Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@00:18:02 GMT

حجاب هم قسطی شد!

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۸۶۴۱

حجاب هم قسطی شد!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، چند روز پیش برای خرید چادر مشکی به بازار مراجعه کردم قیمت‌ها بسیار بالا بود به فروشنده اعلام کردم توان خرید من این مبلغ است لطفاً در این سطح به من چادر معرفی کنید که دارای کیفیت مناسبی باشد فروشنده گفت اشکالی ندارد می‌توانید چادر را قسطی بخرید، زیرا با این مقدار پولی که دارید نمی‌توانید چادر با کیفیت مناسب بخرید شاید بتوانید چادر جنس چینی بخرید که عمر کوتاهی دارد و در مدتی کمی تغییر رنگ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتم مگر چادر را هم قسطی می خرند گفت بله مدت‌ها است که بسیاری از خریداران چادر مشکی توانایی خرید چادر را ندارند و آن را به صورت اقساطی خرید می‌کنند.

واقعا این حرف فروشنده برایم درد آور بود که چطور در کشور اسلامی برای حفظ حجاب باید هزینه این مقدار سنگین پرداخت شود که یک بانوی مححبه مجبور باشد برای حجاب قسط پرداخت کند بی خیال خرید چادر شدم تصمیم گرفتم گشتی در بازار فروش چادر مشکی بزنم.


هر چه بیشتر در بازار پرس و جو می کردم بیشتر به عمق فاجعه گرانی چادر مشکی پی می‌بردم در این میان خانواده‌ای نظرم را جلب کرد پدر خانواده برای خرید چادر برای همسر و دو دختر خود در یکی از فروشگاه‌های عرضه چادر حضور داشت، اما فقط برای همسر خود و دختر حدود ۱۵ساله خود چادر خرید دختر کوچکتر خانواده که حدود ۱۰ سال سن داشت و انتظار داشت برای او چادر مشکی بخرند به پدر خود معترض شد که چرا برای او چادر نخریده است.


پدر که مشخص بود توان مالی برای خرید چادر سوم را نداشت با شرمندگی که دختر کوچکش متوجه نشود ،گفت: دخترم تو هنوز کوچک هستی و فعلا نیاز به چادر نداری.


دخترک با چشمان گرد گفت مگر سال گذشته برای من جشن تکلیف نگرفتید و گفتید که دیگر بزرگ شده ام و باید حجابم را رعایت کنم من چادر دوست دارم برای من هم چادر بخرید! دخترک در حین صحبت به سمت مانکنی که چادر دخترانه‌ای به سر داشت رفت و گفت از این مدل‌ها که پولک دارد می خواهم.


پدر که مشخص بود جلوی جمع خجالت می‌کشد و دوست دارد برای دختر کوچکش هم چادر بخرد گفت با همین مانتو و روسری هم حجاب تو خوب است بعدا که بزرگتر شدی برای تو هم چادر می خرم.


من در این میان در فکر این بودم آیا با این درخواست سرکوب شده چندسال دیگر اشتیاقی برای سر کردن چادر برای دخترک باقی می‌ماند؟ شاید وقتی به قول پدرش کمی بزرگتر شد در ذهنش مرور خواهد کرد با همین مانتو و روسری هم حجابم خوب است.

به گفته یکی از فروشندگان چادر افزایش قیمت چادر سبب کاهش تعداد خریداران چادر شده است و بیشتر مشتریان با متوجه شدن قیمت چادر بدون خرید مغازه را ترک می‌کنند، در حالی که تا چند سال پیش فروش سه برابر میزان فعلی بود.

گاهی مسئولان و متولیان فرهنگی از سازمان تبلیغات تا وزارت ارشاد و حوزه علمیه در خصوص بدحجابی هشدار می‌دهند و اظهار نگرانی می‌کنند، اما متاسفانه فقط هشدار می‌دهند و کاری که باید و شاید را انجام نمی‌دهند این که فریاد بزنند بدحجابی افزایش یافته هیچ سودی برای اسلام و جامعه اسلامی ندارد، زیرا وقتی خود افراد با حجاب هم توان خرید چادر و ملزومات حجاب را ندارند و کم کم استفاده از چادر این کالای گران قیمت را ندارند چه انتظاری است افراد غیرچادری را تشویق به حجاب کنیم.

راه دیگری جز این وجود ندارد که چادر مشکی جز اقلام یارانه‌ای در سبد خانوار قرار بگیرد، زیرا اگر با همین مدیریت مسئله چادر و قیمت چادر پیش برود رفته رفته میزان استفاده از چادر به عنوان کالای لوکس در میان خانواده‌های مقید هم کاهش پیدا خواهد کرد متوسط قیمت چادر با کیفیت متوسط برای یک خانواده که مادر و دو دختر هستند حدود سه میلیون تومان است که با توجه به شرایط اقتصادی هزینه بسیار سنگینی برای خانواده‌ها است.

ایران به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده چادر مشکی بعد از گذشت چندین دهه از عمر فعالیت صنعت نساجی هنوز ۹۴ درصد نیاز خود به پارچه چادر را از طریق واردات تأمین می‌کند و این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی باید برای حفظ موقعیت خود در بازار در منگنه هستند، و شاید اگر حمایت لازم از تولید کنندگان داخلی صورت بگیرد قیمت چادر کاهش پیدا کرده یا حداقل بیش از این افزایش پیدا نکند.

عدم مدیریت صحیح توسط متولیان امر و موانع برای تولید داخلی بیشتر از هجمه دشمنان علیه چادر کارساز بوده است.

منبع:قم فردا

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چادر مشکی حجاب اسلامی خرید چادر چادر مشکی قیمت چادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد

به گزارش صدای ایران از ایسنا و بنابر اعلام خبرگزاری پلیس، سردار احمدرضا رادان در جمع اساتید و طلاب مدرسه عالی فقهی امام علی بن موسی الرضا (ع) و خانواده‌های معزز شهدای حریم و حرم، اظهار داشت: قصه پرغصه امروز‌های ما در آمیختگی شبهه، شک، تردید با یقینی حاصل از فقه و علم و عمل است؛ یعنی شبهه بین حجاب با دلایل و برهان قانون مسائل فقهی و عقلی با شبهاتی که حریف و دشمن و خودی نادان در برابرش قرار می‌دهند.

وی به اظهارات مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و افزود: این قصه‌ای که صورت گرفته، برنامه دشمن است دشمن با برنامه کامل با هدف‌گذاری کامل و دقیق و البته پا به کار و مصمم است، چون اگر به هدف برسد به همه چیز رسیده است و اگر از این مسیر عبور کند از همه جا می‌گذرد.

سردار رادان ادامه داد: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها تعیین کننده است چه حفظ آن و چه از دست دادنش وقتی به شهید "علم الهدی" گفتند خرمشهر سقوط کرد گفت دعا کنید دل را از دست ندهیم خرمشهر را می‌توان پس گرفت، اما اگر دل سقوط کند خرم شهر‌ها پس از خرمشهر سقوط می‌کند وآن وقت است که در شهر‌های سقوط کرده زندگی خواهیم کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: دشمن دست روی موضوع مهمی برای شکستن ما قرار داده است، اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: ۳۲ سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی‌کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می‌اندازند، دل کسانی که ایجاد شبهه و شک و تردید می‌کنند، تسخیر دشمن شده است.

سردار رادان با اشاره به داستان "اندلس" توصیه کرد که چگونه خانواده‌ها از هم پاشیدند این یعنی سقوط و شکست، مسئله حجاب یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است و ما به این مسئله معتقد هستیم، همچنین اعتقاد داریم خیلی از آسیب‌های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور اعلام داشت: بی حجابی دل‌ها را به سقوط می‌کشاند و بی غیرتی، بی حیایی و بی عفتی را به دنبال خواهد داشت در این صورت دیگر کسی برای ارزش‌های اسلامی سینه سپر نمی‌کند و به افرادی بی تفاوت بدل خواهند شد. الحمدالله خداوند مردم را پشت سر ما قرار داد و این را به دل مردم انداخت که به میدان آمده و حمایت و پشتیانی می‌کنند.

سردار رادان تصریح کرد: امروز ما افتخار داریم در محضر خانواده شهدا، اساتید علم و عمل سوگند یاد می‌کنیم، در مسیر اجرای طرح نور به لطف خدا و نظر ائمه اطهار (ع) و حمایت و پشتیبانی شما، هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد، تیر‌هایی که به سمت ما رها می‌شود مبارک می‌دانیم و اگر زخمی به ما برسد آن را ذخیره آخرت خود می‌دانیم.

وی تاکید کرد: ما پای همه کار هستیم البته طلاب، خانواده‌های شهدا و اساتید اگر ساکت باشند مطمئناً در دل شما هم تردید ایجاد می‌کنند و بعد خواهند گفت همه مخالف شما هستیم پس ما معتقدیم مسئله حجاب و عفاف نباید به سطح انتظامی برسد و باید با فرهنگی و اجتماعی حل شود که کار به جایی برسد تا نگویند چرا حل نکردید.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: هدف دشمن سنگ افکنی به پیشانی ماست از همه شما عزیزان و از مسئولان این مدرسه فقهی و از خانواده شهدا و از قلم و بیان شما قدردانی می‌کنم و از همکارانم نیز تشکر می‌کنم که زخم می‌بینند، ولی کم کاری نمی‌کنند و محکم پای کار ایستاده اند.

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • رادان: هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم
  • سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد