Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در حال حاضر ۲۰۰ شعبه شامل ۱۴ مرکز شبانه روزی و مابقی روزانه در کشور زیر پوشش موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، ترجمه و مفاهیم، مهد و پیش دبستانی، مدارس غیرانتفاعی، حوزه علمیه قرآن محور و موسسه بیت الاحزان و ده‌ها فعالیت مختلف در این مراکز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام شاهسونی مهمترین برنامه آتی این موسسه را توسعه مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیان کرد و گفت: مراکز، نیروپروری و کادرسازی قرآنی را در کشور انجام می‌دهند.

وی افزود: کسانی که در این مراکز وارد می شوند بعد از گذراندن دوره تخصصی یک ساله هم حافظ قرآن می‌شوند  و هم در آینده به عنوان یک مدیر و استاد قرآنی ایفای نقش می‌کنند.

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) کشور بابیان اینکه خیلی از حافظان قرآن در این مراکز را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، گفت: در حال حاضر کار ویژه در بحث مدارس تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل است.

وی با اشاره به رونق این طرح در آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر افزود: امسال یکی از مدارس تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل در اصفهان، جهرم و فارس شروع شده و امیدواریم این طرح که بیشتر برای دانش آموزان است توسعه پیدا کند تا بتوانیم در سال های آینده مدارس این چنینی بیشتری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام شاهسونی با اشاره به کلاس های قرآنی در دوران کرونا گفت: بیشتر کلاس‌ها همچون حفظ تلفنی و حفظ آنلاین در دوران کرونا نیمه حضوری و مجازی بود و در برخی جاها که شرایط فراهم می شد کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شد.

وی با اشاره به گردهمایی موسسه قرآن بیت الاحزان حضرت(س) خوزستان بخش برداران در منطقه آزاد اروند افزود: امیدواریم این همایش باعث همدلی و رونق فعالیت‌های قرآنی در استان خوزستان و پرورش حافظان قرآنی دیگر در ادامه راه باشد.

حجت‌الاسلام شاهسونی بیان داشت: به طور قطع تشکر و قدردانی از کسانی که در عرصه قرآنی فعالیت می‌کنند مانند حافظ، مربی و استاد قرآن باعث تقویت روحیه این عزیزان می‌شود و حرکت‌های بزرگتری را در پیش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امیدواریم شعب موسسه‌های قرآنی در استان خوزستان توسعه بیشتری پیدا کنند، افزود: طرح‌های شبانه روزی که موسسه‌های قرآنی بیت الاحزان به عنوان طرح مراکز شبانه روزی حفظ قرآن و طرح‌های رحله ویژه فصل تابستان توسعه پیدا کنند و شاهد جذب تعداد بیشتر فعالیت‌های قرآنی باشیم.

حجت‌الاسلام شاهسونی با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های فعال و نمونه موسسه قرآن بیت الاحزان محسوب می‌شود، افزود: بیش از ۳۰۰حافظ کل قرآن کریم و صدها حافظ اجزاء تا پنج جزء در خوزستان تربیت شده‌اند و امیدواریم این تعداد مقدمه ای برای دستور مقام معظم رهبری که ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کل کشور باشد.

گردهمایی حافظان قرآن بیت الاحزان خوزستان به مدت ۲ روز به میزبانی منطقه آزاد اروند و با حضور ۳۰۰ حافظ کل قرآن و حدود ۱۵۰ حافظ اجزا، نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در کشور، قاری بین المللی قاسم مقدمی و امامان جمعه آبادان و اروندکنار برگزار شد.

برچسب‌ها خرمشهر سازمان دارالقرآن الکریم قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر سازمان دارالقرآن الکریم قرآن کریم خرمشهر سازمان دارالقرآن الکریم قرآن کریم حجت الاسلام شاهسونی قرآنی بیت الاحزان بیت الاحزان حضرت موسسه قرآن شبانه روزی حفظ قرآن کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از کمک سه میلیارد تومانی این نهاد برای بازسازی و تجهیز مهد قرآن کریم در این شهر خبر داد.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های شورای ششم در حوزه فعالیت‌های قرآنی، اعضای شورا با مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و بهسازی ساختمان مهد قرآن کریم موافقت کردند.

وی افزود: حمایت از فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم است که در مسیر تحقق آن تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و نباید از توسعه همه‌جانبه شهر قزوین از جمله ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه آن در جامعه غافل بمانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مساعدت سه میلیارد تومانی شورای شهر قزوین پیرامون تکمیل و تجهیز ساختمان مهد قرآن کریم خاطرنشان کرد: سال گذشته اعضای شورا با لایحه شهرداری قزوین پیرامون خرید ساختمان دانشگاه آزاد واقع در خیابان دارایی و واگذاری آن به صورت اذن در انتفاع به مهد قرآن کریم استان موافقت کردند و در حال حاضر نیز برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه قرآنی، مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و مرمت این ساختمان را مصوب کردند.

فرمانی با اشاره به حذف کارت رفاهی ورزشی کارمندان شهرداری، تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت کارکنان شهرداری، کارت‌های رفاهی ورزشی از جمله استخر ارائه و پرداخت مبالغ نقدی در این ردیف حذف شود.

وی گفت: سال گذشته سرانه ورزشی که در قالب کارت‌های استفاده از استخر برای کارکنان شهرداری تعریف شده بود، حذف و در ازای این کارت‌ها مبالغ نقدی به حساب کارکنان واریز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: این اقدام سبب شد تا سرانه ورزشی خانوار شهرداری حذف شود و پول‌های دریافتی در مسیر ورزش هزینه نشود. ضرورت دارد تا شهرداری قزوین مجدد کارت‌های استخر را برای استفاده کارکنان شهرداری در نظر بگیرد.

کد خبر 747781

دیگر خبرها

  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست