Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در محل مجتمع اداری ۲۲ بهمن با حضور، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان، اصحاب رسانه‌های گروهی و جمعی از مسئولان نهادهای دانشجویی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو و اهمیت حمایت از همه‌جانبه از دانشجویان گفت: در حال حاضر یکی از طرح‌های محوری دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، طرح پویش است که اشتغال‌زایی دانشجویان را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح پویش تاکنون با حضور صنایع بزرگ و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان به پیش رفته و دانشگاه در قالب این طرح، تربیت نیروی متخصص و آموزش مهارت‌محور را دنبال می‌کند.

نجفی با تشریح ابعاد فناورانه و نیز فرهنگی طرح پویش بیان داشت: ظرفیت‌سازی در طرح پویش می‌تواند شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری را پایه‌گذاری کند. در طرح پویش استعدادهای دانشجویان پرورش پیدا کرده و به نوعی نخبه‌پروری صورت می‌گیرد. تلاش می‌کنیم در حوزه‌های فرهنگی نیز اتفاقات خوبی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رخ دهد. از این منظر، برنامه‌ریزی برای موضوع مهدویت یکی از برنامه‌های آینده است و با توجه به ظرفیت فکری عظیم مکتب تشیع، فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی فرهنگی در زمینۀ مهدویت و نیز سبک زندگی اسلامی، از جمله برنامه‌های مورد حمایت دانشگاه برای کنشگری دانشجویان زیر چتر طرح پویش خواهد بود.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی مطالعات راهبردی مهدویت اضافه کرد: اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و طلایه‌دار فرهنگ ایرانی-اسلامی است. ما باید ظرفیت‌های فرهنگی این شهر جهانی را استفاده کرده و میراث تمدنی اصفهان را در حوزه‌های فکری، فرهنگی، مذهبی، معماری و غیره، ترویج و توسعه دهیم. اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا نسلی باورمند و توانمند برای فردای ایران در زمینه‌های مختلف از جمله در حرکت اقتصادی کشور و اشتغال خواهیم داشت.

در این نشست هم‌چنین حسن عارضی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو گفت: دانشجو مؤذن جامعه است و تاریخ نشان داده هنگامی که دانشجویان فریاد می‌زنند، فریاد آن‌ها به‌موقع است. ۱۶ آذر به گفتۀ مقام معظم رهبری مصداق ضدیت با استکبار و سلطه می‌باشد و در این مسیر باید از دانشجویان نه تنها در روز ۱۶ آذر، بلکه در هر لحظه تجلیل و حمایت به عمل آورد.

عارضی در خصوص مطالبۀ دانشجویان دربارۀ تحول دروس افزود: درخواست تغییر کتب معارف در حال پیگیری می‌باشد و سرفصل‌ها مشخص شده است و برای اساتید نیز ارسال گردیده است. امیدواریم این تحول تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ رقم بخورد.

وی ادامه داد: ما نباید خود را در بحث دانش محدود کنیم بلکه باید بینش دانشجو را تقویت نماییم. امروزه دانشجو باید در مباحث فکری و مهارتی مشارکت کند و هنگام فارغ التحصیلی، تخصص لازم را آموخته‌ باشد. این مهم البته محدود به مقاطع دانشگاهی نیست و با توجه به ظرفیت مطلوب مدارس سما در دانشگاه آزاد اسلامی، مهارت‌افزایی جوانان و تقویت بینش آن‌ها می‌تواند در مقاطع پایین‌تر نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام /

زهرا سلیمانی کد خبر: 1120823 برچسب‌ها طرح پویش پیام نجفی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طرح پویش پیام نجفی دانشگاه آزاد اسلامی مقام معظم رهبری طرح پویش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی بیان در غرب کذب محض است

محمدحسین رنجبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان در گفت و گو با ایسکانیوز بندرعباس، در ارتباط با خیزش دانشجویان ضد صهیونیستی آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین اینگونه اظهار داشت: بعضی از افراد ادعا می‌کنند که در آمریکا و اروپا آزادی بیان وجود دارد در صورتی که این کذب محض است، و در عمل اینطور نیست. به این علت که رفتار پلیس آمریکا را با اساتیدی که برای آنها هیچ گونه خطری نداشته‌اند دیده‌ایم، مانند استاد فلسفه و اقتصاد دانشگاه آمریکا به دلیل دفاع از مردم مظلوم فلسطین با آنها برخورد نامناسب و دور از شان استادی صورت گرفت.

رنجبر افزود: پلیس همچنین با دانشجویان در محیط دانشگاه آمریکا و اروپا نیز رفتار بسیار خشن و دور از انسانیت را نشان داد. در همان کشورهایی که هنگام ناآرامی در کشورمان، علیه ایران این مسائل را بیان می‌کردند در حالی که، واقعیت در دانشگاه‌های ما چنین اتفاق هایی رخ نداده است.

خبرنگار: فاطمه بکروی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228926 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود