Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@04:20:41 GMT

‌روسیه واردات فلفل از ایران را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۵۸۱۰

‌روسیه واردات فلفل از ایران را ممنوع کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدرضا نورانی درباره منع واردات فلفل ایران به روسیه اظهار داشت: ‌فدراسیون روسیه نامه ای به رئیس گمرک داغستان نوشته و تأکید کرده است واردات فلفل‌ از ایران به دلیل آنچه نقض مکرر استانداردهای بهداشتی عنوان شده است، انجام نشود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران تصریح کرد: روسیه فلفل وارداتی از ایران را با ادعای‌ نداشتن گواهینامه باقیمانده سموم کشاورزی، مرجوع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به اینکه آیا ممنوعیت واردات تنها برای فلفل است یا سایر محصولات کشاورزی یا غذایی را هم در بر می گیرد؟ گفت: در این نامه که به زبان روسی نوشته شده و به فارسی ترجمه شده است، چندان غرض‌ گویا نیست اما در بخشی از نامه به فلفل اشاره شده است و در بخشی دیگر از نامه ظاهرا عنوان محصولات کشاورزی آمده است.

* سازمان توسعه تجارت منع واردات محصولات ایران به روسیه را پیگیری می‌کند

نورانی گفت: بر اساس گفت‌وگویی که با سازمان توسعه تجارت داشتیم، موضوع منع واردات روسیه را پیگیری می‌کنند و این مسئله هر چه زودتر حل خواهد شد.

‌وی افزود: این اطلاعیه بسیار جدی است و امیدواریم صادرات برخی محصولات کشاورزی ما با کاهش مواجه نشود.‌

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران به مشکلات پروتکل بین ایران و سایر کشورها اشاره کرد و گفت: این پروتکل‌ها یک‌جانبه و به ضرر کشور ما است و باید مسئولان در باره اینها تصمیم و بررسی جدی انجام دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که مگر این پروتکل‌ها با توافق کشورها انجام نمی شود؟ گفت: درست است اما برخی از این پروتکل ها مربوط به سال‌های گذشته است و باید بازنگری و بازبینی شود.

نورانی تصریح کرد: اگر قرار است روسیه درباره محصولات صادراتی ما اینگونه موشکافی کند و به اصطلاح با ذره بین همه چیز را بررسی کند ما هم باید در باره محصولات وارداتی از کشور آنها به‌ویژه گندم و جو اقدام متقابل‌ انجام دهیم.

به گفته رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران، برای اصلاح پروتکل‌های یک‌طرفه باید همه مسئولان ذیربط در وزراتخانه های صمت‌، سازمان توسعه تجارت‌، جهاد کشاورزی و امور خارجه ورود کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1120562 برچسب‌ها روسیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روسیه محصولات کشاورزی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

رضوانی فر در خصوص عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی گفت:کف‌پوش‌های غیر‌مخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار، عمده‌ترین کالای صادر شده در بین این محصولات بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، اظهار داشت: پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

 معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص واردات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ افزود: در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

رضوانی‌فر گفت: امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است، افزود: عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پود‌باف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید