Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین صبح امروز (جمعه) تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روند مذاکرات جاری در وین بین ایران و گروه ۱+۴ رایزنی کرد.

جوزپ بورل این رویداد را که اکنون همه هیات‌های مذاکره کننده از آلمان ، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و به ویژه جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای رسیدن به تفاهم در وین تلاش می‌کنند، را مهم خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ از روز دوشنبه هشتم آذر ماه در شهر وین در جریان است و قرار است امروز نشست اختتامیه این دور از مذاکرات در چارچوب کمیسیون مشترک برجام برگزار شود.

وی افزود: به انریکه مورا تاکید کرده‌ام که در ارتباط سازنده و فعال با مذاکره کننده ارشد ایرانی و همه هیات‌ها برای رسیدن به توافق تلاش کند.

وی خواستار انعطاف همه طرف‌ها در ادامه مذاکرات شد.

بورل ضمن ابراز خرسندی از شروع مذاکرات، آمادگی خود و همکارانش در اتحادیه اروپا را برای کمک به حل مشکل اعلام کرد.

روند مذاکرات در مجموع خوب، اما کند خواند

امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از تلاش های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همکاران وی‌، روند مذاکرات را در مجموع خوب، اما کند خواند.

وی افزود: هیأت ایرانی با حسن نیت، اختیارات لازم و ابتکارات دست یافتنی و رو به جلو، به شکلی فعال در میز مذاکرات حضور دارد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: در هر مذاکره و اقدامی پایان دادن کامل به تحریم‌های ناقض برجام هدف مشارکت ماست.

وی با تاکید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به همکاری فنی با آژانس بین المللی انرژی اتمی، افزود: علاوه بر مذاکرات و دیدارهای آقای باقری، کارشناسان ایرانی نیز در قالب کمیته خاتمه تحریم‌ها و کمیته هسته‌ ای در حال مذاکرات فنی و تخصصی با ۱+۴ هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برخی مباحث مطروحه در مذاکرات اخیر یادآور شد: علیرغم عهدشکنی آمریکا و بی عملی سه کشور اروپایی، ما با حسن نیت در مذاکرات وین حضور داریم. تیم ما در هر مرحله‌، دارای برنامه و ابتکارات روشن، ملموس و عملی است. غرب هم باید ابتکار عمل واقعی خود را در خاتمه دادن به تحریم‌ها ارائه دهد و به تکرار شعارهای قبلی و ناقض حقوق و منافع ملت ایران پایان دهد.

وی افزود: ما معتقدیم دستیابی به توافق خوب در دسترس است، اما لازمه آن تغییر رویکرد برخی طرف‌ها از ادبیات تهدید به ادبیات همکاری‌، احترام متقابل و نتیجه محور است.

وزیر امور خارجه ایران دیروز (پنجشنبه) نیز در گفتگوی تلفنی با همتای ژاپنی گفت: با عزم جدی و دستورکار روشن به وین رفته ایم، اما درباره اراده و نیت آمریکا و سه کشور اروپایی خوشبین نیستیم.

بورل و امیرعبداللهیان فضای مذاکرات کنونی وین را مثبت ارزیابی کردند.

گفتنی است تیم مذاکره کننده ایرانی چهارشنبه شب ۲ سند به طرف مقابل در خصوص لغو تحریم‌ ها و مسائل هسته‌ای ارائه داد و علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه در اظهاراتی ارائه ۲ سند از سوی ایران به طرف مقابل شامل لغو تحریم‌ ها و مسائل هسته‌ای را نشانه جدیت جمهوری اسلامی خواند و گفت: در وین هستیم که گفتگوها را ادامه دهیم.

معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در اظهاراتی دیگر با اعلام اینکه بحث رفع تحریم ها، گام به گام نیست، گفت که علاوه بر ۲ سندی که دیشب در اختیار طرف مقابل قرار گرفت، سند سومی هم هست که هنوز ارائه نشده است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: برجام تحریم ها مذاکرات وین جمهوری اسلامی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی  گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود. 

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند. 

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید نمود. 

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند. 

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد. 

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف اعلام می نماید.

دیگر خبرها

  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است