Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:08:35 GMT

شکارچیان متخلف در دام قانون افتادند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۴۷۴۴

شکارچیان متخلف در دام قانون افتادند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  در بسته اخبار محیط زیست امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۰ باشگاه خبرنگاران جوان کرمان می‌خوانیم:

دستگیری شکارچی غیرمجاز یک راس کل وحشی در منطقه دهج

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهربابک از دستگیری شکارچی غیرمجاز یک رأس کل وحشی در منطقه حفاظت شده دهج شهربابک خبر داد.

محمدحسین شمس الدینی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهربابک گفت: نیرو‌های یگان حفاظت منطقه حفاظت شده دهج در یک اقدام ضربتی و حساب شده، یک نفر شکارچی که اقدام به شکار یک رأس کل وحشی کرده بود را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: در این دستگیری، لاشه یک راس کل وحشی و یک قبضه اسلحه تک لول ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهربابک اظهار داشت: این متخلف مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال جریمه از بابت شکار غیرمجاز یک راس کل وحشی به حساب خزانه دولت پرداخت و پرونده تخلف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان ارجاع شد.

شمس الدینی ضمن هشدار به متخلفان زیست محیطی در خصوص عواقب هرگونه شکار و صید غیر مجاز و برخورد قاطعانه و بدون اغماض سازمان حفاظت محیط زیست با این افراد، از همه دوستداران محیط زیست درخواست کرد هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

منطقه دهج در شهرستان شهربابک استان کرمان با بیش از ۹۷ هزار هکتار وسعت دارد و سیمای طبیعی کوهستانی و دشتی از سال ١٣٨٩به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده‌ است.

پوشش گیاهی منطقه دربرگیرنده گونه‌های بنه، کهکم، ارژن، بادام کوهی، گون و قسمت‌های نیمه‌بیابانی آن دارای گونه‌های خارشتر و کاروانکش و... است.

پستانداران این منطقه نیز کل و بز، قوچ و میش، گرگ و کفتار و ... هستند و استعداد نگهداری آهو وپلنگ نیز در آن وجود دارد، کبک، تیهو، هوبره و زاغ بور از مهمترین پرندگان منطقه هستند.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در بردسیر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر از دستگیری شکارچیان غیر مجاز در این شهرستان خبرداد.

ضیاءالدین سلجوقی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در حین گشت و کنترل و پایش مناطق آزاد بردسیر، متوجه حضور یک خودروی مشکوک در منطقه کوه پنج شدند که نهایتا با هماهنگی مراجع ذیصلاح خودروی مذکور متوقف شد.

او افزود: در بازرسی از این خودرو یک قبضه اسلحه شکاری و لاشه یک قطعه کبک وحشی کشف و ضبط و متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

شکارچیان غیرمجاز پرندگان وحشی در دام سبزپوشان محیط زیست  جیرفت گرفتار شدند

مطهره قریشی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: ماموران یگان حفاظت شهرستان حین گشت زنی در مناطق و عرصه‌های طبیعی به منظور جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز در بخش اسفندقه موفق به دستگیری دو گروه شکارچی متخلف شدند.

او عنوان کرد: از یک گروه از این متخلفین دو قطعه تیهو، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول و از گروه دیگر سه قطعه تیهو، یک قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول و مقداری ادوات شکار کشف و ضبط شد.

قریشی افزود: پرونده متخلفان پس از صورت جلسه در محل برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان ارجاع شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شکارچیان متخلف محیط زیست رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرستان شهربابک دستگیری شکارچی کل وحشی یک قبضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است

امین طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اخیراً شاهد انتشار فیلم‌هایی در فضای مجازی مبنی بر برداشت غیر اصولی بارناکل از لاک‌پشت‌های دریایی در استان بودیم که این اقدام غیرقانونی و مغایر با اصول حفاظت از محیط زیست است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارناکل‌ها موجوداتی سخت‌پوست هستند که به طور طبیعی به سطوح سخت مانند صخره‌ها، کشتی‌ها، اسکله‌ها و حتی لاک لاک‌پشت‌های دریایی می‌چسبند، اظهار داشت: این موجودات بخش طبیعی از اکوسیستم دریایی هستند و می‌توانند فواید متعددی برای میزبان خود داشته باشند.

رئیس محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: برداشتن بارناکل‌ها از لاک لاک‌پشت‌های دریایی در اکثر موارد ضرورتی ندارد و این موجودات به ندرت به سلامتی لاک‌پشت‌ها آسیب می‌رسانند.

طلاب با تاکید بر اینکه برداشت غیر اصولی بارناکل‌ها می‌تواند برای لاک‌پشت‌ها استرس‌زا و آزاردهنده باشد و به پوسته آنها آسیب برساند و آنها را در معرض عفونت قرار دهد، تصریح کرد: برداشت بارناکل‌ها فقط در موارد خاص و توسط متخصصان مجرب و با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست باید انجام شود.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مردم خواست در صورت مشاهده چنین اقداماتی، مراتب را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان یا پاسگاه‌های ساحلی اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست دریایی و جانوران ارزشمند آن وظیفه‌ای همگانی است و همه باید در این راستا تلاش کنیم.

بارناکل، گروهی از بندپایان زیرشاخه سخت پوستان، رده ماگزیلوپودا یا آرواره پایان و خرچنگ‌های دریایی محسوب می‌شود.

این جانور سخت پوست، معمولاً به سطوح مختلف آب از جمله صخره‌ها، اجسام غرق شده در آب، سازه‌های آبی و حتی بدنه کشتی‌ها و قایق‌ها می چسبد.

بارناکل‌ها همچنین رابطه همزیستی با برخی جانوران دریایی مانند خرچنگ، لاک پشت، وال و مارماهی دارند. این سخت پوستان دارای صفحاتی هستند که آنها را در برابر جانوران شکارچی محافظت می‌کند.

کد خبر 6089606

دیگر خبرها

  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است