Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گزیده‌ای از اخبار جالب و خواندنی سراسر جهان در تاریخ سیزدهم آذر ماه را با کلیک بر روی لینک خبر بخوانید.

 

بازداشت اعضای گروهک منافقین به جرم قاچاق انسان و مواد مخدر در آلبانی
روزنامه آلبانیایی «اگزیت» از بازداشت تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین به جرم قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سفر مکرون به عربستان، بهانه‌ای برای مشروعیت بخشیدن به بن سلمان
رئیس جمهور فرانسه اولین مقام غربی است که از زمان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در سال ۲۰۱۸ پا به خاک عربستان سعودی گذاشته است.

 

در پیش‌نویس دولت جدید کاستی‌های توافق پیشین و راه‌حل آن‌ها را ارائه کردیم
مذاکره‌کننده ارشد دولت ایران در مصاحبه جدید خود پس از نشست دور هفتم احیای برجام، از خواسته‌های ایران و مفاد پیش‌نویس ارائه شده سخن گفت.

 

ابراز نگرانی دبیرکل اتحادیه عرب از حضور قدرتمند ایران در «تنگه هرمز»!
دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی ادعا کرد ایران درحال افزایش گستره خود بر دو تنگه هرمز و باب المندب است.

 

ایران تا به این لحظه برنده اصلی گفتگو‌های وین است
سردبیر رای الیوم نوشت به عقیده بسیاری از کارشناسان ایران تا به این لحظه برنده اصلی مذاکرات وین است.

 

توقف مذاکرات به خاطر دلایل فنی بود
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مذاکرات به دلایل فنی متوقف شده و هفته آینده ازسر گرفته خواهد شد.

 

تاکید ایران به ضمانت از سوی غربی‌ها موجه و منطقی است
نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین اعلام کرد دور هفتم مذاکرات هسته‌ای ادامه خواهد داشت و هنوز کامل نشده است.

 

بایدن در دیدار با پوتین تمایل واشنگتن را برای روابط پایدارتر اعلام می‌کند
وزیر امور خارجه آمریکا گفت رئیس جمهور در دیدار آتی با همتای روسی خود تمایل شدید واشنگتن را برای ثبات بیشتر در روابط اعلام می‌کند.

 

جو بایدن رابط رژیم صهیونیستی و مصر در جنگ ۶ روزه؟!
رئیس جمهور آمریکا اخیرا مدعی شد در جنگ بین اعراب و رژیم صهیونیستی رابط بین مصر و رژیم صهیونیستی بوده است.

 

محموله میعانات گازی ایران به ونزوئلا رسید
نماینده مجلس ونزوئلا از تحویل چهارمین محموله میعانات گازی ایران خبر داد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا برجام توافق هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد در شرایط حاضر هیچ بستری برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین اوکراین و روسیه وجود ندارد.

وی با اشاره به شکست گفت‌وگوهای مقامات اوکراینی و روس در ماه‌های اولیه جنگ در استانبول ترکیه گفت: دلیل امتناع اوکراین از ادامه مذاکرات در استانبول فشار مستقیم از سوی لندن بود، باقی همه حدس و گمان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خردادماه پارسال در نشست با رهبران آفریقایی که با هدف میانجی‌گری مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف، به روسیه سفر کرده بودند، برای نخستین بار اسنادی محرمانه را افشا کرد!

پوتین در این نشست فاش کرد که پس از «توافق صلح پارسال بین مسکو و کی‌یف در ترکیه»، نیروهای روسیه از کی‌یف و مناطق تحت کنترل اوکراین خارج شده بودند. وی اضافه کرد که «پس از خروج داوطلبانه نیروهای روسیه به عنوان بخشی از این توافق، کی‌یف از امضای توافق خودداری کرده است.»

به گفته پوتین، مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲ در استانبول به طور ضمنی با پیش‌نویس این توافق که «پیمان بی‌طرفی دائمی و ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین» نام داشته، موافقت کرده بودند و پس از آنکه روسیه به تعهدات خود ذیل این توافق عمل کرده و از کی‌یف خارج می‌شود، اوکراین بدعهدی کرده و از امضای توافق خودداری می‌کند.

براساس این سند، انگلیس، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ترکیه به عنوان ضمانت‌دهندگان ایفای نقش می‌کردند. به باور پوتین، عدم تعهد کی‌یف به این توافق ناشی از «اقدامات و تلاش‌های مخرب غرب» بوده است. رئیس جمهور روسیه به نقل از گزارش نشریه «فارین اِفرز»، خاطرنشان کرد که این تحولات (بدعهدی اوکراین) با سفر بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس به کی‌یف تلاقی داشته و جانسون، طلایه‌دار تلاش‌های غرب برای مانع‌تراشی در مسیر اجرای این توافق بوده است.

به نوشته این نشریه، چند منبع آگاه پیش‌تر درباره تأثیر تلاش‌های جانسون برای متوقف کردن مذاکرات، روشنگری و تأیید کرده بودند که در جریان سفر به کی‌یف، جانسون، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را ترغیب کرده تا مذاکرات با روسیه را به دو دلیل اصلی متوقف کند؛ نخست آنکه «مذاکره با پوتین ممکن نیست» و دوم اینکه «غرب در حال حاضر (در آن برهه) آمادگی پایان جنگ را ندارد.»

کد خبر 6089884

دیگر خبرها

  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات