Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «علی باقری» مذاکره کننده ارشد ایران و معاون وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با خبرگزاری ایتالیایی «آنسا» اعلام کرد ایران از خواسته‌های خود در مسیر فعال سازی دوباره قرارداد هسته‌ای سال ۲۰۱۵ و لغو تحریم‌ها عقب‌نشینی نخواهد کرد، زیرا این آمریکا بود که در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد، بنابراین واشنگتن باید گام نخست را بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری با غیرقانونی خواندن خروج آمریکا از برجام اعلام کرد حتی دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم معتقد است که خروج این کشور از توافق (به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا) اقدامی غیرقانونی بوده است. در مورد اروپایی‌ها آن‌ها نیز به تعهدات خود برای اصلاح اقدام آمریکا احترام نمی‌گذارند، یعنی با منطق تحریم‌های آمریکا که لطمات سنگینی به اقتصاد ایران وارد کرد مخالفت نکردند.

مذاکره کننده ارشد کشورمان با منطقی خواندن پیشنهادات ایران در وین گفت: «این پیشنهادات منطقی و مستدل هستند و می‌توانند به عنوان مبنایی برای مذاکره مورد استفاده قرار گیرند. جمهوری اسلامی به من اطمنیان داده است به مذاکرات اعتقاد دارد و حتی به نتایج احتمالی «خوشبین» است با این حال نقض مکرر تعهدات سایر امضاکنندگان ایجاب می‌کند که ما دیگر ساده‌لوح نباشیم.»

باقری در پایان این مصاحبه نیز اعلام کرد ایران در این مذاکرات برنامه‌های خود را در قالب دو متن پیشنهادی، یکی با موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه وغیرقانونی و دیگری با موضوع هسته‌ای به طرف مقابل ارائه کرد. در صورت پذیرش دو پیشنهاد قبلی که به طرف مذاکره کننده ارائه شده است، ایران پیشنهاد سوم را نیز ارائه خواهد داد.

دور هفتم مذاکرات احیای برجام میان ایران و ۴+۱ از هشتم آذرماه شروع و در ۱۲ آذر به پایان رسیده است. بر اساس اعلام پنج کشور دیگر هیئت‌های مذاکره‌کننده برای بررسی‌های بیشتر و رایزنی به کشور‌های خود بازگشته‌اند و هفته آینده نیز به اتریش برمی‌گردند.

براساس تحلیل‌های گوناگون ایران در این دور از مذاکرات جدیت خود را نشان داده است، اما طرف‌های غربی و آمریکا که بعد از خروج غیرقانونی از برجام به طور غیرمسقیم بر مذاکرات تاثیر می‌گذارد تاکنون از عملکرد مثبتی نشان نداده‌اند و در حین مذاکرات حتی سناتور‌های این کشور اعم از جمهوری‌خواه و دموکرات خواستار اعمال تحریم‌های بیشتری علیه کشورمان شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مذاکرات وین توافق هسته ای علی باقری مذاکره کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ

نیروی دریایی آمریکا از عقب نشینی یک ناوهواپیمابر و یک ناوشکن خود از دریای سرخ خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروی دریایی آمریکا عقب نشینی ناو هواپیمابر یوس اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی را از  دریای سرخ به شرق دریای مدیترانه اعلام کرد.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده استحمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

این دو کشتی جنگی آمریکایی پس از عبور از کانال سوئز وارد شرق دریای مدیترانه شدند.

سایت USNI News وابسته نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو آمریکایی، منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا را بدون مجموعه ناو هواپیمابر ضربتی یا گروه آبی خاکی برای اولین بار از ماه اکتبر ترک کرده است.

نیروی دریایی آمریکا به عقب نشینی ناوشکن یو اس اس میسون و یو اس اس فلپین از دریای سرخ اشاره نکرده است.

عقب نشینی این کشتی های جنگی آمریکا در پی ادامه عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

انگلیس از حمله موشکی به یک کشتی در سواحل یمن خبر داد

 

سازمان تجارت دریایی انگلیس: یک کشتی در 14 مایل دریایی واقع در جنوب غربی المخا یمن هدف دو موشک قرار گرفت و خسارتهایی به آن وارد شد.

متلاشی شدن یک پهپاد آمریکایی در سواحل یمن

یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد/ در مسیر اجرای طرح نور هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید