Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس‌اینسایدر بر اساسی بررسی که در ژورنال «ستاره‌شناسی و اخترفیزیک» منتشر شده است این زوج کیهانی در فاصله ۸۹ میلیون سال نوری از کره زمین و در کهکشان  NGC 7727 قرار دارند.

دانشمندان جرم هر یک از این سیاهچاله‌ها را با مشاهده چگونگی تاثیر جاذبه آنها بر ستاره‌های مجاور اندازه‌گیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلسکوپ «وری لارج» رصدخانه جنوبی اروپا مشخص کرد که این سیاه‌چاله فقط ۱۶۰۰ سال نوری از یکدیگر در آسمان فاصله دارند که فاصله نسبتا کوچکی در مقیاس‌های نجومی شمرده می‌شود.

هولگر بومگارت، استاد دانشگاه کوئینزلند استرالیا، سرپرست این بررسی در بیانیه‌ای در این باره گفت: ماین فاصله اندک و شتاب این سیاهچاله‌ها بیانگر آن است که این دو دارند در هم ادغام می‌شوند تا در ۲۵۰ میلیون سال آینده به صورت یک سیاهچاله عظیم غول‌آسای واحد درآیند.»

 سیاهچاله بزرگتر در این زوج، حاوی جرمی معادل ۱۵۴ میلیون برابر جرم خورشید و سیاهچاله کوچکتر جرمی معادل ۶.۳ میلیون برابر جرم خورشید دارد.

اما کارین ووگل، ستاره‌شناس در رصدخانه استراسبورگ در فرانسه و نویسنه اصلی این بررسی گفت: «جایی برای نگرانی وجود ندارد.»

او در توئیتی پس از اعلام این کشف نوشت: «این سیاهچاله‌ها برای ما خطرناک نیستند! آنها از لحاظ نجومی به هم نزدیک هستند، اما فاصله‌شان از ما "واقعا" زیاد است.»

کد خبر 641594 برچسب‌ها فیزیک ستاره‌ای (اختر فیزیک) نجوم - سیاره - ستاره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نجوم سیاره ستاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،ابراهیم کاویانی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم و قیمت گذاری اراضی با حضور مسوولین جهاد کشاورزی و نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد، از بررسی و قیمت گذاری 15 فقره پرونده در این جلسه خبر داد. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: بر اساس ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی پس از بحث و بررسی، 15 فقره پرونده تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت 4 هزار و 500 مترمربع ارزیابی و قیمت گذاری شد.

 

وی تصریح کرد: این کمیسیون با هدف بررسی دقیق و بازنگری پیرامون نحوه ارزیابی و قیمت گذاری اراضی و واقعی کردن قیمت ها و رعایت حقوق متقابل مردم و دولت و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • سردار آزمون در زمین مارادونا درخشید(عکس)
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرده و از ستارگان هم درخشان‌تر خواهد بود
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد