Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@19:09:54 GMT

کاشت ۲۹ هزار نشا گل‌های فصلی در لاهیجان

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۲۶۳۶

کاشت ۲۹ هزار نشا گل‌های فصلی در لاهیجان

مسئول واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان گفت: از ابتدای شروع فصل پاییز تاکنون، ۲۹ هزار نشا انواع گل‌های فصلی در فضای سبز این شهر کاشته شده است.

مهران دوستدار صنایع در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از مهرماه سال جاری تاکنون، ۲۵ هزار نشا انواع گل فصلی شامل همیشه بهار، مینا، بنفشه، میخک و میمونی در خزانه شهرداری تولید و چهار هزار نشا گل کلم و داوودی خریداری و در فضای سبز شهری لاهیجان کاشته شده است و این اقدام تا اسفندماه همچنان ادامه خواهد داشت‌

وی افزود: خزانه شهرداری لاهیجان به طول ۱۸ متر و عرض یک متر با ۱۲ لاین در میدان ابریشم جنب کمپ مسافرتی شهرداری قرار دارد و گل‌های مورد نیاز شهرداری در این گلخانه تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان با بیان اینکه فضای سبز شهری لاهیجان ۶۷.۵ هکتار وسعت دارد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر، میزان کاشت گل‌های فصلی در سطح فضای سبز شهری لاهیجان بسیار زیاد بوده، قیمت گل‌های فصلی چند برابر افزایش یافته و منابع مالی شهرداری نیز محدود است لذا واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، اقدام به اجرای طرح‌های تلفیقی کاشت گل و تکه‌های از سنگ‌های رنگی در فضای سبز این شهر کرده است.

وی با بیان اینکه سنگ‌ها در گلخانه شهرداری به صورت متنوع رنگ آمیزی می‌شود و در سال جاری اولین طرح تلفیقی از گل‌های زینتی و سنگ‌های رنگی در میدان سپاه اجرا شده است، افزود: به مناسبت هفته بسیج دو طرح زیبا از پرچم ایران و گل لاله با تلفیقی از گل‌های فصلی و تکه‌هایی از سنگ‌های رنگی در میادین بسیج اجرا شده است و در ادامه نیز طرح پرچم ایران در میدان عاقلیه اجرا خواهد شد.

دوستدار افزود: از ۲۰ تا ۳۰ آبان‌ماه سال جاری شهرداری لاهیجان با ۹ کارگر واحد فضای سبز، به صورت روزانه کار تنظیف، پیرایش و ترمیم فضای سبز حاشیه و دور استخر این شهر اجرا کرده است.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 539930

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لاهیجان شهرداري لاهيجان فضاي سبز شهري کاشت گل و گیاه گل های فصلی گيلان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری لاهیجان واحد فضای سبز گل های فصلی هزار نشا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم

برنج پس از گندم یکی از پر تقاضاترین عنصر خانواده غلات است که در سفره‌های ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. شهر‌های شمالی کشور  به دلیل رطوبت، بارندگی های فراوان و زمین‌های مساعدی برای کشت برنج دارند.

در این روز‌های بهاری کشاورزان روستای کیامحله از توابع شهرستان جویبار استان مازندران نیز اقدام به کاشت برنج به روش مکانیزه کردند.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: فرهاد ولی‌زاده - مازندران

بیشتر بخوانید:

آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم