Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فرح‌ناز رافع» امروز (شنبه) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این آمار در هم‌سنجی با پارسال رشدی حدود ۱۰ درصدی داشته است.

وی بیان‌داشت: این رشد تولید در حالی حاصل شد که فرش‌بافان داخلی همچنان با مشکلاتی نظیر کرونا، کمبود مواد اولیه و افزایش بی‌ضابطه نرخ برخی از مواد اولیه داخلی و تداوم تحریم‌ها مواجه بوده و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رافع خاطرنشان‌کرد: از ابتدای امسال اجرایی شدن ۴۷ پروژه کارآفرینی از سوی این مرکز با بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی و اعطای تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان در دستور کار قرار گرفته که در زمینه‌های فرش‌بافی، نخ‌ریسی‌های خانگی و رنگرزی است.

وی گفت: تولید ۵۰ هزار و ۳۷۸ متر مربع فرش دستباف با اشتغال‌زایی برای بیش از ۶ هزار نفر از محل اجرای این پروژه‌ها تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی فرش ایران تصریح‌کرد: هزینه کم، اشتغال‌زایی گسترده به‌ویژه در روستاها و سکونتگاه‌های غیر رسمی، ایجاد ارزش افزوده بالا و آموزش و فراگیری آسان، از جمله مشخصه‌های هنر- صنعت فرش دستباف است.

وی ادامه‌داد: تسهیلات فنی و اعتباری، تسهیلات کارا، تسهیلات طرح تام و تسهیلات مشاغل خانگی، از جمله تسهیلاتی است که مردم و کارآفرینان می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صنعت استان‌ها یا مرکز ملی فرش برای توسعه فعالیت فرش‌بافی و اشتغال‌زایی و تولید، از آنها استفاده کنند.

رافع تصریح‌کرد: از ابتدای امسال تا امروز ۵۰ جواز تاسیس و ۲۶۰ پروانه بهره‌برداری در زمینه فرش دستباف به طور الکترونیک صادر شده که پیش‌بینی می‌شود اشتغال‌زایی ۹ هزار و ۵۶۵ نفری را به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: امروز متاثر از پاندومی کرونا، صدور جواز تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری به طور الکترونیک و در سامانه بهین‌یاب انجام می‌شود که سرعت بالایی در صدور داشته است.

به گزارش ایرنا، دست‌کم هشت میلیون نفر در سراسر کشور در عرصه تولید، فروش و صادرات فرش ارتزاق می کنند که این میزان یک دهم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.  ۲ میلیون نفر در بافت فرش به‌طور مستقیم و ۱۹۱ هزار نفر در صنایع جانبی آن مشغول فعالیت هستند. همچنین ۱۱۵ هنرستان در زمینه فرش دایر است و پنج‌هزار و ۵۰۰ دانش آموخته هنر صنعت فرش دستباف داریم.

مطابق آمارها، در سال ۲۰۱۹ بیش از یک میلیارد دلار فرش دستباف در مبادلات جهانی به کشورهای مختلف صادر شد. در این میان جمهوری اسلامی ایران سهم ۷.۹ درصدی از مجموع صادرات فرش دستباف را به خود اختصاص داد.

از ۱۸ دی‌ماه هفته فرش ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی با شعار «گره همدلی برای صلح جهانی»‌ برگزار خواهد شد که رویدادهای این یک هفته توسط استان‌های داوطلب با توجه به سنت هر قوم و در انتهای هر رویداد یک کمپین برگزار می‌شود.

در راستای اجرای برنامه‌های اکوسیستم دیجیتال فرش دستباف، «ویکی فرش»، «آکادمی آنلاین فرش دستباف»، «بازار فروش آنلاین فرش دستباف» و «سرویس VOD فرش دستباف» رونمایی خواهد شد.

همچنین برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس فرش دستباف در هفته فرش اکسپو دبی نیز از برنامه‌های اکوسیستم دیجیتال است.

برچسب‌ها فرش دستباف وزارت صنعت معدن و تجارت اکسپو 2020 مرکز ملی فرش ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش دستباف وزارت صنعت معدن و تجارت اکسپو 2020 فرش دستباف وزارت صنعت معدن و تجارت اکسپو 2020 مرکز ملی فرش ایران اشتغال زایی فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی