Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@10:55:31 GMT

نتایج انتخابات را هرگز قبول نخواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۲۲۱۸

نتایج انتخابات را هرگز قبول نخواهیم کرد

گروه عراقی «چارچوب هماهنگی» متشکل از احزاب شیعه در بیانیه‌ای نتایج نهایی انتخابات اعلام شده توسط کمیسیون انتخابات عراق را رد و اعلام کرد که نتایج نهایی اعلامی را هرگز قبول نخواهد پذیرفت.

به گزارش مشرق، گروه عراقی «چارچوب هماهنگی» متشکل از احزاب شیعه سه‌شنبه شب ساعاتی پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «هرگز نتایج اعلامی را قبول نخواهند کرد؛ چرا که بدون شک کمیسیون انتخابات این نتایج را از قبل آماده کرده بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «تناقض در اظهارات کمیسیون انتخابات نشان می‌دهد که کمیسون و دستگاه قضایی به شکایت‌ها به صورت جدی رسیدگی نکرده است».

چارچوب هماهنگی احزاب شیعه عراق افزود: «آنان یک بار می‌گفتند که با بازشمارش آراء به صورت دستی، تغییرات به صورت گسترده و چشمگیر صورت گرفته است و بار دیگر می‌گفتند، نتایج صد در صد مطابقت دارد!».

به گزارش المیادین، در ادامه بیانیه آمده که «عدم هماهنگی کمیسیون انتخابات در رابطه با آرای باطله و ابطال آرای برخی از حوزه‌های انتخابی کاملا گویای این تناقضات بود».

گروه عراقی «چارچوب هماهنگی» متشکل از احزاب شیعه تأکید کرد که دلایل مستند و محکمی در اختیار دارد که نشان می‌دهد در نتایج انتخابات دستکاری شده است و به همین دلیل نتایج کنونی را قبول نخواهیم کرد.

در پایان بیانیه آمده است: «ما از دادگاه عالی عراق این انتظار داریم بدون اینکه تحت تأثیر مسایل سیاسی قرار بگیرد، با موضوع شکایت‌ها و درخواست تجدید نظرها و دلایل و شواید، بی‌طرفانه برخورد کند تا انصاف در حق مردم و رای‌دهندگان و نامزدها رعایت گردد».

رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق روز سه شنبه با اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور گفت که شکایت‌ها تنها منجر به تغییر ۵ کرسی در استان‌های بغداد، نینوا، اربیل، کرکوک و بصره شد.

بر اساس اعلام کمسیاریای عالی انتخابات عراق، جریان صدر با کسب ۷۳ کرسی، جایگاه اول را حفظ کرده است و پس از آن ائتلاف سُنی تقدم به رهبری «محمد حلبوسی» ۳۷ کرسی را کسب کرد و ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی با کسب ۳۳ کرسی در جایگاه سوم قرار گرفت.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو شیعیان بغداد عراق کمیسیون انتخابات عراق اربیل شیعه کمیسیون انتخابات چارچوب هماهنگی نتایج نهایی احزاب شیعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا

مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای از حمله موشکی به بندر نفتی حیفا در فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش مشرق، مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بندر نفتی حیفا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

طبق اعلام مقاومت اسلامی عراق، حیفا با یک فروند موشک پیشرفته «الأرقب» مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: رزمندگان ما، بندر حیفا در اراضی اشغالی فلسطین را با موشک کروز پیشرفته ارقب هدف قرار دادند.

این بیانیه آورده است: این عملیات در ادامه مقاومت در برابر اشغالگران و یاری مردم غزه و پاسخ به جنایاتی انجام شده که رژیم غاصب علیه زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی مرتکب می‌شود.

مقاومت اسلامی عراق بر ادامه عملیات خود برای درهم کوبیدن مواضع دشمنان تاکید کرده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم
  • صادق خان باز هم شهردار لندن شد
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است