Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سیدکریم حسینی با بیان اینکه سرقت‌های خرد در اهواز به یک معضل امنیتی تبدیل شده است، اظهار داشت: تعدادی از نرده‌های پل فولاد شهرستان کارون به سرقت رفته‌اند که در این خصوص عوامل متعددی دخیل است.

وی افزود: برای حفظ امنیت پل و حفاظت از آن شرایطی باید مهیا شود که از جمله آن پرداخت به موقع حقوق کارگران و عدم اخراج کارگران شهرداری است که در کنار آن پلیس نیز باید در صحنه حضور پیدا کرده و با نظارت مستمر مانع بروز اینگونه سرقت‌های خرد در شهر و استان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این وضعیت پل فولاد بخشی بر دوش شهرداری است و بخش دیگر بر دوش نهادهای امنیتی و انتظامی اهواز و کارون است.

حسینی در خصوص مسئله تنش آبی در 4 استان اصفهان، یزد، چهارمحال و خوزستان، اذعان داشت: اقلیم کشور ما در شرایط تنش آبی و خشکسالی قرار دارد و تمام استان‌های کشور تحت تاثیر این تنش آبی قرار دارند.

وی ادامه داد: در این میان 4 استان اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در شرایط بدتری از حیث تنش آبی قرار دارند که این وضعیت برای استان خوزستان وخیم تر است.

این نماینده مجلس درباره وضعیت علت وخامت اوضاع تنش آبی در استان خوزستان گفت: شاخه آبی را اگر تصور کنیم که 4 روستا را آبرسانی می‌کند، روستای پایین دست و چهارم نسبت به روستای بالادست یعنی اولی، آب کمتری برای برداشت دارد که این وضعیت در خصوص استان خوزستان صادق است چراکه خوزستان در انتهای این خط قرار دارد.

وی در ادامه گفت: 5  رود بزرگ از سرشاخه‌های مختلف به استان خوزستان سرازیر می‌شوند که این یک نعمت الهی است و هیچ کس حق ندارد استان را از بهره‌مندی از این نعمت الهی محروم کند که عواملی مانند سدسازی و برداشت غیرمتعارف آب در بالادست سبب شده است که حتی حق آبه خود رودخانه و طبیعت نیز تامین نشود چه برسد برای آب شرب و کشاورزی.

حسینی در خصوص راهکار مقابله با سدهای بی رویه در بالادست خوزستان بیان داشت: وزارت نیرو در گذشته برای مدیریت منابع آبی کشور هیچ طرح و برنامه‌ای نداشته است که امروز مسئولین این وزارتخانه باید پاسخگوی این وضعیت باشند که سدسازی بی‌رویه با چه هدف صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تخریب و یا تعطیلی هیچ سدی در کشور به دلیل هزینه بالای صورت گرفته برای ساخت آن، جزو درخواست‌های ما نیست اما درخواست ما این است که سد جدیدی در این حوزه ساخته نشود چراکه در طرح‌های وزارت نیرو ساخت سد در بالادست رودهای استان خوزستان وجود دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: تنش آبی در استان خوزستان به نحوی است که هم اکنون 700 روستا با مشکل حتی در حوزه آبرسانی با تانکر مواجه هستند و در کشاورزان در کشت محصولات غیر آب‌بر نیز دچار مشکل هستند.

وی درباره برنامه زمانبندی برای گذر از تنش آبی در استان خوزستان بیان داشت: طرح‌های خطوط انتقال آب شرب و پروژه‌های خوبی در زمینه تامین آب شرب وجود دارد که اگر این پروژه‌ها تکمیل شود می‌توان تا 2 سال آینده خوزستان از وضعیت تنش آبی عبور کند.

 

منبع: تسنیم پربیننده ترین افزایش ۴۶.۹درصدی قیمت خوراکی‌ ها / قیمت پسته ۸۰هزار تومان افزایش یافت قیمت مرغ (جدول / ۱۳ آذر) قیمت برنج (جدول / ۱۵آذر) کاهش قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب قیمت کره (جدول / ۱۴ آذر)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت نیرو مدیریت آب سید کریم حسینی نماینده اهواز استان خوزستان تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان

ایسنا/خوزستان مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای هندیجان در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» خبر داد.

شهریار عسکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۰ امروز (۱۶ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه هندیجان ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت هوای اهواز و ماهشهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

عسکری گفت: طبق شاخص میکرون ۲.۵ اندیمشک، شوشتر، مسجدسلیمان و خرمشهر در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی وضعیت جوی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • اعلام وضعیت قرمز در این دو شهر
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه در بارندگی اخیر