Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@23:16:46 GMT

تابلوی اشتباهی که محرومیت «زهک» را شناساند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۰۸۵۷

تابلوی اشتباهی که محرومیت «زهک» را شناساند

اشتباه در نوشتن نام یک مدرسه در روستای «کمک» شهرستان زهک هرچند باعث تعجب کاربران و بعضاً شوخی‌هایی با این موضوع در فضای مجازی شد اما این اتفاق زمینه‌ای شد که وضعیت مدارس این شهرستان محروم بیشتر دیده شود.

روزنامه ایران/ ماجرا این است که دختری به نام نیلوفر بهبهانی فوت می‌کند و مادرش برای زنده نگه داشتن نام فرزندش تصمیم می‌گیرد مدرسه‌ای در یکی از روستاهای زهک بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پایان کار ساخت مدرسه، اعضای مجمع خیرین از این خیر درخصوص نام مدرسه سؤال می‌کنند و می‌پرسند آیا نام مدرسه «نیلوفر بهبهانی» باشد و این مادر می‌گوید نه! فقط نیلوفر. مسئولان هم نام «فقط نیلوفر» را بر تابلو این مدرسه درج کردند.

حالا با وجود اینکه از این اشتباه که گفته می‌شود از سوی پیمانکار رخ داده، بیش از یک سال می‌گذرد و تابلو هم تصحیح شده است به تازگی تصاویر آن در فضای مجازی بازنشر می‌شود. البته همین اشتباه سبب شد نگاه‌ها به سوی کمبود‌های آموزشی این استان محروم معطوف شود.

«اسماعیل حاجی‌زاده» کارشناس روابط عمومی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان درخصوص چرایی این ماجرا به «ایران» توضیح  داد: ساخت این مدرسه مربوط به حوزه خیرین مدرسه ساز  بوده و نامگذاری هم توسط خود خیر انجام شده است. البته درست است که اشتباه فاحشی از سوی پیمانکار رخ داده است اما باید به این نکته هم توجه شود که بسیاری از خیران درخصوص نامگذاری مدارس وسواس زیادی دارند و بارها تأکید می‌کنند به طور دقیق نام انتخابی آنها روی تابلو نوشته شود. بارها هم اسامی عجیبی انتخاب شده و ما هم براساس حق انتخاب اسمی که باید به خیر داده شود، دخالتی در این زمینه نداریم. حتی در مواردی به جای کلمه «زنده یاد» از «مرحوم» استفاده شده و با وجود اینکه در مفهوم تغییری ایجاد نشده اما به دلیل خواست خیر آن را تغییر داده‌ایم.

وی ادامه داد: این موضوع هم یکی از همین موارد بوده که پیمانکار به اشتباه تصور کرده خیر تأکید دارد کلمه «فقط» هم در نام مدرسه نوشته شود. البته این موضوع برای یک سال پیش بوده و در حال حاضر این مشکل برطرف و تابلو جدید اصلاح و نصب شده است.

این کارشناس تأکید کرد: مردم باید بدانند بروز این اشتباهات امری محتمل است اما بهتر است ما به جای پررنگ کردن حاشیه‌ها، به اصل موضوع که عمق محرومیت فضای آموزشی در این استان است، بپردازیم. سیستان و بلوچستان همواره یکی از استان‌های محروم درخصوص فضاهای آموزشی است. البته این بدان معنا نیست که مشارکت خیرین در این استان کم بوده ویا طرح‌های دولتی مدرسه‌سازی انجام نمی‌شود. 

حاجی‌زاده اظهار داشت: رشد دانش‌آموزی  در این استان متناسب با حجم مدرسه‌سازی نیست. در حال حاضر ما سالی یک هزار کلاس درس در استان می‌سازیم اما چون رشد دانش آموزی زیاد است، باز هم درجا می‌زنیم و همچنان جزو استان‌های محروم از لحاظ سرانه آموزشی هستیم. در حال حاضر 3 سال متوالی است که سالانه بیش از یکهزار کلاس درس در استان ساخته می‌شود اما همچنان سرانه فضای آموزشی ما 3.2 مترمربع است و حدود 2 متر با سرانه کشوری فاصله داریم. این در حالی است که حدود 10 درصد مدارس ساخته شده از سوی سازمان نوسازی کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به همکاری مناسب خیران مدرسه ساز در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 کلاس در قالب 500 پروژه  در استان در حال ساخت است که ما برای تکمیل آنها نیاز به همکاری خیران و مسئولان کشوری داریم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال تهران در حالی برای دیدار روز جمعه مقابل تراکتور تبریز آماده می‌شود که گلر اصلی این تیم اجازه همراهی آبی‌ها را ندارد.

سید حسین حسینی که در این فصل عملکردی فوق العاده درون دروازه استقلال داشته به دلیل محرومیت انضباطی ناشی از مصاحبه پس از بازی برابر شمس آذر در حساس‌ترین بازی استقلال در نیم فصل دوم غایب خواهد بود.

با این حال حسینی این روزها تمرینات خود را در کمپ حجازی پا به پای سایر بازیکنان استقلال دنبال می‌کند و امیدوار است با پایان محرومیت از بازی هفته بیست و ششم دوباره درون دروازه تیمش قرار بگیرد.

او که در روزهای گذشته حمایت ویژه‌ای از گلر دوم تیمش داشته، سعی کرده با روحیه دادن به این دروازه‌بان جوان، انگیزه او برای نگه داشتن استقلال به عنوان شانس اصلی قهرمانی را حفظ کند و از سوی دیگر خودش هم تلاش می‌کند این محرومیت بدموقع را به دست فراموشی سپرده و تمرکزش را برای ادامه فصل حفظ کند‌.

دیگر خبرها

  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • مقصر جریمه شدن اشتباهی رانندگان کیست؟
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)
  • پرسپولیس دست از سر بازیکن سپاهان برنمی‌دارد
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور