Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@04:40:27 GMT

ربات‌های زنده با قابلیت تولید مثل ساخته شدند!

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۳۵۱۰

ربات‌های زنده با قابلیت تولید مثل ساخته شدند!

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از دیلی میل، این ماشین‌های زنده چند میلیمتری «زنوبات ۳.۰»(Xenobot ۳.۰) نام گرفته‌اند و شبیه ربات‌های معمولی یا حیوانات نیستند، بلکه موجوداتی زنده و ارگانیسم‌هایی قابل برنامه ریزی هستند.

زنوبات ها حاصل فعالیت زیست شناسان و محققان رایانشی دانشگاه تافت و دانشگاه ورمونت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنوبات ۳.۰ در حقیقت نسخه جدید زنوبات اورجینال (در سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان نخستین ربات زنده ساخته شد) و زنوبات ۲.۰ (که می‌تواند خود را حرکت دهد) است.

جاشوا بانگارد محقق رایانشی و کارشناس رباتیک در دانشگاه ورمونت می‌گوید: ما متوجه شدیم زنوبات ها می‌توانند حرکت کنند، شنا کنند و اکنون در این تحقیق نشان دادیم آنها قادر به تکثیر هستند. زنوبات ها به توسعه ارگانیسم‌های طراحی شده توسط رایانه‌ای کمک می‌کنند که قادر به انتقال دارو به شیوه‌ای هوشمند هستند.

به نوشته نیو اطلس این ربات‌ها به وسیله ابر رایانه طراحی و با دست ساخته شده‌اند. آنها با کمک انرژی رویان ذخیره شده در ظرف‌های آزمایشگاهی شنا می‌کنند و برحسب طراحی وظایف مختلفی مانند هل دادن مواد در محیط و حتی تکثیر سلول‌های جداگانه را انجام می‌دهند.

ربات‌های زنوبات شبیه پک من (یک کاراکتر بازی رایانه‌ای) هستند که در ظرف آزمایشگاهی شنا می‌کنند و صدها سلول جداگانه را جمع آوری می‌کنند و داخل دهانشان بچه‌هایشان را سرهم بندی می‌کنند. این بچه‌ها طی چند روز به زنوبات هایی تبدیل می‌شوند که مانند والدین خود شنا می کنند. زنوبات های جدید نیز می‌توانند نسخه‌هایی از خود را بسازند.

محققان می گویند تاکنون هیچ حیوان یا گیاه شناخته شده‌ای با این شیوه تولید مثل نمی‌کند و نسل جدید زنوبات ها برای مطالعه سیستم‌های خود تکثیرشونده ایده آل هستند.

این ربات‌های زیستی خود تکثیرشونده به روش‌های درمانی شخصی سازی شده و مستقیم برای جراحت‌های عمیق، نقایص هنگام تولد، سرطان، سالمندی و غیره منجر می‌شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین ربات های زنده تولید مثل زنوبات یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین زنوبات ها ربات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد

ایتنا - گوگل در جدیدترین بروزرسانی خود برای اپلیکیشن تماس اندروید، ایموجی صوتی را برای برخی از کاربران فعال کرد.
شرکت گوگل در جدیدترین بروزرسانی خود، قابلیت عجیبی را برای برخی کاربران فعال کرده که ایموجی‌های صوتی نام دارد. این قابلیت در اپلیکیشن Phone در واقع افکت‌های صوتی استانداردی هستند که با انتخاب یکی از ۶ ایموجی تشویق، خنده، جشن، گریه، مدفوع و صدای تبل پخش می‌شوند.

گوگل در توضیح قابلیت جدید اپلیکیشن تماس می‌گوید: «شما می‌توانید احساسات و حالت‌های مختلف خود را با صداهایی مانند تشویق، خنده، گریه یا تبل تنها از طریق لمس تصویر هریک از ایموجی‌ها به طرف مقابل ابراز کنید.»

درواقع وقتی شما به عنوان تماس‌گیرنده یکی از ایموجی‌های صوتی را انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن تماس گوگل انیمیشن کوتاهی را همراه با افکت صوتی به مدت چند ثانیه پخش می‌کند که در هر دو طرف تماس شنیده می‌شود.

طریقه فعال کردن این قابلیت برای کاربران اندروید اینگونه است که ابتدا وارد بخش عمومی (General) تنظیمات گوشی می‌شوید یا در صفحه اپلیکیشن تماس، روی بیشتر (More) می‌زنیذ تا گزینه ایموجی صوتی (Audio Emoji) را مشاهده کنید.

پس از فعال‌کردن، دکمه «ایموجی صوتی» در صفحه اصلی اپلیکیشن ظاهر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد با زدن روی آن، یکی از شکلک‌ها را انتخاب کنید تا صدای مرتبط پخش شود.

گوگل برای جلوگیری از پخش پشت سر هم صداها با ایجاد فاصله کوتاهی بین ارسال این ایموجی‌ها محدودیتی برای استفاده از این قابلیت درنظر گرفته است. 

در حال حاضر کمپانی گوگل آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن Phone گوگل را در کانال بتا (نسخه ۱۲۸) دردسترس قرار داده تا برخی کاربران از آن استفاده کنند اما احتمالاً در هفته‌های آینده تمام کاربران امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • قابلیت جدید تسلا سایبرتراک؛ قفل دیفرانسیل فعال خواهد شد
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • طراحی نیمکت مواج برای اتاق‌های انتظار (فیلم)
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • قابلیت جدید واتساپ که حتی تلگرام هم آن را ندارد!
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • فلومتر التراسونیک کانال باز چیست؟
  • اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد