Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار طلا که طی سه روز ابتدایی هفته و پیش از آغاز مذاکرات برجام، تحت تاثیر افزایش قیمت دلار روند صعودی داشت و دیروز با عقب‌نشینی دلار تغییر مسیر داد و بهای طلا و سکه اندکی کاهش یافت؛ اما امروز با این که ارزش اونس جهانی نوسان نزولی داشته، قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از رشد اندک نرخ ارز با افزایش جزیی رو‌به‌رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا تهران در رابطه با وضعیت بازار طلای تهران در سومین روز مذاکرات وین گفت: امروز اونس جهانی طلا مسیر نزولی پیش گرفته و در معاملات صبح ۱۳دلار و تا ساعت انتشار خبر در مجموع شش دلار افت کرده است.

محمدکشتی‌آرای ادامه داد: قیمت دلار برخلاف انتظار با از‌سرگیری مذاکرات کاهش نیافت و البته چندان هم بالا نرفته، به همین دلیل قیمت طلا و سکه در بازار امروز با اندکی نوسان افزایشی همراه شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا از عادی شدن معاملات خبر داد و اظهار کرد: ابتدای هفته جو بازار احتیاطی بود اما طی امروز و دیروز روند معاملات عادی شده است و عرضه و تقاضا با هم تناسب دارد.

او در ادامه گفت: ضمن اینکه خرید‌های هیجانی سکه هم متوقف شده و تحت تاثیر همین موضوع، حباب سکه امروز با ۵۰هزار تومان کاهش به ۲۸۰هزار تومان رسیده است.

او در پایان درباره آینده بازار طلا توضیح داد: در شرایط فعلی دلار تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد و قیمت آن قابل پیش‌بینی نیست. همچنین از طرفی اخباری از مذاکرات وین درز نکرده و بازار‌ها همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند؛ لذا تا زمانی که وضعیت برجام مشخص نشده نمی‌توان به این پرسش، پاسخ درستی داد /اقتصاد آنلاین

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار طلا اخبار مذاکرات بازار طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله می شود.

سیرنزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز و با کاهش تنش ها در منطقه ادامه دار شد.فعالان بازار ارز می گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته های قبل است.

بازاری‌ها می گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین تر خرید کنند.

هم اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی طبق روال قبل دلار یکی دو هزار تومان گرانتر قیمت گذاری می شود! دلار تهران الان ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هرات ۶۲ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899492

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳