Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری "آسوشیتد پرس"، دکتر ترزا تام، مقام ارشد بهداشت عمومی کانادا، گفت که همه موارد ابتلا به سویه اومیکرون در کانادا از منشاء کشور نیجریه است که نرخ واکسیناسیون پایینی دارد.
اتاوا پیش از این ممنوعیت ورود اتباع خارجی از هفت کشور در جنوب آفریقا را اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت کانادا همچنین گفت: به استثنای آمریکا، همه مسافران هوایی که قصد سفر به کانادا را دارند باید در بدو ورود به فرودگاه آزمایش کرونا بدهند و تا زمانی که نتایج آزمایش را دریافت نکرده‌اند، باید در قرنطینه باشند.

دوکلوس افزود که دولت مرکزی کانادا آزمایش‌های کرونا را در استان‌های این کشور افزایش خواهد داد.

کانادا تاکنون شش مورد از ابتلا به سویه اومیکرون را شناسایی کرده است.

استان انتاریو اولین موارد ابتلا به سویه اومیکرون خود را در روز یکشنبه و کبک اولین مورد خود را در روز دوشنبه اعلام کردند.

استان‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا نیز اولین موارد ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا را در افرادی که به نیجریه سفر کرده بودند تأیید کردند.

دکتر دینا هینشاو، مدیر ارشد پزشکی آلبرتا، گفت که فرد مبتلا به سویه اومیکرون در هلند حضور داشته و بدون علامت است.

دوکلوس توضیح داد مسافران خارجی هنوز باید قبل از عزیمت به کانادا با هزینه خود آزمایش کرونا انجام دهند. دولت کانادا نیز در بدو ورود مسافران خارجی به این کشور یک آزمایش کرونای دیگر از آن‌ها می‌گیرند.

مقام ارشد بهداشت عمومی کانادا در تصریح کرد در مجموع موارد ابتلا به کرونا در کانادا در میان افرادی که در نیجریه و مصر حضور داشته‌اند افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، سازمان جهانی بهداشت جمعه شب (۵ آذر) حرف یونانی اومیکرون را به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، اختصاص داد.

سازمان جهانی بهداشت این سویه را نگران‌کننده خوانده و کارشناسان بهداشت عمیقاً نگران سرایت اومیکرون هستند چرا که دارای مجموعه‌ای غیرعادی از جهش‌ها است و مشخصاتی متفاوت از سایر سویه‌های نگران‌کننده دارد.
در پی انتشار این خبر، کشورهای مختلف تدابیری برای رفت‌وآمد به کشورهای جنوب آفریقا اتخاذ کرده‌اند.

آمریکا نیز ورود مسافران از هشت کشور آفریقایی را به دلیل هراس از شیوع سویه اومیکرون ممنوع کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین کانادا ویروس کرونا اومیکرون کشورهای آفریقایی یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین ابتلا به سویه اومیکرون موارد ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است

به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.  در این دیدار آقای مخبر، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشور‌های آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال گذشته و بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران–واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت