Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره سلیمانی روز جمعه در گفت و گو به ایرنا افزود: بیش از ۶۰ درصد معلولان و ۸۰ درصد از کار افتادگان استان اصفهان داری دفترچه تامین اجتماعی هستند و بقیه آن‌ها از سایر سازمان‌های بیمه گر خدمات درمانی دریافت می کنند.

وی افزود: بنا به آمار نیمه‌رسمی  نزدیک به ‪ ۶۰۰‬هزار نفر معلول ذهنی، جسمی، حرکتی، نابینا، ناشنوا و روانی مزمن در استان اصفهان وجود دارد که بیشتر آن ها بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی ادامه داد: معلولان افراد کم‌توانی هستند که به علت‌های مادرزادی، تصادفات، حوادث ناشی از کار و یا حوادث طبیعی و غیر طبیعی داری نقص ذهنی و یا جسمی هستند و سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر سلامت در کشور و استان در کنار سازمان بهزیستی نقش مهم در تامین خدمات درمانی آنان دارد.

وی تاکید کرد: افزایش سن  جمعیت و افزایش سن بیمه‌شدگان که معلولیت از پیامدهای آن است، لزوم توجه ویژه به امور درمانی معلولان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی را دو چندان کرده است.

عضو کمیته درمان سازمان تأمین اجتماعی اصفهان  تصریح کرد: در سال‌های اخیر، تعداد زیادی از مراکز ارائه خدمات توانبخشی، کار درمانی، فیزیوتراپی و شنوایی سنجی اُستان با سازمان تامین اجتماعی قرارداد منعقد کردند ولی با توجه به افزایش تعرفه ها، افزایش سهم بیمه در ارائه "فرانشیز" این خدمات از مطالبات معلولان است.

سلیمانی افزود: بیشتر معلولان و خانواده آنان از نظر مالی در وضعیت مناسبی قرار ندارند، به همین دلیل نهادهای بیمه گر در کنار سازمان بهزیستی باید به این قشر توجه ویژه کنند.

عضو کمیته درمان مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی اصفهان گفت: معلولان و از کارافتادگان در صورت نیاز به عمل‌های جراحی ، امکان پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌های بخش خصوصی را ندارند، بنابراین درخواست می شود، بیمارستان‌های تامین اجتماعی  این افراد را در اولویت استفاده از خدمات عمل‌های جراحی قرار دهند.

وی افزود: افزایش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمان مستقیم تامین اجتماعی در سال‌های اخیر و زمان طولانی نوبت‌گیری تلفنی برای درمانگاه‌های سازمان، استفاده از این خدمات را برای معلولان و از کارافتادگان تأمین اجتماعی بسیار مشکل کرده است و پیشنهاد می شود تمهیداتی برای دریافت خدمات درمانی برای این قشر در نظر گرفته شود. 

به گزارش ایرنا، حدود سه هزار و ۷۰۰ خانوار در استان اصفهان دارای ۲ تا پنج فرزند معلول هستند و در زمان حاضر ۶٧ مرکز توانبخشی معلولان ذهنی، ١١ مرکز توانبخشی سالمندان، ١٠ مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن، ١٠ مرکز توانبخشی معلولان جسمی حرکتی، ۸۰ واحد خدمات مددکاری، ۴۶ واحد پیراپزشکی، ۳۲ پایگاه سی بی آر و ۳۸ تشکل معلولان  در استان به این قشر خدمت رسانی می‌کنند.

سوم دسامبر مقارن با  ۱۲ آذر  "روز جهانی معلولان" نام گرفته است.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی روز جهانی معلولان اصفهان معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی روز جهانی معلولان اصفهان سازمان تامین اجتماعی روز جهانی معلولان اصفهان معلولان تامین اجتماعی مرکز توانبخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

فرهاد اکبرشاهی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین از خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی خبر داد و گفت: میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه‌ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند