Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@18:20:09 GMT

۹ پروژه آبرسانی در استان زنجان به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۷۹۴۲

۹ پروژه آبرسانی در استان زنجان به بهره برداری رسید

گروه استان‌ها - مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه محرومیت‌زدایی از رکن‌های اساسی این قرارگاه است گفت: در هفته بسیج بیش از ۴۲ عنوان برنامه توسط قرارگاه اجرا شد. - اخبار استانها -

جلال غورقانلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجانبا بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار‌المهدی‌(عج) استان زنجان در طول هفته بسیج بیش از 42 عنوان برنامه برگزار کرد، اظهار داشت: این برنامه‌ها در قالب کار‌گروه‌های فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت، اشتغال و معیشت، عمران و زیرساخت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 9 پروژه محرومیت‌زدایی و آب شرب با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 690 میلیون ریال در دهستان‌های هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان اجرا شد، افزود: دیدار مردمی و بررسی مسائل و مشکلات اهالی روستا‌های هدف، تبیین دستاورد‌های بسیج و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در خصوص محرومیت‌زدایی و مردم یاری، دیدار و تفقد از امامان روستای دهستان‌های هدف قرارگاه، اجرای برنامه ویزیت رایگان با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان در روستاهای محروم، برگزاری مسابقات آموزشی، توانمندسازی و مهارت‌افزایی در رسته‌های دامداری، کشاورزی و فرشبافی با حجم بیش از یک هزار نفر ساعت نمونه‌ دیگری از این برنامه‌ها بود.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه برگزاری 20 عنوان برنامه آموزشی و توانمندسازی خانواده‌های روستایی در موضوعات سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزند، تغذیه سالم، تحکیم بنیان خانواده از جمله دیگر برنامه‌ها بود، گفت: اجرای مراسم جشن تکلیف برای 70 نفر از دختران 9 ساله در روستا‌های هدف قرارگاه و برگزاری همایش همدلی آب و آبادانی نیز در هفته بسیج از دیگر برنامه‌ها بود.

رئیس سازمان بسیج در ایلام: دوران سیطره غرب به پایان رسید/ رژیم غاصب صهیونیستی چند سال آینده را به خود نخواهد دید + تصاویربسیج با خدمت به مردم کم‌کاری‌ها و خلاهای موجود را برطرف می‌کنددادستان قزوین: ارتباط بسیج و دستگاه قضایی در پشتیبانی از تولید گسترش یافته است

وی با اشاره در ادامه به بهره‌برداری از پروژه آب شرب روستای قازقلوی شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: این پروژه در طول کمتر از 2 ماه با اجرای حدود 25 متر طول لایروبی و بهسازی قنات، اجرای 6 هزار و 500 متر خط انتقال و لوله گذاری، اجرای 2 هزار متر شبکه توزیع و لوله‌گذاری و تعمیر و مرمت مخزن به انجام شد.

غورقانلو با اشاره به اینکه پروژه آب دیگری نیز در یکی از روستا‌های بسیار محروم و صعب‌العبور دهستان قره پشتلو به اجرا درآمد عنوان کرد: لایروبی دو رشته قنات به طول 30 متر، اجرای خط انتقال در دو مسیر به طول 100 متر، احداث دو مورد سکوی مخزن به حجم 18 متر مکعب، تهیه و اجرای دو مورد مخزن پلی اتیلن به حجم 20 متر مکعب، اجرای دو باب حوضچه شیر برداشت آب، کف‌سازی، محوطه‌سازی و بتن‌ریزی حیاط مدرسه شهید عباس تیموری روستای بهرام بیک به حجم 130 متر مکعب اقدام شد.

وی با اشاره به احداث کانال و پل روبروی مسجد امام حسین (ع) روستای بهرام‌بیک نیز تصریح کرد: این امر با بکارگیری 65 نفر روز کار و فعالیت جهادی به همت هسته‌های جهادی و امام روستا به طول 30 متر به جهت عبور و مرور سهل و آسان، بهسازی و زیباسازی محوطه مسجد به اجرا درآمد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار‌المهدی‌(عج) استان زنجان همچنین یادآور شد: درمانگاه روستای بهرام‌بیک به اقلام و لوازم پزشکی توسط یک خیر نیک اندیش به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت درمانگاه روستا جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اهالی دهستان قره پشتلو، مجهز شد.

وی گفت: تفکیک سرویس بهداشتی مدارس متوسطه دور اول شهید سید‌ابوالحسن موسوی روستای مشکین، اندیشه شهر ارمغانخانه با مشارکت اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس با بکارگیری 75 نفر روز کار و فعالیت جهادی به همت هسته‌های جهادی و امامان روستا انجام گرفت. این درحالی بود که مدارس دهستان قره پشتلو به اقلام ورزشی از قبیل دروازه‌های گل کوچک و توپ و تور در 26 روستا تجهیز شد.

غورقانلو با اشاره به بهسازی جایگاه پرورش دام سبک و احداث آبشخور خاطر‌نشان کرد: این طرح در سطح مراتع  روستای آقکند دهستان قره‌پشتلو شهرستان زنجان به اجرا درآمد.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی استان زنجان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سهم دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری در مجموع ۵ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به حساب روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت بوده که در سطح روستا‌های استان کرمانشاه توزیع شده است. 

خجسته اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، به منظور محرومیت‌زدایی روستا‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصص داده شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز‌های استان، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب روستا‌های دارای دهیاری واریز شده که در حوزه عمرانی هزینه شده است. 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۲، اعتبارات سوخت و بند (الف) ماده ۳۹، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری تخصیص پیدا کرده و ۷۳ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شده است. 

خجسته با اشاره به عملکرد عمرانی دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۶ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد بیش از ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عمده پروژه‌ها در قالب آسفالت، جدول‌گذاری معابر، سنگ‌فرش و… بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود