Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدحسین اسفندیاری ضمن تبریک فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو بیان کرد: وقایع ۱۶ آذر ۳۲ تا انقلاب سال ۵۷ و حوادث پس از آن تا به امروز و همچنین تاریخ پر افتخار گذشته ایران، بیانگر آن است که ملت ایران و سرآمد آن‌ها دانشجویان متعهد و انقلابی نه تنها در منطقه بلکه در جهان به جهت دارا بودن بینش سیاسی و پیشرو در دانش روز و مشی الهام گرفته از انبیا و ائمه معصومین، این خوی استکبارستیزی و حق طلبی را در خود حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این مهم ثابت کرده است که این روش مبارزه با استکبار و حق طلبی، یک تاکتیک محدود به یک زمان و مکان مشخص نیست، بلکه آرمان و هدفی است متعالی که باعث آگاهی و سعادت مردم ایران و جوامع بشری خواهد شد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه دانشجوی انقلابی در عصر امروز به برکت ظرفیت‌های موجود در نظام جمهوری اسلامی، در ابعاد مختلف فعالیت می‌کند، عنوان کرد: این ویژگی دانشجوی انقلابی هم جامعه را رشد می‌دهد و هم خود را.

اسفندیاری، اولویت نخست دانشجوی انقلابی را درس و تحصیل و همت گذاردن در علم آموزی آن هم علم سودمند برای جامعه و اولویت دوم را نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف اجتماعی بر اساس مقتضیات زمان دانست.

او اضافه کرد: شانزدهم آذرماه را به سبب یک حادثه سیاسی عجین شده با روح استکبار ستیزی و ظلم ستیزی، به روز دانشجو نام گذاری کرده‌اند. پس روحیه پرسشگری و دغدغه مندی و نقش آفرینی سیاسی از ملزومات یک دانشجوی تراز انقلاب اسلامی است و هر آن کس که گمان می‌کند دانشجو به مانند یک دانش آموز خردسال فقط و فقط باید با فضای درس و تحصیل سرگرم باشد و کاری به مسائل پیرامون خود نداشته باشد، یا رسالت دانشجو را به خوبی نمی‌داند، یا اطلاعی از انتظارات حضرت امام و مقام معظم رهبری از یک دانشجو، ندارد

دانشجوی انقلابی استکبار ستیز است

این فعال دانشجویی با این تاکید که دانشجوی انقلابی استکبار ستیز است، عنوان کرد:، اما استکبار ستیزی دانشجو نباید شعاری و محدود به جغرافیای خاصی شود.

اسفندیاری اضافه کرد: دانشجوی بیدار انقلابی هم در مبارزه دائم با استکبار خارجی و نظام سلطه و جهان خواران است و هم در یک مبارزه پر چالش با استکبار داخلی که در نظام اسلامی رخنه کرده است.

او با تاکید بر اینکه امروز صحنه مبارزه و فعالیت دانشجویان انقلابی محدود به فضای درون دانشگاه نمی‌شود، گفت: جنبش دانشجویی باید در تمام عرصه‌های اجتماعی حضور موثر و سازنده داشته باشد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس ادامه داد: در بیانیه گام دوم که رهبر انقلاب در سال ۹۷ صادر کردند، نقش آفرینی جوانان در عرصه‌های مختلف به ویژه مطالبه گری پر رنگ است. به اعتقاد رهبری و با تکیه بر این بیانیه، اگر قرار است نقاط ضعف گام اول انقلاب را جبران کنیم و از تکرار آن جلوگیری کنیم، باید به سمت مطالبه گری به شیوه درست و صحیح و اخلاقی آن برویم که مقام معظم رهبری در جلسات مختلفی که هر ساله با تشکل‌های دانشجویی دارند، خطی مشی و چارچوب مطالبه گری صحیح را برای دانشجویان انقلابی ترسیم کرده‌اند.

مطالبه‌گری، اصلی‌ترین ماموریت سازمان بسیج دانشجویی 

اسفندیاری، اصلی‌ترین ماموریت سازمان بسیج دانشجویی را مطالبه گری و نقش آفرینی سیاسی آن هم با تکیه بر دانشجویان مومن انقلابی عنوان کرد و افزود: مطابق با رهنمود‌های رهبر انقلاب، آنچه امروز از آن به عنوان مطالبه گری یا به نوعی همان امر به معروف و نهی از منکر در قالب دین از آن یاد می‌شود، به عنوان ابزاری است تا بتوان اهداف اسلام و نظام اسلامی را با سرعت بیشتری محقق ساخت.

او بیان کرد: در این میان برخی‌ها که به علت فعالیت‌ها و مطالبه گری‌های دانشجویان بسیجی منافعشان به خطر می‌افتد یا تکبر و ابهت پوشالی و اشرافیت شان می‌شکند، جنبش دانشجویی انقلابی را به وابستگی به جریانات و اشخاص خاص متهم می‌کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: اگر قرار باشد ما به جریان یا اشخاص خاصی وصل باشیم، آن جریان، جریان انقلاب است و آن اشخاص امامین انقلاب هستند ولاغیر. جریان دانشجویی در آرمان خواهی و مطالبه حقوق مردم، خط قرمزی جز مصلحت نظام و منفعت مردم ندارد و هیچ مسئولی در هر لباسی که باشد نباید خود را از پاسخگویی به سوالات جریان دانشجویی مصون بداند.

اسفندیاری همچنین با بیان اینکه در نظام مدیریت اسلامی هر مسئولی همیشه باید در قبال سوالات و مطالبات مردم خود را پاسخگو بداند، عنوان کرد: پاسخگویی به مردم، لطف آن مسئول به مردم نیست بلکه حق مردم است که باید ادا شود.

او ادامه داد: جریان دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی مفتخر است که به نمایندگی از عامه مردم به ویژه طبقه محروم، با تکیه بر دانش تخصصی دانشجویان در رشته‌ها و موضوعات مختلف، مطالبات آن‌ها و آرمان‌های انقلاب را به صورت مستمر پیگیری کن‌د تا حرکت قطار انقلاب اسلامی به سوی سرمنزل خود را تسریع کنند و نظام اسلامی را از هر گونه تحریف و عدول از ارزش‌ها و آرمان‌های خویش برحذر دارند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر دانشجو انقلابی در خصوص بحران آب در استان فارس از مسئولین سوال نکند چه کسی مطالبه خواهد کرد؟ افزود: امروز اگر جریان دانشجویی انقلابی به نمایندگی از مردم، روند انتصابات مدیران را در استان فارس را رصد نکند و شایسته سالاری بدون در نظر گرفتن منافع حزبی و گروهی را مطالبه نکند، چه کسی خواهد کرد؟

اسفندیاری با بیان اینکه دانشجو حق دارد از مسئولان شهری بپرسد که چرا عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام که رهبر انقلاب بیش از ده سال پیش شیراز را به آن نام گذاری کردند، تاکنون فقط کارکرد انتخاباتی و تشریفاتی داشته و در عمل اقدامی جدی برای محقق ساختن این شعار دیده نشده است؟ گفت: جریان دانشجویی حق دارد بپرسد که چرا برخی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز که با اتکا به رأی مردم به این جایگاه رسیده‌اند، در خیال پشت پا زدن به رأی مردم و انصراف از شورا و رسیدن به مناصب دیگر در سطح استان هستند؟ مگر کرسی شورای اسلامی شهر برای خدمت به مردم جایگاه کمی است که حالا بالاتر از آن را طلب می‌کنید؟

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز نتیجه سیاست گذاری برخی مغز‌های غرب زده همراه با تهاجم فرهنگی و رسان‌ای دشمن این شده است که بخشی از دانشجویان که باید در خدمت علم و دانش و انقلاب و اسلام و پیشرفت و تعالی کشور باشند، به سبک زندگی غربی، لاابالی گری، فساد، بی تفاوتی و ناامیدی و بعضا ضدیت با ارزش‌های اسلامی دچار شده‌اند که از مسئولین امر در دولت جدید انتظار می‌رود هرچه سریعتر در این خصوص چاره اندیشی کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس افزود: دانشگاه‌ها، منبرها، هیئت‌ها، تریبون‌های نماز جمعه و امثالهم، این‌ها اگر غیر سیاسی شد، مردم و جوانان نیز به تبع آن دچار ضعف تحلیل سیاسی خواهند شد و انقلاب بر سر بزنگاه‌های سیاسی، آسیب پذیر می‌شود و خطر انحراف و ارتجاع آن را تهدید خواهد کرد و آنگاه داستان حکمیت و صلح امام حسن (ع) بار دگر در تاریخ تکرار خواهد شد.

به گفته اسفندیاری، جریان دانشجویی انقلابی معتقد است که مردم را با شنیدن صدای آن‌ها و دغدغه‌هایشان و مشورت گرفتن از آن‌ها در امور و با مشارکت دادن آن‌ها در امور خویش، می‌توان به آینده امیدوار کرد و با ایجاد یک عزم همگانی از مشکلات عبور و به اهداف متعالی انقلاب اسلامی رسید.

او اظهار کرد: این یک اصل مبتنی بر قرآن است وگرنه امید افزایی کاذب که ابزاری باشد برای پوشاندن واقعیات، این نوع امیدافزایی به مانند یک افیون بازدهی مقطعی داشته و با روح انقلاب و انقلابی‌گری در تضاد است و جامعه را از اصلاح و حرکت و پویایی دور نگه می‌دارد.

این فعال دانشجویی گفت: پیگیری تخصصی مسائل مردم در موضوعات مختلف متناسب با رشته و دانشگاه این دانشجویان، از مشکلات معیشتی و عدم نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها، معضلات فرهنگی و اجتماعی همچون کارتن خواب‌ها، زنان بی سرپرست و بد سرپرست، عدم توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری و تبعیض میان شمال و جنوب شهر، وضعیت بهداشت و درمان استان، مسأله حاشیه نشینی، مسأله تعطیلی برخی کارخانه‌ها و صنایع همچون کارخانه روغن نباتی شیراز؛ مسئله زمین خواری‌های گسترده در شهر صدرا، مسأله آب شرب شهرستان بیرم، مسأله واگذاری بی رویه معادن در سطح کشور، مسائل مربوط به مدیریت شهر از حمل و نقل و ترافیک گرفته تا سیاست گذاری‌ها، این‌ها از جمله مسائلی است که دانشجویان انقلابی در بسیج دانشجویی طی اقدامات مطالبه گرانه و جلسات مختلف با مسئولین مربوطه در یک سال اخیر همواره بر حل آن‌ها تاکید داشته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استکبارستیزی دانشجو جغرافیای خاص دانشجوی انقلابی جریان دانشجویی نقش آفرینی مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج سازندگی،‌ پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا،‌ متن پیام سرلشکر سلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و بکارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو