Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@20:44:14 GMT

دستگیری هکر‌های حرفه ای اینستاگرام

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۵۷۲۰

دستگیری هکر‌های حرفه ای اینستاگرام

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سرهنگ رضوانی فرمانده انتظامی آمل گفت: در پی شکایت دو نفر از شهروندان آملی مبنی بر هک اکانت پیج اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال کننده‌های آنان تحت عنوان نیاز مالی، موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان آمل قرارگرفت.

او گفت: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی ناشناس با هک نام کاربری اینستاگرام شکات با آی دی‌های مختلف و با ارسال پیامی مبنی بر درخواست وجه از ۱۲ نفر از این افراد، مبلغ تقریبی ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: این افراد پس از دریافت وجه، اقدام به خرید سکه و طلا می‌کردند که با اقدامات فنی پلیس، متهمان شناسایی و با اخذ نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان در استان البرز دستگیر شدند.

سرهنگ رضوانی گفت: متهمان با توجه به شواهد و قرائن موجود در پرونده، ضمن اقرار به بزه انتسابی در اظهارات خود عنوان داشته اند، هک اکانت اینستاگرام و تقاضای وجه از شکات را با همدستی یکی از دوستان خود که هم اکنون در زندان حضور دارد، انجام داده اند.

او با اشاره اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قضائی مناسب روانه زندان آمل شدند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متمهان، ۴ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۴ عدد سیم کارت و ۴ عدد کارت عابر بانک نیزکشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با اشاره به شیوه و شگرد متهمان در هک اکانت‌های اینستاگرام افراد هدف و ارسال پیام نیاز مالی به دنبال کنندگان صفحه‌ها و کلاهبرداری از آنان به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت چنین درخواست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، می‌توان با یک تماس تلفنی با شخص ادمین و گرداننده کانال یا صفحات شخصی از صحت درخواست مطرح شده اطمینان پیدا کرد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اینستاگرام کلاهبرداری اینترنتی کلاهبرداری اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیراندازی و وقوع قتل در مراسم عروسی

علی کریمی گفت: چندی پیش در پی وقوع تیراندازی منجر به قتل در یکی از روستا‌های شهرستان عنبرآباد ماموران پلیس آگاهی با حضور در محل متوجه شدند در پی رسم غلط تیراندازی در یک مراسم عروسی دو نفر به قتل رسید اند.

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس با تحقیقات میدانی و اشرافیت اطلاعاتی سه متهم دخیل در این واقعه را شناسایی و دستگیر کردند که در نهایت یکی از متهمان به انجام این تیراندازی مرگبار اعتراف کرد.

سرپرست انتظامی عنبرآباد با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی بیان کرد: تیراندازی در مراسم‌های جشن جرم بوده و از رسم‌های غلطی است که بیشتر اوقات باعث وقوع حوادث تلخ و ناگوار اینچنینی می‌شود و در این رابطه از شهروندان می‌خواهیم با پرهیز از اینگونه رفتار‌های نادرست زمینه‌ای فراهم کنند تا کم کم این رسم غلط برچیده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی و وقوع قتل در مراسم عروسی
  • دستگیری چهار شرور در زابل
  • دستگیری چهار نفر شرور در زابل
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • دستگیری ۲۸ عضو یک شرکت هرمی
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج
  • دستگیری سارقان احشام در گچساران
  • دستگیری عامل چاقوکشی در ایلام