Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تامین مسکن در جوامع مختلف یکی از موارد توسعه رفاه اجتماعی بوده و این مساله بخش جدایی ناپذیر جوامع کشورهای مختلف در اقصی نقاط این کره خاکی به شمار می‌رود، زیرا مساله مسکن و تامین سرپناهی امن همیشه مورد توجه بوده است.

در همین راستا دولت مردمی سیزدهم، تامین مسکن را یکی از اولویت‌های اصلی خود برشمرد و بخش قابل توجهی از توان اعتباری و تسهیلاتی نیز به این امر اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی سال‌های گذشته، دولت‌های مختلف با طرح‌های خود قصد داشتند که مسکن مردم را در جامعه تامین کنند و برخی از این طرح‌ها به نتیجه رسیده و عده‌ای نیز بی ثمر مانده بود.

این مساله نشان می‌دهد یکی از رویکردهای اصلی پیشرفت کشور، توسعه رفاه اجتماعی و ایجاد زمینه خانه دار شدن اقشار مختلف مردم بوده و در برنامه‌ریزی دولتمردان تامین مسکن به اصطلاح "در اولویت" قرار گرفته و زمینه برای بهبود وضعیت هموار شده است.

مهمترین کار دولت‌ توسعه و تأمین زیرساخت‌ها برای توسعه طرح‌های مختلف از جمله ساخت‌ مسکن است تا مسیر پیشرفت روال عادی و با سرعت خود را طی کند که در این مسیر از توان اعتباری و تسهیلاتی بانک ها نیز استفاده لازم صورت می گیرد.

اراضی مورد نیاز ۲۲۴ هزار واحد مسکونی در آذربایجان غربی تامین شده است

توجه به بخش زیرساختی مسکن و تامین ساده‌ترین زیرساخت‌های رفاه اجتماعی در آذربایجان‌غربی مورد توجه دولت سیزدهم بوده و در این راستا اقدام‌ به تامین زمین برای تولید ٢٢۴ هزار واحد مسکونی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به این مطلب تاکید دارد که تولید مسکن برای مردم از اولویت‌های این نهاد است و مقرر شده تا ۱۷۹ هزار واحد مسکونی تا چهار سال آینده در این استان ساخته و به متقاضیان تحویل داده شود.

سیدمحسن حمزه‌لو این ابلاغ عملیاتی دولت مردمی را گامی موثر در راستای محرومیت زدایی برشمرد که تاکنون با حمایت‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی زمین مورد نیاز ۲۲۴ هزار واحد مسکونی در ۱۴ شهرستان آذربایجان‌غربی تامین شده است.

وی به این مورد نیز تاکید دارد که برنامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن در آذربایجان‌غربی جلوتر از آئین‌نامه‌ ابلاغی عملیاتی شده و با اینکه سهم استان در قانون تولید ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد مسکن در مدت چهار سال تعیین شده اما برای ٢٢۴ هزار واحد مسکن زمین تأمین شده است.

وی تحصیل ٢۴ هزار هکتار اراضی ملی در داخل حریم را اقدام برجسته در تأمین زیرساخت‌های لازم جهت تحقق قانون جهش تولید مسکن برشمرد و گفت که اراضی مطابق با ضوابط و مقررات طرح تفصیلی تأمین می‌شود و دسترسی آسان به خدمات زیربنایی یک اصل در اجرای طرح‌های حمایت از تولید و عرضه مسکن قلمداد می‌شود.

تجربیات طرح‌های گذشته در نهضت ملی مسکن تکرار نمی‌شود

باید از تجربیات طرح‌های مختلفی که در دولت‌های گذشته اجرا شده و به دلایل و مشکلاتی خاص نصفه و نیمه مانده درس عبرت گرفت تا طرح نهضت ملی مسکن بدون عیب و ایراد به هدف خود یعنی توسعه رفاه اجتماعی برسد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این باره تاکید دارد که همگام با اجرای نهضت ملی مسکن راهکارهای مناسب با توجه به تجربیات اجرای طرح اقدام ملی و مسکن مهر برای حل و فصل چالش‌های پیش‌رو ارائه می‌شود.

جلال تقی‌دخت به این مساله نیز تاکید دارد که موانع پیش‌روی تأمین زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در نشست‌های تخصصی بحث و بررسی شود.

به گفته وی الحاق به محدوده اراضی خارج از محدوده و تغییر کاربری‌های شهری در اولویت برنامه‌های شهرسازی آذربایجان غربی قرار گرفته است.

وی در پایان به این مساله نیز اشاره کرد که سازندگان می‌توانند همراه با کار عملیاتی بخشی از تسهیلات را درخواست کنند و از آن بهره‌مند شوند.

ثبت‌نام‌طرح ملی مسکن تا نیمه آذر در آذربایجان‌غربی تمدید شده است

طرح ملی مسکن که ثبت نام آن با روی کار آمدن دولت سیزدهم آغاز شده،  همچنان ادامه دارد تا آحاد مختلف مردم و نیازمندان مسکن از این طرح بهره‌مند شوند و در آن ثبت نام کنند.

رییس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵ هزار و ۶۵۰ نفر از این استان برای طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، تاکید کرد که ثبت‌نام این طرح تا نیمه آذر در این استان تمدید شده است.

زینب مسیبی به تسهیلات این طرح نیز اشاره کرد و افزود: تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سایر شهرها سه میلیارد ریال و مناطق روستایی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه برای توسعه ساخت‌ و ساز در بخش مسکن باید مشوق‌های لازم را در نظر گرفت، اضافه کرد: مشکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت مسکن در آذربایجان غربی وجود ندارد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید در سریعترین زمان ممکن زمین های مورد نظر را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

به گفته مسیبی با توجه به وضعیت بخش مسکن استان می‌توان با تعیین تکلیف اراضی تصرفی و شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید ۴۲ هزار واحد مسکن برای مدت مشخص در استان را تحقق داد.

وی تاکید کرد که براساس قانون جهش تولید مسکن، سیاست بزرگ دولت و وزارت راه و شهرسازی تولید مستمر و انبوه مسکن است و دستگاه‌های اجرایی تا ۲ ماه فرصت دارند تا روند انتقال اراضی را انجام دهند.

رییس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به این مورد نیز اشاره داشت که در اجرای قانون جهش تولید، مشکل تامین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضایی، اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی تحصیل شده است.  

به گفته وی ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی ابلاغ شده که تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله آن‌هاست.  

طرح ساخت مسکن در آذربایجان‌غربی آغاز شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت که پیشرفت مناسب آن در ماه ها و سال های آتی می تواند امید مردم به ویژه نسل جوان برای خانه دار شدن را روز به روز افزایش دهد.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات مسکن آذربایجان غربی ارومیه مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات مسکن آذربایجان غربی طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات مسکن آذربایجان غربی ارومیه مسکن راه و شهرسازی آذربایجان غربی قانون جهش تولید مسکن دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی هزار واحد مسکونی رفاه اجتماعی ملی مسکن ثبت نام طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند، مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در این حوزه فعال و جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های استان است.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذار در روند سرمایه‌گذاری نباید دغدغه‌ای داشته باشد، افزود: مجموعه مدیریت دولت در استان، در کنار سرمایه‌گذاران ایستاده است تا با تأمین نیازهای آنها، روان‌سازی در صدور مجوزها و رفع موانع و مشکلات، طرح‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه تولید پارچه جین و کتان و طرح توسعه پتروشیمی ارومیه در حوزه تولید اوره و آمونیاک، بررسی شد و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری‌ها را صادر کرد.

کد خبر 748725

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند