Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@04:12:30 GMT

هند جزئیات سفر آتی پوتین به دهلی نو را منتشر کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۶۶۲۰

هند جزئیات سفر آتی پوتین به دهلی نو را منتشر کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که یک سری نشست بین روسای جمهوری هند و روسیه و وزرای دفاع و امور خارجه دو کشور در ششم دسامبر در دهلی نو برگزار خواهد شد.
«آریندام باغچی» سخنگوی وزارت امور خارجه هند امروز (پنج‌شنبه) در یک نشست خبری از یک سری نشست بین روسای جمهوری هند و روسیه و وزرای دفاع و امور خارجه دو کشور در ششم دسامبر در دهلی نو خبر داد و گفت که در آن روز جلساتی متعدد و فشرده آغاز خواهد شد و با برگزاری اجلاس سران دوکشور پایان می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این روز با دیدار راجنات سینگ وزیر دفاع هند و سرگئی شویگو همتای روسی او که رئیس کمیته بین دولتی همکاری‌های فنی- نظامی هستند، آغاز می‌شود. صبح همین روز نیز سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیداری دوجانبه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند توضیح داد: این جلسات با اولین نشست سازوکار گفت‌وگوی ۲+۲ که اخیراً در سطح وزرای امور خارجه و دفاع برنامه‌ریزی شده است، دنبال خواهد شد.

آریندام باغچی با اشاره به اینکه بیست و یکمین اجلاس سالانه سران هند و روسیه بعد از ظهر همان روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: ما مشتاقانه منتظر استقبال پوتین در دهلی نو برای این اجلاس هستیم. در این اجلاس رهبران دو کشور وضعیت فعلی و چشم انداز و روابط دوجانبه بین هند و روسیه و راه‌های تقویت بیشتر شراکت بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند تأکید کرد که این اجلاس فرصتی برای تبادل نظر در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک فراهم می‌کند و بیانیه مشترکی نیز در پی این اجلاس صادر خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سفر سفر استانی سفر هوایی سفر خارجی سخنگوی وزارت امور خارجه هند هند و روسیه خواهد شد دو کشور دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاری های های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه  و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه ،سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی  محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزاری  دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید نمودند.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد