Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@10:12:43 GMT

طرز تهیه بادمجان کبابی راحت در خانه

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۷۸۶۳

طرز تهیه بادمجان کبابی راحت در خانه

آفتاب‌‌نیوز :

خیلی از غذا‌ها هستند که نیاز به بادمجان کبابی دارند و طعم دودی بادمجان است که به آن غذا مزه می‌دهد و لذیذش می‌کند؛ اما به‌خاطر اینکه خیلی وقت‌ها یا بلد نیستیم یا حوصله کبابی‌کردن بادمجان‌ها را نداریم، بیخیالش می‌شویم و آن را سرخ می‌کنیم.

می‌توانید یک روز وقت بگذارید و تعداد بیشتری بادمجان را کبابی کنید تا در طول هفته مجبور نباشید وقت زیادی برای این کار بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرز تهیه بادمجان کبابی راحت در خانه

۱. اولین روش و سنتی‌ترین روش کباب کردن بادمجان روی ذغال است؛ منقل را آماده کنید و ذغال‌ها را آتش بزنید تا گداخته شوند سپس سطح زغال‌ها را صاف کنید تا فضا برای گذاشتن بادمجان‌ها فراهم شود.

۲. بادمجان‌ها را با روغن مایع چرب کنید و به سیخ بکشید و مطابق شکل روی منقل قرار دهید.

۳. سپس بادمجان‌ها را روی ذغال نگه دارید تا یک سمت گداخته شود و پوست بادمجان جمع شده و ترک بخورد.

۴. سیخ را بچرخانید تا تمام قسمت‌ها کباب شده و برشته شوند.

۵. بعد از کباب شدن بادمجان‌ها سیخ‌ها را از روی منقل بردارید و داخل ظرفی بگذارید تا بادمجان‌ها سرد شوند، سپس آن‌ها را از سیخ جدا کرده و پوست بکنید.

۶. می‌توانید بادمجان‌ها را به سیخ نکشید و مستقیما روی ذغال بگذارید، ولی در هنگام برگرداندن و کباب کردن تمام قسمت‌ها دقت کنید که دستتان نسوزد.

۷. برای کبابی کردن بادمجان در فر بادمجان‌ها را با روغن چرب کنید و روی صفحه فر بچینید و فر را با حرارت بالا روشن کنید.

۸. در انتهای کباب شدن بادمجان‌ها گریل را هم روشن کنید تا به کبابی شدن کمک بیشتری بکند.

۹. ساده‌ترین روش برای تهیه بادمجان کبابی استفاده از گاز است؛ بادمجان‌ها را چرب کنید و روی شعله مستقیم گاز قرار دهید تا کباب شوند.

۱۰. در این روش حتما هود را روشن کنید. می‌توانید از توری مخصوص زیر قابلمه استقاده کنید در این صورت زمان طولانی‌تر خواهد شد، ولی کثیفی گاز کمتر می‌شود.

۱۱. بادمجان‌های کبابی را نباید داغ پوست کند، باید در دمای محیط خنک شوند تا پوست رویه که نازک و برشته شده است به راحتی جدا شود.

۱۲. بادمجان‌ها را می‌توانید ساطوری کنید و در کیسه نایلونی بدون نفوذ هوا در فریزر نگهداری کنید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بادمجان آشپزی بادمجان کبابی بادمجان کبابی بادمجان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد

به گزارش "ورزش سه"، در ماه‌های اخیر احتمال حضور چند بازیکن جوان اسپانیایی هم در یورو ۲۰۲۴ و هم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس مطرح شده است. 
از جمله کسانی که می‌توانند به هر دو تورنمنت دعوت شوند، می‌توان به لامینه یامال و پائو کوبارسی از بارسلونا و همچنین نیکو ویلیامز، وینگر باشگاه اتلتیک بیلبائو اشاره کرد.

هر سه می‌توانند نقش‌های مهمی را برای اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ آلمان ایفا کنند، زیرا لاروخا برای سومین عنوان قهرمانی خود در اروپا می‌جنگد و در صورتی‌که این بازیکنان در تیم ملی بزرگسالان حضور داشته باشند، از بازی در مسابقات المپیک معاف خواهند شد.

طبق گزارش رسانه‌های اسپانیایی، فدراسیون فوتبال اسپانیا به بارسلونا و بیلبائو قول داده است که برخلاف پدری در سال ۲۰۲۱، یامال، کوبارسی و ویلیامز را تحت فشار قرار نخواهد داد

اگر آنها در یورو ۲۰۲۴ حضور داشته باشند دیگر در المپیک بازی نخواهند کرد و در صورتی‌که لوئیز دلا فوئنته اعتقادی به هر کدام از آنها نداشته باشد، آنها به المپیک پاریس خواهند رفت.

این موضوع نگرانی‌های هر دو باشگاه و به‌ویژه بارسلونا را کاهش می‌دهد، به‌خصوص اینکه لامینه یامال و کوبارسی به ترتیب ۱۶ و ۱۷ ساله هستند. با این حال، این بدان معناست که آنها تابستان استراحت زیادی نخواهند داشت، صرف نظر از اینکه در یورو بازی کنند یا المپیک.

دیگر خبرها

  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • یک برزیلی دیگر آمد، خیال پائز راحت شد
  • با این پنج توصیه متخصصان راحت‌تر بخوابید
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • تراکتور مغلوب اولین کاپیتانی چشمی شد!
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • از رایگان‌سواری چه می‌دانید؟ | با هیچهایک رایگان سفر کنید!
  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • طرز تهیه کباب کوبیده به روش آشپز خیابانی هندی (فیلم)