بیان کرد: از بین ۶۴ قطعه پرنده کشف شده ۶۰ قطعه در طبیعت رها سازی شد و چهار قطعه دیگر به علت قیچی کردن پر‌ها توسط صیادان و ناتوانی در پرواز تا رسیدن به شرایط طبیعی، نگهداری و تیمار می‌شوند.

او  با بیان اینکه صیادان پرنده «سهره طلایی» را به علت آواز زیبا و «گل بسر» را به خاطر زیبایی زنده گیری می‌کنند گفت: با توجه به قرار داشتن در فصل صید پرندگان، تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست فضای مجازی و پرنده فروشی را به صورت منظم رصد و پایش می‌کنند.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست صیادان غیرمجاز پرنده وحشی حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم

آقای خبیر دوستدار محیط زیست، ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می‌کند و به محیط زیست شان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد، آن‌ها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.

این دوستدار محیط زیست بیان کرد: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.

آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آن‌ها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست