Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، گفت: روحانیون به واسطه مرجع بودن برای مردم می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا کنند.

محمود ثمینی، در نهمین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت، زنان و خانواده  لرستان، اظهار کرد: بر همگان روشن است که روحانیون به واسطه مرجع بودن برای مردم می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی را ایفا کرده و اگر آموزه‌های دینی را تبیین کنند و به طور دقیق آسیب‌ها را به شکل کارشناسی مورد بررسی قرار دهند،   راهکارهای متعددی برای کنترل و کاهش این آسیب‌ها می‌توان اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: باید از کارشناسان در زمینه‌های جامعه‌شناسی، روانشناسی و مشاوره و به‌ویژه کارشناسان مذهبی برای تحقق این امر استفاده شود.

ثمینی افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان در قالب گفت‌وگو، حکمیت و مشاوره حل و فصل کرد و آسیب‌شناسی مناطق آسیب‌زا و توجه ویژه به ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری مورد تأکید است.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: با توجه به اطلاعات موجود در این دفاتر باید برای کاهش آسیب‌ها، برنامه‌های اجرایی تدوین و در محلات حاشیه‌ای اجرا شوند که در همین راستا می‌توان در مناطقی که دفاتر تسهیلگری حضور ندارند از معتمدین محلی کمک گرفت.

وی علت طرح مسائل در کارگروه اجتماعی را سازماندهی و انسجام اقدامات دستگاه‌ها و حرکت بسوی اقدام جمعی اثر گذار  دانست و افزود: نباید از توجه به اجرای برنامه‌های کوتاه مدتِ اثرگذار و برنامه‌های میان مدت و بلند مدت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی غافل شویم.

ثمینی با اشاره به اهمیت سلامت روحی، روانی و جسمی کارکنان دولت، بیان کرد: برنامه‌ریزی دقیق در راستای سلامت کارکنان دولت می‌تواند در خدمت‌رسانی مطلوب‌تر این قشر، به جامعه تأثیرگذار باشد و لذا همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و عضو کارگروه در اجرای این طرح مورد تأیید است.

در ادامه، مریم پورسرتیپ، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، عنوان کرد: موضوع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان اموری که نظم عمومی جامعه را به هم می‌زند، از موضوعات مهم و اولویت‌دار بوده و در این راستا علما، روحانیون و طلاب نقش مهمی در کمک به جامعه دارند که ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های این حوزه به بهترین نحو استفاده کنند.

وی علما و روحانیون را از بزرگترین سرمایه‌های کشور و اصیل‌ترین سرمایه جهان اسلام دانست و گفت: نقش مشاوره‌ای در مساجد و جماعات، آشنا کردن اقشار مختلف با معارف اسلامی، شنیدن حرف دل مردم ازجمله مواردی هستند که روحانیون و طلاب می‌توانند به خوبی در این راستا عمل کرده و موجب کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دولت کارگروه لرستان معضلات اجتماعي روحانيت کاهش آسیب های اجتماعی کاهش آسیب ها نقش مهمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!

 عصر ایران - سردار احمد رضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی کشور در تجمع حامیان طرح نور (گشت ارشاد سابق) که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با بیان این که عده‌ای قصد دارند عفاف و حجاب را یک مسئله امنیتی جا بیندازند، گغته است: بنده رسماً اعلام می‌کنم، رسماً بدانید ما موضوع حجاب و عفاف را یک موضوع کاملاً فرهنگی و کاملاً اجتماعی می‌بینیم، اصلاً انتظامی و امنیتی نمی‌بینیم.

حرف او درباره این که موضوع حجاب و عفاف، کاملاً "فرهنگی" و "اجتماعی" است، کاملاً درست است؛ حال این که چقدر در عمل، فرهنگی و اجتماعی و نه انتظامی و امنیتی برخورد می شود، امری علیحده است.


سردار رادان، یکی از چند فرمانده ارشد نیروهای مسلح کشور و فرمانده یکی از قوای مسلح، یعنی نیروی انتظامی است. درجه ژنرالی دارد و یک نظامی تمام عیار و حرفه است. با این حال، او می گوید که طرح نور که توسط نیروی انتظامی اجرا می شود، " کاملاً فرهنگی و اجتماعی" است.

اما پای سخنرانی وی، تعداد زیادی روحانی معمم نشسته اند که اقتضای کارشان "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" است و اساساً به حوزه رفته اند تا دین خدا را بیاموزند و آن گاه به تعبیر قرآن با زبان "لیّن" (نرم) دین را به مردم یاد دهند.  اما دست بر قضا، درست در زمانی که فرمانده نیروی انتظامی می گوید طرح برخورد با بی حجابی، کاملاً فرهنگی و اجتماعی است، کسانی که باید کاملاً فرهنگی و اجتماعی باشند، لباس نظامی می پوشند، تازه از نوع چریکی اش! گو این گه قرار است برای جنگ با تیپ گولانی اسرائیل به غزه اعزام شوند!


همین تصاویر، به اندازه صدها مقاله حرف دارند. هر بار که درباره حجاب سخن گفته می شود می گویند بقیه نهادها به وظیفه خود عمل نکرده اند و بار آنها بر دوش پلیس افتاده است. بی تردید مهم ترین نهادی که به وظیفه خود، یعنی تبلیغ دین رحمانی اسلام عمل نکرده و همین نهاد حوزه است که خروجی هایش به جای آن که علامه طباطبایی، بهشتی و طالقانی و مطهری و موسی صدر و ... باشند، همین هایی هستند که برای مواجهه با فرهنگی ترین و اجتماعی ترین موضوع روز، لباس نظامی پوشیده اند و بعد، انتظار دارند، مردم و خاصه جوانان دهه های 70 و 80 که دین را با اینان شناحته اند، متدین بار بیایند و به الزامات دینی از  جمله حجاب، مقید باشند.

زیاده عرضی نیست!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رادان : دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد ؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن

دیگر خبرها

  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم