Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیل‌گر حوزه کسب‌وکار گفت: متأسفانه با مراجعه به دفتر مدیران توسط مسئولان دفتر آن‌ها به مدیران رده پایین‌تر که همان مدیران دولت پیشین هستند ارجاع داده می‌شویم که قبلاً هم به آن‌ها مراجعه شده و درنتیجه با همان برخورد‌ها و اقدامات قبلی روبرو می‌شویم. حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص آثار و نقش قوانین بر توسعه و تولید گفت: با توجه به اینکه امسال سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده و ۳ الی ۴ ماه بیشتر تا پایان سال نمانده است به نظر می‌رسد که برای تحقق این کار باید عجله بیشتری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس حوزه کسب‌وکار افزود: به‌رغم آمادگی دولت برای رفع مشکلات کارآفرینان و تولیدکنندگان حجم زیاد این مجموعه مشکلات مانع پیشرفت سریع کار می‌شود.
این تحلیل‌گر اقتصادی با اشاره به این‌که در حال حاضر کاری که دولت در خصوص بهبود فضای کسب‌وکار انجام داده‌شده تسهیل در صدور مجوز و پروانه کسب است افزود: صرفاً با این کار کسب‌وکاری در کشور شکل نمی‌گیرد به این دلیل که شاید ۷۰ الی ۸۰ مسئله و موضوع مختلف برای راه‌اندازی و آغاز فعالیت یک کسب‌وکار جدید در داخل کشور وجود دارد.   وی بابیان اینکه که برای رفع مشکلات باید مدیران پذیرای متخصصین و کارشناسان حوزه کسب‌وکار باشند تا با آگاهی از مشکلات آنان به راهکارهای مناسب دست پیدا کنند اضافه کرد: متأسفانه با مراجعه به دفتر مدیران توسط مسئولان دفتر آن‌ها به مدیران رده پایین‌تر که همان مدیران دولت پیشین هستند ارجاع داده می‌شویم که قبلاً هم به آن‌ها مراجعه شده و درنتیجه با همان برخوردها و اقدامات قبلی روبرو می‌شویم.
این فعال اقتصادی بیان کرد: دولت باید کمیته‌ها و کمیسیون‌های مقررات زدایی را شکل بدهد تا با مراجعه به بخش‌های مختلف تولیدی فعال و شناسنامه دار و آشنایی با مشکلات آن‌ها تصمیم‌گیری‌های جدیدی صورت بگیرد.
حاج اسماعیلی بابیان این‌که دولت برای دستیابی به نتیجهٔ مطلوب در کوتاه‌مدت باید مشکلات موجود کسب‌وکارها بخصوص در حوزه قوانین را رصد و برطرف کند،  تأکید کرد: مدیران باید پذیرای تولیدکنندگان و کارآفرینان و مسئولین کسب‌وکارها باشند تا از نظرات کارشناسی آنان برای حل مشکلات استفاده کنند.
به عقیدهٔ این کارشناس حوزه کسب‌وکار خود کسب‌وکارها و بنگاه‌های تولیدی نیز باید کمیته‌های فنی تخصصی متعددی را برای مقررات زدایی شکل بدهند.
این فعال حوزه کار مشکل دیگر را در حوزه بانک‌ها دانست و اظهار کرد: هنوز به‌صورت محسوس و علنی اتفاق جدیدی را که بتواند با تغییر قوانین و مقررات زذایی تسهیلات را به شکل آسان و ارزان به‌عنوان تأمین سرمایه در گردش در اختیار تولیدکنندگان و کارآفرینان قرار بدهد نداشته‌ایم.
وی در پایان تأکید کرد: کمیسیون‌های مقررات زدایی باید به‌صورت فعال مشکلات شرکت‌ها در بخش تعاون، خصوصی و شهرک‌های صنعتی تعطیل‌شده را رصد کنند تا بتوانند با تکیه‌بر  رفع نواقص و مشکلات راهکارها و مقررات جدیدی را برای بهبود فضای کسب‌وکار و درنتیجه توسعه تولید و اشتغال در کشور ارائه بدهند.   بیشتر بخوانید: مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها عاقبت خوشی دارد/ استفاده از ظرفیت نیروی انسانی یک دروازه طلایی شناخته شود   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی کسب وکار مقررات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کسب وکار مقررات کسب وکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: از ضروریات شکوفایی اقتصاد پسته این است که با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان، زنجیره ارزش این محصول تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، امیر حسن‌زاده در ششمین گردهمایی فعالان صنعت پسته ایران به میزبانی مشهد، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های مدیران استان، شورای عالی پسته با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دولت و مسئولان دولتی پشتیبان کشاورزان و تاجران هستند، افزود: ۱۳ استان کشور در کشت و تولید محصول پسته فعالیت دارند و میز پسته باید در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: تولیدکنندگان پسته در بالادست و پایین دست با یکدیگر زنجیره نشده‌اند و از ضروریات شکوفایی اقتصاد این محصول ارزشمند این است که با کمک خود تولیدکنندگان و صادرکنندگان این زنجیره تکمیل شود.

وی افزود: مدیران استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و تاجران، رایزنی‌های بسیاری انجام داده‌اند و در مسیر رفع آن‌ها می‌کوشند.

کد خبر 748034

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • برگزاری دوره عفاف و حجاب برای فعالان مردمی در بندرعباس
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود