Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:29:26 GMT

پویش اهدای خون دانشجویی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۸۱۳۰

پویش اهدای خون دانشجویی برگزار می‌شود

به گزارش روز  سه شنبه ایرنا از وبدا، بیتا ربانی، در خصوص برگزاری "دومین پویش دانشجویی اهدای خون"، افزود: نخستین پویش اهدای خون با مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با عنوان اهدای خون اهدای زندگی در خرداد ماه سال جاری در سراسر کشور با مشارکت پرشور و نشاط دانشجویان برگزار شد که به دنبال این اتفاق مبارک، دانشجویان علاقمندان، درخواست برگزاری دومین پویش دانشجویی تحت عنوان "اهدای خون" را دادند که این امر نیز محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما از برگزاری این پویش، مشارکت جوانان در این امر خداپسندانه است، گفت: تلاش داریم به این واسطه، مشارکت دانشجویان و جوانان را در امر اهدای خون افزایش دهیم تا جوان دانشجوی ما اهدای خون را تجربه کند و با مشارکت در این امر مقدس در این مسیر قرار گیرد، زیرا خون تنها چیزی است که جایگزینی ندارد و تنها راه تامین خون مورد نیاز بیماران اهدای آن از سوی دیگر افراد است.

افزایش سن اهداء کنندگان خون در کشور
مدیر کل برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون ایران با اشاره به افزایش سن اهداء کنندگان خون در کشور، این موضوع را امری بحران زا در آینده دانست و گفت: اتفاقی که رخ داده این است که سن اهداء کنندگان خون در کشور رو به افزایش است و بیشترین اهداء کنندگان ما در سنین بالای ۳۰ سال قرار دارند که اگر این روند تغییر پیدا کند ما دچار بحران خواهیم شد. دانشجویان آگاه و دانشمند از طریق برگزاری چنین پویش‌هایی با فرهنگ اهدای خون آشنا خواهند شد و اگر یک بار خون بدهند در مجموع درصد قابل توجهی این تجربه را کسب و می‌توانند تکرار کنند.

ربانی به بیان اینکه هر دانشجویی که خون بدهد می‌تواند تعداد دیگری را به این جمع اضافه کند، تصریح کرد: قشر جوان ما افراد سالم جامعه هستند، ما فکر می‌کنیم اگر جمعیت جوان دانشجو جزء اهدا کنندگان ما قرار بگیرند، در حوزه اهدای خود دچار مشکل نخواهیم شد.

وی ادامه داد: نشاط دانشجویان در پویش قبل نشان دهنده مسیر روشنی است که با حضور آنان در امر مقدس اهدای خون خواهیم داشت، با توجه به استقبال دانشجویان در دور قبل، در این دوره علاوه بر دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که آغاز کننده پویش اهدای خون بوده‌اند از دیگر دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم نیز دعوت به حضور کرده‌ایم.

وی بر حضور دانشجویان دختر در پویش اهدای خون تاکید کرد و گفت: در مجموع اهداء کنندگان خون در میان خانم‌ها، آمار قابل توجهی را در کشور به خود اختصاص نمی‌دهند که امیدواریم دانشجویان دختر در پویش دوم اهدای خون به این موضوع توجه درخوری کنند. به همین جهت روز چهارشنبه ۱۷ آذر، در پویش دانشجویی اهدای خون به "روز اهدای خون دانشجویان دختر" اختصاص یافته است.

ربانی خطاب به دانشجویان، گفت:  دانشجویان برای  اهدای خون حتما کارت شناسایی معتبر عکس‌دار همراه خود داشته باشند و به نزدیک‌ترین پایگاه اهدای خون مراجعه کنند، امیدواریم حضور آنان به اهدا کنندگان مستمر خون در کشور تبدیل شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشجو سازمان انتقال خون ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشجو سازمان انتقال خون ایران ویروس کرونا دانشجو سازمان انتقال خون ایران اهداء کنندگان خون پویش اهدای خون خون در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم

مریم عرب نژاد ،مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم امروز در نشست خبری گفت: رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

وی افزود: رویداد کشوری جوانی جمعیت ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

عرب نژاد هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و تقدیر از فعالان حوزه جمعیت عنوان کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود