Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش ملی تجلیل از مربیان چهادی ورزش همگانی امروز چهارشنبه در هتل ورزش تهران باحضور رئیس سازمان بسیج ورزش و رئیس ورزش همگانی برگزار شد.

مهدی میرجلیلی، رییس بسیج ورزشکاران در این مراسم گفت: ابتدا هفته بسیج را تبریک می‌گویم و یاد و خاطره همه شهدا را گرامی می‌داریم. از افشین مولایی رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی و همکارانش در این فدراسیون تشکر می‌کنم که همیشه بسیج را همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به مربیان جهادی تاکید کرد: مربی فقط وظیفه ارتقای مهارت و آمادگی جسمانی را ندارد. وظیفه مربی تربیت و پرورش روح و معنویت در ورزشکاران است. این‌که حضرت امام فرمودند معلمی شغل انبیاست، من می‌گویم مربیگری نیز شغل انبیاست چراکه انسان را به خدا می‌رساند.

میرجلیلی اظهار داشت: مربیان جهادی نیاز به تفکر و روحیه جهادی دارند. حضرت امام همیشه افتخار می‌کرد که یک بسیجی است و از خدا می‌خواست با بسیجیان محشور شود. بالاترین افتخار مربیان افتخار خدمت به مردم است چراکه شور نشاط در جامعه ایجاد و به‌سلامت مردم کمک می‌کند. باید روح ورزشکاران آماده و معنویت و اخلاق را در ورزش جاری و ساری کنند ورزش همگانی یعنی شخصیت همگانی .

افشین ملایی، رئیس فدراسیون همگانی، نیز در این گفت: افتخارآفرینی در میادین ورزش قهرمانی به دلیل وجود مربیان توانمند است و در حوزه ورزش همگانی نیز عنصری به نام مربیان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که مستقیم با مردم در ارتباط است.

وی افزود: جوامع کشورهای توسعه یافته به سلامت انسان و عوامل موثر بر آن توجه بیشتر می‌کنند و جایگاه اجتماعی مربیان ورزش همگانی در این کشورها بسیار بالا است چرا که با تمرکز بر عملکرد سلامت بخش ورزش همگانی بسیاری از هزینه های سربار اعم از سلامت جسمی، بزهکاری اجتماعی، بهره وری کار و...کاهش می‌یابد.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید بر اینکه مربیان ورزش همگانی ناجی سلامت مردم و اصلی ترین عناصر سلامت ملی هستند،‌ گفت: باید پیشگیری بر درمان مقدم شمرده شود و با تحلیل نقش ورزش همگانی در حوزه پیشگیری و درمان شاهد پویایی ورزش همگانی در کشور باشیم و به جای ساختن بیمارستان به سمت ساخت جاده‌های تندرستی برویم.

ملایی ادامه داد: عنصر اصلی درمان،‌ پزشک است و حدود هفت سال زمان می‌برد تا یک پزشک عمومی تربیت شود و ۷۰۰ میلیون تومان نیز بدون در نظر گرفتن زیرساخت های درمانی و پزشکی و درمانی باید در این رابطه هزینه شود تا در نهایت به منظور درمان بیماران اقدام کنند. یک پزشک عمومی در صورت سلامت جسمانی و کارکرد روزانه هشت ساعت،‌ می‌تواند حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ بیمار را ویزیت کند.

وی افزود: این در حالی است که در حوزه ورزش همگانی به جای هفت سال، نیازمند یک هفته آموزش سیستماتیک در حوزه ورزش هستیم تا با رعایت استانداردها و پرداخت 700 هزار تا یک میلیون تومان، یک مربی ورزش همگانی تربیت شود و این توانایی را دارد که روزانه تا ۲۴۰ ورزشکار را آموزش دهد و در مسیر نشاط و سلامت جسمانی آن ها گام بردارد.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه عقل انسان حکم می کند که در آینده ورزش همگانی کشور سرمایه گذاری گسترده انجام شود،‌ گفت: برخی هزینه های درمانی برای بیماران بسیار قابل تامل و سنگین است؛‌ طبق آمار سالانه سه میلیون نفر به علت هزینه های کمر شکن درمانی در کشور فقیر می شوند و یک نظام آگاه و هوشمند به جای اصرار بر کاهش هزینه های درمان که عموما هم به نتیجه نمی‌رسد بر کاهش تقاضای خدمات درمان سرمایه گذاری می‌کند.

ملایی با طرح این پرسش ها که چه میزان باید تلاش کنیم تا دارو با سوبسید به مردم برسد؟ نسخه ارزان شود؟ میلیاردها دلار از بیت المال صرف ساختن و وارد کردن تجهیزات مدرن پزشکی شود که با گذشت سال ها فرسوده می‌شود؟ عنوان کرد: امیدوار هستیم در دولت جدید سیاست ها و راهبردهای حمایت از ورزش همگانی روز به روز بیشتر شود و سلامت ملی ارتقا یابد.

کد خبر 5365114 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: افشین ملایی ورزش همگانی فدراسیون ورزش همگانی تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم ملی فوتسال ایران باشگاه پرسپولیس تیم ملی بسکتبال تکواندو تیم ملی فوتبال ایران لیگ کشتی کاراته فوتسال تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان مهدی طارمی ورزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، در کمیسیون داوران، سامان حسنی به عنوان رییس این کمیسیون و برای یک سال انتخاب شد. همچنین وی با رای اعضای این کمیسیون به عنوان نماینده داوران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد. ندا کاظمی نیز به عنوان نماینده داوران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد.

در کمیسیون مربیان، سیدامیر برقعی به عنوان رئیس این کمیسیون به مدت یک سال انتخاب شد، همچنین وی به عنوان نماینده مربیان عضو مجمع فدراسیون تنیس انتخاب و معرفی شد. فرشید زیدی به عنوان نماینده مربیان، پونه طوافی و مونا نوریان به عنوان نماینده مربیان زن عضو مجمع فدراسیون تنیس انتخاب با رای اعضا انتخاب شدند.

در کمیسیون ورزشکاران، حمیدرضا نداف به عنوان رئیس این کمیسیون به مدت یک سال انتخاب شد. در این کمیسیون با رای اعضا، وی به عنوان نماینده ورزشکاران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد.

همچنین فرساد شاهی و حسام یزدی نماینده مربیان مرد، آیلین صدیق‌زاده، مشکات الزهرا صفی و الهه ربیعی به عنوان نماینده ورزشکاران زن عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شدند.

کد خبر 6092102

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • انتخاب حسنی پور به عنوان یکی از مربیان برتر ورزش هنگ کنگ
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند