Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر دولت پیشین افغانستان در روسیه در گفتگویی اعلام کرد که "مواضع اصولی روسیه" را در مورد لزوم پایبندی طالبان به وعده‌هایش برای تشکیل یک دولت فراگیر و همچنین اطمینان از اینکه افغانستان به تروریست‌ها پناه نمی‌دهد، مورد استقبال قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، "سید طیب جواد" سفیر دولت پیشین افغانستان در روسیه در گفتگویی با خبرگزاری تاس گفت: ما از این واقعیت قدردانی می‌کنیم که روسیه به طور واضح به طالبان گفته که آنها باید به وعده‌هایشان در زمینه تشکیل یک دولت فراگیر عمل کنند و مطمئن شوند که گروه‌های تروریستی در این کشور پایگاهی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فکر می‌کنم موضع روسیه در این زمینه قاطع است. روسیه با حذف طالبان از فهرست تحریم‌های سازمان ملل موافقت نمی‌کند و در میان کشورهایی قرار نخواهد داشت که به زودی طالبان را به رسمیت بشناسد. این اقدامات مورد استقبال است.

به گفته سفیر دولت پیشین افغانستان در روسیه،‌ تشویق طالبان برای تشکیل یک دولت که همه مردم افغانستان در آن حضور دارند و همچنین برقراری ثبات در منطقه، ضرورت دارد.

وی در ادامه گفت: بحران در افغانستان را نمی‌توان از طریق زور حل و فصل کرد. زمان برای توقف درگیری‌های خونین فرا رسیده و باید راه‌حلی صلح آمیز بیابیم. ما شاهد درگیری‌های مرگبار در افغانستان هستیم و هر روز تعداد زیادی از مردم کشور کشته می‌شوند. زمان برای توقف چنین وضعیتی فرا رسیده است.

این دیپلمات دولت غنی ادامه داد: اگر یک طرف اصرار داشته باشد که اراده خود را از طریق استفاده از سلاح تحمیل کند، طرف دیگر با همان ابزار پاسخ خواهد داد.

۱۵ اوت سال جاری میلادی، پس از خروج نیروهای آمریکایی و خارجی از افغانستان، طالبان کابل را تصرف کرد و اشرف غنی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان، از کشور گریخت.

ششم سپتامبر ۲۰۲۱، طالبان پیروزی کامل خود را اعلام کرده و هفتم همان ماه دولت موقت تشکیل داد اما هنوز به صورت رسمی از سوی کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان روسيه طالبان پیشین افغانستان سفیر دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد

تیم والیبال زنیت کازان با پیروزی مقابل دینامو مسکو به عنوان قهرمانی لیگ برتر روسیه رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم زنیت کازان با پیروزی 3 بر یک مقابل دینامو مسکو در بازی سوم سری فینال لیگ برتر والیبال روسیه برای دوازدهمین بار قهرمان شد و رکورد جدیدی را به نان خود ثبت کرد.

پایان لیگ ملت‌‌های والیبال برای ملی‌پوش هلند!

شاگردان الکسی وربوف در بازی سوم فینال با نتایج 25 بر 20، 25 بر 22، 17 بر 25 و 25 بر 20 دینامو مسکو را شکست دادند و از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • پایان پوتین؟!
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان