Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی جمعی از دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با حضور در شرکت دانش بنیان شتابدهنده ستاک، از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کرده و پای صحبت ‌های کارآفرینی که چند سال پیش در همین مرکز آموزشی تحصیل می‌کرد نشستند.

نادر آقا زاده، مدیرعامل شرکت دانش بنیان شتابدهنده ستاک در جریان این بازدید اظهار کرد: شرکت شتابدهنده ستاک از سال ۸۵ به عنوان یک شرکت نرم افزاری فعالیت خود را آغاز کرده  و پیش از آن در سال ۸۳ (یک سال بعد از فارغ التحصیلی بنده از مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز) نیز به عنوان هسته فناور در دانشگاه علم و صنعت تهران فعالیت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چون ما کار خود را با مجموعه بزرگ دانشگاهی آغاز کردیم، بلافاصله وارد حوزه دولت الکترونیک شدیم، موضوعی که در آن زمان خلا بسیاری وجود داشت و با توجه به خواست کشور برای ورود به این موضوع اما شرکت‌های داخلی مجرب برای تولید سیستم‌های موردنیاز وجود نداشتند.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها، شرکت‌ها عمدتا به سمت تولید نرم افزارهای حسابداری، بازرگانی و انبارداری رفته بودند و از طرفی فضای دانشگاهی نیز برای اجرای این پروژه‌ها مساعد نبود هرچند امروز هم فاصله زیادی بین مفاهیم نرم افزارها که در دانشگاه درک می‌شوند با بازار و صنعت وجود دارد.

آقازاده گفت: از ۸۵ تا ۸۹، توانستیم تتمه‌های ورود به صنعت آی تی و دولت الکترونیک را بگذرانیم و خودمان را به عنوان یک شرکت تثبیت شده در کشور معرفی کنیم. در سال ۸۷ از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان شرکت پیش رو در صنعت آی تی کشور و در سال‌های ۸۹ و ۹۰ به عنوان شرکت برتر در حوزه دولت الکترونیک انتخاب شدیم. در سال ۸۹ نیز بنده به عنوان مرد سال فناوری کشور و در سال ۹۰ به عنوان کارآفرین برتر با ۷۲ نفر پرسنل از سوی وزارت علوم برگزیده شدم.

وی با بیان این‌که تا ۹۲ این فرایند کاری ادامه داشت، افزود: تا سال ۹۳ که بدقولی‌های دولت در بحث پرداختی‌ها افزایش یافت، بحث فاز خروج از دولت الکترونیک را کلید زدیم تا به حوزه کسب و کارهای آنلاین ورود یابیم و در نهایت در سال ۹۵ نیز به طور رسمی از این حیطه خارج شده و تا به امروز فقط خدمات پشتیبانی را بدون ورود به پروژه‌های جدید دولتی ادامه دادیم.

وی خاطرنشان کرد: شاید عموم مردم از مجموعه ما شناختی نداشته باشند اما تمامی آن‌ها از خدمات ما استفاده کرده‌اند که از جمله آن سایت refahi.ir استراتژِیک ترین پروژه فناوری اطلاعات دولت در زمان خود بود. در سال ۸۹ که بحث هدفمندی یارانه‌ها در کشور آغاز شد، دو شرکت فرانسوی و سوئدی در تهران برای این سایت مناقصه برگزار کرده و موفق شدند تا این پروژه را به دست آورند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ستاک افزود: تنها بعد از سه ماه از آغاز فعالیت، این سایت متوقف و کل پروژه ایستاد. ما آن موقع پروژه سایت سهام عدالت را کار کرده بودیم و تجربه موفقی نیز در دولت داشتیم در نتیجه سریعا به ما اطلاع دادند و ما در عرض ۹ ماه سایت refahi.ir که هشت وزارتخانه با آن کار می‌کنند را به تنهایی بازتولید کردیم که تاکنون نیز با وجود افزایش تعداد خانوارها، همانند یک ساعت کار می‌کند. 

وی در خصوص دلیل ورود به حوزه کسب و کارهای آنلاین، گفت: دلیل اصلی این امر اتفاقاتی است که در حوزه کسب و کارهای آنلاین می‌افتد و تصور ما نیز این است که آینده از آن این موارد است. بحث انقلاب دیجیتالی که در خصوص مطرح می‌شود برای ما جذابیت بالاتری دارد.

وی ادامه داد: در اوایل دهه ۹۰ که موضوع انقلاب دیجیتالی در کشورهای خارجی بسیار رواج یافت، ما از دیجیتال فقط بحث نرم افزارهای حسابداری را می‌دانستیم اما در ۹۵ دیدیم که انقلاب دیجیتالی وارد ایران هم شده است.

آقازده خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی برای آینده باید چهار سال بعد را پیدا و بر روی آن سرمایه گذاری کرد. اگر نیاز بازار امروز را هدف خود قرار دهیم، وقتی وارد این بازار شویم نیازها تغییر خواهند کرد و از غافله عقب خواهیم ماند.

وی تاکید کرد: با آمدن انقلاب دیجیتالی، آی تی و فناوری اطلاعات، میدان قدرت و اقتصاد را از سایر حوزه‌ها گرفت. مثلا امروز برنامه اسنپ، پول حمل نقل سطح شهر را به عنوان یک شرکت نرم افزاری به دست گرفته و این اقتصاد وارد آی تی شده است. این حوزه از الان به بعد نیز تقویت خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس وارد حوزه شتابدهی استارتاپ‌ها شدیم و با وجود این‌که ممکن است مردم شرکت ما را در این حوزه نشناسند اما پروژه‌های ما به خصوص برای شهروندان تبریزی استفاده شده است. حوزه‌هایی چون آهن آلات، خرده فروشی موادغذایی و بسیاری حوزه‌های دیگر جزو استارتاپ‌هایی هستند که از سال ۹۵ بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کردیم.

مدیرعامل شرکت ستاک از اجرای دو استارت‌آپ در حوزه مهاجرت معکوس در اتحادیه اروپا و حوزه بوم گردی در سوئیس خبر داد و بیان کرد: شعب دیگری از شرکت ما در استونی و آلمان قرار دارد. 

وی در خصوص سطح تحصیلاتش تشریح کرد: برای این‌که بتوانم رشته مهندسی برق و مخابرات خود را ادامه دهم، زمان حضور در کنکور را از دست دادم اما بعد از آن به دنبال راهی برای ورود به دانشگاه بودم، در نتیجه از رشته کاردانی کامپیوتر جهاددانشگاهی تبریز قبول شده و شروع به تحصیل کردم. پس از آن، لیسانس خود را از دانشگاه نبی اکرم تبریز، فوق لیسانس مدیریت پروژه از آمریکا و مدیریت فناوری اطلاعات از سوئد و مقطع دکتری در رشته مدیریت کسب و کار دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم.

وی با اشاره به مهاجرت برخی از نخبگان از کشور، گفت: برای کسانی که ظرفیت توسعه در داخل کشور برایشان میسر نیست امکان مهاجرت وجود دارد اما اگر کسی ظرفیت توسعه در کشور را داشته باشد باید گفت که ایران یک کشور با پتانسیل بالا بوده و یک منطقه بکر است.

آقازاده با تاکید بر این‌که متاسفانه ما در کشور خودمان تفکر عمیق نسبت به مسائل نداریم، افزود: ما به عنوان یک شرکت نرم افزاری در سطح کشور هیچگاه ادعای نخبگی نکردیم و معتقد هستیم که ما یکسری افراد معمولی هستیم. خروجی کارهای ما است که مشخص می‌کند که ما چه جایگاهی داریم و این مورد چیزی است که در خارج کشور به آن بها می‌دهند.

وی با تاکید بر این‌که باید سعی کنیم غیرقابل جایگزین شویم، گفت: باید در کنار آموزش‌های آکادمیک، کار عمیق و تفکر منطقی نیز مطرح شود چرا که اینگونه اثربخشی کار بالا رفته و غیرقابل جایگزین می‌شویم.

در ادامه رباب نوروزی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هدف از بازدید امروز از شرکت نرم افزاری ستاک، این بود که اولا دانشجویان با یک محیط کاری واقعی در حوزه نرم افزاری آشنا شوند و از طرفی کارآفرینی که از مجموعه جهاددانشگاهی بوده و سال‌ها قبل در این مجموعه تحصیل کرده است را بشناسند.

وی افزود: کارآفرین ما امروز شرکتی دارد که نزدیک به ۳۰ نفر مستقیم در آن کار می‌کنند. هدف ما آشنایی با این حوزه برای دانشجویان است تا راه و مسیر خودشان را در حوزه فناوری اطلاعات و نرم افزار پیدا کنند و بدانند که باید چه مهارت‌هایی را کسب کنند تا وارد بازارکار حوزه فناوری اطلاعات شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز عنوان یک شرکت انقلاب دیجیتالی شرکت نرم افزاری فناوری اطلاعات کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی با حضور در محل برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روند برگزاری این آزمون بازدید کرد و گفت: برنامه ریزی شده تا نتایج آزمون در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر حسن مسلمی نائینی؛ رییس جهاددانشگاهی و هیئت همراه صبح امروز (جمعه 14 اردیبهشت‌ماه) با حضور در دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی از دو حوزه برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش بازدید کردند.

مسلمی نائینی در حاشیه برگزاری این آزمون با بیان اینکه آزمون فوق با حضور بیش از 406 هزار داوطلب به صورت همزمان در 31 استان و 154 شهر، 802 حوزه و 1077 زیرحوزه در سراسر کشور برگزار شد، افزود: در استان تهران 12 و در شهر تهران 7 حوزه آزمون به این منظور در نظر گرفته شده است که دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی از جمله حوزه‌های آزمون در شهر تهران هستند.

وی با بیان اینکه آزمون فوق در 4 رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شد، عنوان کرد: با برگزاری این آزمون توسط جهاددانشگاهی 19 هزار و174 نفر پس از مراحل مصاحبه و گزینش استخدام وزارت آموزش و پرورش خواهند شد.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه نتایج آزمون کتبی در نیمه دوم خردادماه 1403 از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام می‌شود، مسئولان آموزش و پرورش پیش‌بینی کرده‌اند که پذیرفته‌شدگان مهرماه مشغول به کار شوند.

وی تیم اجرایی و مدیریتی این آزمون را در سطح کشور با احتساب عوامل اجرایی دانشگاه‌ها بیش از 10 هزار نفر ذکر کرد و گفت: مرکز آزمون جهاد از سال 1396 شروع فعالیت خود را آغاز کرده و در حدود 6 سال گذشته 65 آزمون برای دستگاه‌های مختلف اجرایی و بخش عمومی برگزار کرده که بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر در مجموع آزمون‌های آن حضور داشته‌اند.

به گزارش تسنیم،‌ تعداد کل داوطلبان این آزمون 406 هزار و 214 نفر هستند که از این مجموع 88671 نفر (22 درصد) را مردان و 317543 نفر (78 درصد) را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین استان‌های سمنان و قزوین کمترین داوطلب و استان‌های تهران و خراسان رضوی بیشترین داوطلب را داشته‌اند.

ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روز 17 بهمن‌ تا روز 29 بهمن‌ماه 1402 انجام گرفت که در مجموع 79 درصد داوطلبان با مدرک کارشناسی، 16 درصد با مدرک کارشناسی ارشد و 5 درصد نیز با مدارک دیگر (دکتری، حوزوی و حافظین قرآن) در این آزمون ثبت نام کردند. نتایج کتبی آزمون نیمه دوم خردادماه 1403 از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی(https://hrtc.ir ) اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم