Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «بهاء الدین النوری» عضو ائتلاف «دولت قانون» که ریاست آن را نوری المالکی نخست‌وزیر اسبق عراق بر عهده دارد، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت که «نتایج نهایی اعلام شده انتخابات پارلمانی عراق، تفاوت چندانی با نتایج اولیه ندارد».

وی که ائتلاف متبوعش رتبه سوم انتخابات را به دست آورده است، افزود: «ائتلاف دولت قانون به نتایج انتخابات اعتراض داشت، اما امروز پس از اعلام نهایی نتایج، به تصمیمات دستگاه قضایی احترام می‌گذاریم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش موازین نیوز، النوری تأکید کرد که ائتلاف قانون و طرفدارانش به دلیل مشکلات بوجود آمده در انتخابات، مورد بی عدالتی بزرگی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در چارچوب «هماهنگی گروه‌های شیعه عراق» کمیته‌هایی برای مذاکره با بقیه احزاب پیروز در انتخابات تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: «چارچوب هماهنگی بزرگترین فراکسیون از نظر تعداد است و در‌های گفتگو به روی همه جناح‌ها و فراکسیون‌ها و احزاب سیاسی باز است».

عضو ائتلاف «دولت قانون» تأکید کرد که «نخست وزیر عراق در دولت آینده از چارچوب هماهنگی خواهد بود».

براساس نتایج نهایی هیچ تعییری در ترتیب ائتلاف‌های پیروز به وجود نیامده و تنها پنج کرسی تغییر کردند. به گفته کمیسیون انتخابات عراق، با بازشمارش آرای صندوق‌ها، تنها پنج کرسی در بغداد، اربیل، موصل، البصره و کرکوک تغییر کرده است.

با اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین انتخابات پارلمانی عراق نتایج انتخابات ائتلاف دولت قانون یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین دولت قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند

براساس نتایج یک نظر سنجی جدید، ۶۳ درصد از اسرائیلی‌ها خواستار استعفاهای بیشتری در صفوف فرماندهان ارشد نظامی رژیم خود هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو اعلام کرد براساس نتایج آخرین نظر سنجی که آن را روز جمعه دیروز انجام داده 63 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند فرماندهان دیگری علاوه بر فرمانده ارتش باید از مقامات عالی خود در ارتش و سازمان‌های امنیتی اسرائیل استعفا داده و مسئولیت این شکست‌ها را بپذیرند.

در این نظر سنجی همچنین بنی گانتس رهبر حزب بلوک دولت که به کابینه جنگ نتانیاهو پیوسته نیز سیر قهقرایی کاهش محبوبیت را طی کرده و 2 کرسی نسبت به نظر سنجی قبلی از دست داده تا از 31 کرسی به 29 کرسی تنزل پیدا کند.

نتایج نظر سنجی معاریو همچنین مشخص کرد، فقط 39 درصد صهیونیست‌ها پیش بینی می‌کنند که تدابیر مهمی در آینده نزدیک برای بازگشت ساکنان شمال اتخاذ خواهد شد در حالی 36 درصد تاکید کردند این احتمال در کوتاه مدت وجود نداشته و 25 درصد هم گفتند نمی‌دانند چه زمانی این شهرک نشینان به خانه‌های خود باز می‌گردند.

احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیلرسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زدبالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرددومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد