Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خزاعی مسئول اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با آغاز نهضت تعمیق ساخت داخل در سال ۱۳۹۸، مأموریت استان نیز در این خصوص آغاز شد.

او گفت: رویکرد خراسان جنوبی در این نهضت، جلوگیری از واردات و کاهش آن بوده است که استان به میزان تعهد خود عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزاعی با اشاره به اینکه جلوگیری از واردات به منظور صرفه جویی ارزی اتفاق افتاده است، گفت: تعهد مشخص شده برای استان در امسال ۷ میلیون دلار است که در شش ماهه نخست سال، حدود ۴.۵ میلیون دلار از تعهد محقق شده است.

بیشتر بخوانید

ابلاغ ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال

مسئول اداره طرح و برنامه سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم بیشتر از میزان تعهد امسال خود عمل کنیم، گفت: تعهد پارسال استان ۵ میلیون دلار بوده و میزان صرفه جویی ارزی محقق شده ۷ میلیارد دلار بوده است.

او گفت: از حوزه‌های مورد توجه این نهضت می‌توان به حوزه تایر اشاره کرد و در بخش زغال سنگ نیز بخشی از قطعات مورد نیاز کارخانجات بومی سازی شده است و از واردات آن‌ها جلوگیری شده است.

میزان صادرات خراسان جنوبی در ۸ ماه گذشته ۵۱۲ میلیون دلار بوده است که ۸۰ میلیون دلار آن مربوط به صادرات کالا‌های خود استان و مابقی مربوط به کالا‌های ترانزیت شده از سایر مبادی کشور است.

همچنین ۱۳ میلیون دلار، میزان واردات کالا به استان در هشت ماه گذشته بوده است.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن صرفه جویی ارزی زغال سنگ خراسان جنوبی میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت 49 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48.55 درصد افزایش داشته است.

 این گزارش با اشاره به اینکه در سال 1402 کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا 5 کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: 95 درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق 5 کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با 78 میلیون دلار، 52.89 درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود 82 درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال 1402 این میزان قهوه وارداتی از سوی 121 شخص و شرکت انجام گرفته است.

شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال 2022 به میزان 45.5 میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال 2022 به میزان 19 صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز