Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اصغر گونجی روز چهارشنبه در دیدار با محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، اظهار داشت: این نهاد در حادثه زلزله ورزقان یک هزار و ۶۱۴ واحد احداثی، در زلزله گیلانغرب استان کرمانشاه ۱۲ هزار واحد تعمیری و چهار هزار واحد احداثی و در سیل نورآباد لرستان نیز سه هزار و ۴۵۰ واحد تعمیری و ۲ هزار و ۵۰۰ واحدا احداثی را به انجام رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: استان قزوین با ۸۴۴ روستای دارای سکنه، ۶۹۰ روستای آن جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد که در بخش طرح هادی برای تمامی روستاها تهیه طرح صورت گرفته که با توجه به اینکه افق این طرح ها ۱۰ ساله می باشد، تاکنون طرح ۴۳۰ روستا مورد بازنگری قرار گرفته است.

گونجی خاطرنشان کرد: از محل قیر رایگان نیز معابر ۲۴۵ روستا به ابعاد یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع آسفالت شده و در حوزه عملیات بازسازی نیز از ۹۵ هزار واحد مسکونی روستایی استان، ۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد به انجام رسیده که متوسط میانگین کشوری این بخش ۴۶ درصد بوده اما در استان قزوین ۵۴ درصد است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۹ هزار جلد سند برای ۴۶۶ واحد مسکونی روستایی و ۹ هزار جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و اداره کل ثبت و اسناد این استان صادر شده است، تاکید کرد: در بخش تامین مسکن محرومان، هم اکنون عملیات احداث ۲ هزار واحد پایان یافته است و در سال جاری نیز چهار هزار واحد احداث می شود.

گونجی یادآور شد: در راستای اجرای پروژه اقدام ملی مسکن نیز این نهاد در ناحیه شهری مهرگان عملیات ساخت و اجرای یک هزار و ۳۵ واحد مسکونی را آغاز کرده و در سایر مناطق استان نیز برای ۷۰۰ واحد تامین زمین شده و ۲۴۰ متقاضی نیز آورده اولیه خود را در ۶ شهرستان واریز کرده اند و اجرای آنها نیز در مرحله پایان فوندانسیون و اجرای سقف ها است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: ۳۰ دفتر روستایی با ۱۶۰ ناظر در سطح استان عملیات اجرای پروژه های بازسازی و بهسازی منازل روستایی را برعهده دارند.

تامین مسکن نخستین دغدغه مهم امام راحل بود

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز در این بازدید اظهار داشت: از آنجایی که تامین مسکن نخستین دغدغه مهم امام راحل بود به همین جهت یکی از نخستین نهادهایی که با دستور ایشان در اوایل پیروزِی انقلاب اسلامی شکل گرفت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام رمضانعلی رمضانی تاکید کرد: بنیاد مسکن در واقع یک نهاد عمومی و غیردولتی محسوب می شود که برای کمک به دولت و مردم در شرایط حاد و بحرانی حوادث در نظر گرفته شده تا جایی که همه ما شاهدیم که با وقوع هر نوع حادثه غیرمترقبه ای، نخستین نهادی که در منطقه حضور یافته و تا پایان کار نیز در آن مستقر خواهد بود، بنیاد مسکن است.

وی اضافه کرد: امروز نیز وجود این نهاد و انجام صحیح خدمات آن مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری قرار دارد و همین مساله بار احساس وظیفه ما را دوچندان کرده است.

حجت الاسلام رمضانی به اهمیت تشکیل مجمع خیران مسکن ساز در این استان اشاره و یادآور شد: با تشکیل و فعالیت این مجمع می توان در آینده انتظارت مسکن برای محرومان و نیازمندان جامعه را تا حدود زیادی مرتفع ساخت.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری ایرنا استان قزوین بنیاد مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری ایرنا انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری ایرنا استان قزوین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین بنیاد مسکن هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: تسهیلات به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان