Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی مراسمی از ۵۸ نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه رازی کرمانشاه به مناسبت هفته پژوهش استانی تجلیل شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، دکتر فرزاد ویسی معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه در مراسمی که امروز (۱۵ آذر) با حضور مسئولین دانشگاه رازی برگزار شد، با بیان اینکه توجه به پژوهش در خارج از دانشگاه جدی نیست، اظهار کرد: پژوهش را می‌توان همانند یک کالایی دانست که فرآیند عرضه و تقاضا برآن تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هر میزان که برای پژوهش تقاضا وجود داشته باشد، میزان توجه به آن هم بیشتر می‌شود که متاسفانه این توجه در خارج از دیوار‌های دانشگاه وجود ندارد.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در بحث عرضه تاکنون به خوبی عمل کرده اند، گفت: اینکه کشورمان در بحث تولید علم رتبه‌های ۱۳ و ۱۴ دنیا را دارد، حاکی از آن است که توانسته ایم پژوهش را خوب عرضه کنیم.

وی ادامه داد: علیرغم موفقیت‌هایی که در بحث عرضه پژوهش داریم، اما در تقاضای آن ضعف‌هایی وجود دارد که نتیجه این ضعف این می‌شود که پژوهشگران ما دستاورد‌های خود را به کشور‌های دیگر می‌فرستند و در آنجا مورد استقبال قرار می‌گیرد.

ویسی با بیان اینکه تلاش دانشگاه بر این است که پژوهش‌ها را به سمت نیاز‌های واقعی بازار ببرد، عنوان کرد: بر این اساس، طی سال‌های اخیر این موضوع به ادبیاتی رایج در دانشگاه‌ها تبدیل شده و  شرکت‌های دانش بنیان، هدفمند شدن پایان نامه‌ها و تقاضا محور شدن پژوهش‌ها از جمله نکات مورد توجه در تبدیل شدن دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های کارآفرین است.

وی به توجه به فناوری در دانشگاه‌ها طی سال‌های اخیر هم اشاره کرد و گفت: اخیرا در وزارت علوم معاونت فناوری در حال احیاء است و ما نیز در دانشگاه این رویکرد و سیاست وزارت علوم را در توجه به فناوری در پیش خواهیم گرفت.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی ادامه داد: البته توجه به فناوری نباید باعث شود تا از پژوهش‌های اصیل و بنیادی دور شویم، بلکه باید بصورت همپا به هر دوی آن‌ها توجه شود.

وی در ادامه به وضعیت دانشگاه در زمینه نشریات علمی هم اشاره کرد و گفت: یکی از ضعف‌های ما در گذشته در بحث نشریات علمی بود و طی یکسال اخیر روی این موضوع کار کردیم و تعداد نشریات دانشگاه را از شش نشریه به عدد ۱۹ رساندیم که از این تعداد هفت نشریه رتبه علمی دارند.

به گفته این مسئول، طبق هدفگذاری انجام شده تعداد نشریات دانشگاه رازی باید به عدد ۲۵ افزایش یابد.

ویسی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۹ پژوهشگر پسادکتری با حمایت مالی دانشگاه مشغول به پژوهش در حوزه‌های مختلف هستند، عنوان کرد: تا سال‌های گذشته تعداد پژوهشگران پسادکتری ما تنها سه نفر بودند.

معاون آموزشی دانشگاه رازی در پایان از حمایت‌های این دانشگاه از پژوهشگران در حوزه‌های مختلف خبرداد و گفت: این حمایت‌ها در حوزه‌های مالی و تجهیزات، آزمایشگاه و ... است.

در پایان این مراسم از ۵۸ نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه رازی تجلیل شد که در این میان دکتر علی اکبر زینتی زاده، دکتر سیروس زین الدینی، دکتر مجتبی شمسی پور، دکتر نادر نادری و دکتر شیرین زردشتیان به عنوان پژوهشگران برگزیده و دکتر صحبت بهرامی نژاد و دکتر علی اکبر زینتی زاده به عنوان فناوران برگزیده معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرمانشاه دانشگاه رازی پژوهش دانشگاه رازی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است

عبداله زاده در مراسم روز ملی آزمایشگاه که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، از پژوهش به عنوان موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور و از آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی به عنوان موتور محرک پژوهش نام برد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبداله زاده ضمن تشکر از مدیر آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی گفت: برگزاری مراسم روز ملی آزمایشگاه فرصت مناسبی برای ایجاد انسجام و نزدیکی بیشتر بین کارشناسان و فعالان آزمایشگاه‌ها و تقدیر از زحمات آن‌ها است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص اهمیت آزمایشگاه‌ها یادآور شد: پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور است و موتور محرک پژوهش، آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی است. پژوهش‌های موفق از آزمایشگاه‌های پیشرفته و دقیق حاصل می‌شوند که دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

عبداله زاده گفت: یکی از مهمترین مؤلفه‌های آزمایشگاه موفق، داشتن تجهیزات پیشرفته و دقیق است. اما مهم‌تر از این مؤلفه، وجود کارشناسان خبره و قوانین و مقررات حاکم بر آن است. عنصر اصلی یک آزمایشگاه موفق، نیروی انسانی یا همان کارشناس است که می‌تواند بر تجهیزات موجود در آزمایشگاه اثر بگذارد و با نحوه نگهداری از امکانات، نقش مهمی در آزمایشگاه ایفا کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف و نقش‌های مهم کارشناسان آزمایشگاه، تربیت نیروی انسانی است. دانشجویان زمان زیادی در آزمایشگاه حضور دارند. تعامل کارشناسان آزمایشگاه با دانشجویان بسیار مهم است و در اینجا نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارند.

عبداله زاده با اشاره به اهمیت دسترسی پژوهشگران به تجهیزات آزمایشگاه‌ها گفت: برای ایجاد امکان دسترسی مناسب‌تر به تجهیزات آزمایشگاه‌ها، اکثر تجهیزات را به صورت شبکه‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و بدین منظور یکی دیگر از وظایف کارشناسان آزمایشگاه این است که، تجهیزات آزمایشگاه‌ها را به موقع در سامانه‌های‌های مختلف مانند گلستان و خاتم ثبت کنند.

وی افزود: ظرفیت آزمایشگاه‌های دانشگاه و همکاران این حوزه بسیار بیشتر است و امیدواریم دست در دست یکدیگر وضعیت بهتری را در آینده رقم بزنیم. همکاران در آزمایشگاه‌های دانشگاه گاه کار کارشناسی انجام می‌دهند و گاهی کار مدیریتی بر عهده دارند، اما در پاره‌ای موارد هر دو وظیفه را بر دوش می‌کشند. یکی از اموری که کارشناسان آزمایشگاه می‌توانند انجام دهند، ارائه مشاوره‌های علمی و آزمایشگاهی به دانشجویان و اساتید است.

عبداله زاده در پایان ضمن تاکید بر اهمیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خاطر نشان کرد: توجه به آزمایشگاه مرکزی در اولویت است امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به دانشجویان و پژوهشگران ارائه دهیم. در این راستا باید از نظرات یکدیگر استفاده کنیم.

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه از پیشنهادات همکاران در خصوص جمع گرم و صمیمی کارشناسان آزمایشگاه‌ها و ارتقای کیفیت فعالیت آن‌ها استقبال می‌کند و در صورت امکان آن‌ها را به اجرا در می‌آورد.

دیگر خبرها

  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان
  • بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد