Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران در تعامل فناورانه با دنیا در حوزه تحقیقات جهانی مغز همکاری دارد.

به گزارش ایسنا، با گسترش فناوری های نوین در حوزه‌های پژوهشی مغز، افق های جدید به روی سازمان ها، ستادها و آزمایشگاه‌های این حوزه گشوده شده است. یکی از مهم ترین این افق ها، ایجاد تعامل های بسیار با جامعه جهانی در این حوزه است تا جایی که هم اکنون ایران در تعامل فناورانه با دنیا در حوزه تحقیقات جهانی مغز همکاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامنه این فناوری های نوین به اندازه ای گسترش یافته که سازمان تحقیقات جهانی مغز (ایبرو) در انتخابات اخیر خود، پس از گذشت بیش از ۱۲ سال، نماینده ای از کشورمان را برای عضویت در کمیته مرکزی این سازمان در منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزید. عباس حق پرست، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر انجمن علوم اعصاب ایران، به عنوان نماینده جدید ایران و یکی از اعضای کمیته مرکزی منطقه آسیا و اقیانوسیه این سازمان برای مدت سه سال انتخاب و معرفی شده است.

ایران از سال ۱۹۹۸ با سازمان جهانی مغز همکاری دارد و انجمن علوم اعصاب کشورمان یکی از اعضای دائمی این سازمان جهانی غیرانتفاعی است.

در کمیته آسیا و اقیانوسیه سازمان تحقیقات جهانی مغز علاوه بر نماینده کشورمان، نمایندگانی از کشورهای ژاپن، هند، مالزی، نیوزیلند، مغولستان و کره جنوبی نیز حضور دارند.

کمیته های مرکزی سازمان تحقیقات جهانی مغز با ترکیبی از هشت نماینده از کشورهای مختلف از مناطق جهان در قالب یک تشکل اصلی در امر سیاست گذاری، مدیریت و هماهنگی با سازمان مرکزی در حوزه علوم اعصاب همکاری و فعالیت دارند.

سازمان تحقیقات جهانی مغز به عنوان بالاترین جایگاه در حوزه تحقیقات جهانی مغز در امر توسعه، ترویج و فرهنگ سازی و نیز فعالیت های پژوهشی در حوزه های علوم اعصاب در مناطق آسیا و اقیانوسیه، آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی فعالیت داشته و مقر آن در آمریکا است.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از مراکز علمی حوزه مغز زمینه های توسعه این دانش جهانی را فراهم آورده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مغز علوم شناختي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري آسیا و اقیانوسیه علوم اعصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین

به گزارش قدس آنلاین، هان ژنگ معاون رئیس جمهور چین با دیانا موندینو وزیر امور خارجه و تجارت بین المللی آرژانتین در پکن دیدار کرد.

هان در این دیدار که دیروز صورت گرفت، با بیان اینکه امسال دهمین سالگرد آغاز مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه روابط دوجانبه در خدمت منافع بلندمدت دو کشور و برآورده کننده انتظارات دو ملت است.

وی گفت: چین آماده ادامه همکاری با آرژانتین در چارچوب درک و حمایت از یکدیگر است، دو کشور شرکای همکار در توسعه و خواهان افزایش مستمر اعتماد متقابل سیاسی و تلاش برای همکاری عملی پایدار و بلندمدت و ارائه منافع برای دو ملت هستند.

موندینو نیز گفت: آرژانتین قاطعانه به سیاست چین واحد پایبند بوده و امیدوار است به طور مداوم همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با چین را تحکیم کرده و گسترش دهد.

وی افزود: این وزارتخانه از شرکت های چینی بیشتری برای سرمایه‌گذاری و توسعه در آرژانتین استقبال می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند