Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:21:53 GMT

گیلان در مسیر افزایش تولید میوه‌های گلخانه‌ای  

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۲۹۵۲

گیلان در مسیر افزایش تولید میوه‌های گلخانه‌ای  

ایسنا/گیلان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تولید میوه‌های گلخانه‌ای در گیلان رو به افزایش است و از متقاضیان جدید نیز حمایت می‌شود.

در سال‌های اخیر، با توجه به بازار فروش، تمایل به کشت میوه‌ها به‌خصوص میوه‌های گرمسیری، در محیط‌های کنترل‌شده و یا گلخانه‌ای بیشتر شده است. خواص دارویی و ارزش غذایی انواع میوه، سبب شده که مصرف آن‌ها در رژیم غذایی انسان ضروری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشت در محیط های کنترل شده و گلخانه یکی از روش‌های مدرن برای پیشگیری از خسارت سرما، گرما، تنشهای آبی است.

توجیه پذیر بودن کشت انواع میوه در گلخانه

با توجه به هزینه های احداث گلخانه و یا محیط های کنترل شده، کشت انواع میوه در گلخانه با هدف افزایش عملکرد، افزایش بهره‌وری نهاده‌ها، پیشگیری از انواع نابسامانی‌ها و یا تولید میوه خارج از فصل توجیه پذیر است.

افزایش ضریب امنیت سلامت غذایی، ارتقاء بهره‌وری، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش صادرات از اهداف توسعه گلخانه‌ها است و گیلان در این خصوص وضعیت رو به رشدی دارد.

افزایش کشت آناناس گلخانه‌ای در گیلان

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از توسعه همه محصولاتی که قابلیت کشت در استان گیلان را دارند حمایت می‌کنیم، گفت: البته به کشت و توسعه محصولاتی نظیر تولید موز در گیلان هیچ برنامه‌ای نداریم اما کشت آناناس در شرایط گلخانه‌های گیلان انجام می‌شود.

وی افزود: گلخانه محیطی کنترل شده برای تولید محصولات کشاورزی است و اخیرا تولید میوه های باغی هم به روش گلخانه‌ای در گیلان رو به افزایش است.

برنامه‌ریزی برای تولید لیموترش گلخانه‌ای در گیلان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای تولید بلوبری گلخانه‌ای و دیگر رزبری ها در گیلان کارهایی خوبی انجام شده است و برای تولید لیموترش گلخانه ای در گیلان اگر متقاضی وجود داشته باشد، حمایت های لازم انجام خواهد شد.

پارسافر با بیان اینکه گلخانه‌ها در همه شهرستانهای گیلان پراکنده هستند، افزود: صومعه سرا دارای مجتمع گلخانه‌ای است و  گلخانه‌های جدیدی نیز در شهرستانهای سیاهکل انزلی، رودسر و شفت در حال ساخت است و امید می‌رود به زودی برخی این گلخانه‌های در دست ساخت به بهره‌برداری برسند.    

افزایش صادارت میوه‌های گلخانه‌ای گیلان دستاورد ارتقای کمی و کیفی میوه‌های گلخانه‌ای

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت درست می‌توان تولید میوه‌های گلخانه‌ای را از نظر کمی و کیفی ارتقا داد و به این ترتیب شاهد افزایش محصولات کشاورزی صادارتی گلخانه ای نیز خواهیم بود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گلخانه آناناس بازار میوه های گلخانه ای گلخانه ای در گیلان تولید میوه برای تولید گلخانه ها کنترل شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی گمرک ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

دیگر خبرها

  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان