Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک مطالبه جدی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شود چرا که راه اندازی این آزمایشگاه می تواند به کاهش نرخ معلولیت در خراسان جنوبی بسیار کمک کند.

علی عرب نژاد، روز گذشته ۱۴ آذر در رزمایش بزرگ همدلی اظهار داشت: سازمان بهزیستی جامعه عظیمی را در کشور تحت پوشش خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۸ هزار معلول در این استان تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند، افزود: این افراد نیازمند خاص هستند از آن نگاه که پای رفتن برای دریافت نیازهای خود از موسسات خیریه را ندارد و نیازمندی‌های ویژه دارند.

وی با اشاره به اینکه معلولان به بیش از ۲۰۰ قلم کالای توانبخشی و توان پزشکی نیاز دارند، ادامه داد: بیش از یک میلیارد جهت تهیه این اقلام به بهزیستی خراسان جنوبی توسط سازمان بهزیستی کشور سالانه اختصاص می‌یابد که متاسفانه جوابگوی نیازهای معلولان استان نیست.

عرب نژاد بیان کرد: پوشک، شیر خشک، سمعک، تشک مواج، واکر، دست مصنوعی از مهم ترین نیازهای معلولان این استان است که به تنهایی بهزیستی با توجه به کمبود اعتبارات نمی تواند تهیه کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز ۵۰ ویلچر و ۵۰ بسته غذایی بین معلولان خراسان جنوبی توزیع می شود، افزود: ۲۵۰ ویلچر درخواست از ستاد فرمان اجرایی امام (ره) داشتیم که یکصد ویلچر تاکنون توزیع شده است و ۸۲ عدد ولیچر نیز تا پایان هفته توزیع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شیب کاهش نرخ معلولیت در خراسان جنوبی تُند شده است، ادامه داد: امیدواریم با راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک و مشاوره در استان این شیب تندتر شود و اقدامات لازم از جمله اطلاع رسانی و طرح رصد آسیب ها برای کاهش این نرخ در استان آغاز شده است.

عرب نژاد بیان کرد: همه مشکلات به دلیل عدم اطلاع رسانی رخ داده است و پیشگیری قدم اولیه برای کاهش نرخ معلولیت در استان است و راه اندازی این آزمایشگاه باید مطالبه جدی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ژنتيك سازمان بهزیستی بهزیستی خراسان جنوبی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود