Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@07:34:36 GMT

جشنواره نمایش های آئینی و سنتی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۵۸۰۳

‍‍‍‍‍‍

بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی در سه بخش خیمه‌ شب بازی، شبیه‌خوانی و آئین‌ها و بازی‌ها از امروز آغاز می‌شود و تا بیستم آذر ادامه دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 آثار نمایشی این سه بخش، ساعت ۱۵:۳۰ در پهنه رودکی، ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه سنگلج و ساعت ۱۶:۳۰ در ایستگاه مترو جهاد اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست خبری دبیر جشنواره، از ۵ عنوان کتاب با موضوع نمایش‌های آئینی و سنتی رونمایی شد.


براین اساس نمایش «پیک آفتاب» نوشته و کار ساسان مهرپویان از تهران ساعت ۱۵، نمایش «صورت زخمی» به نویسندگی سامان ناصری و کارگردانی پژمان کاشفی از تهران ساعت ۱۶، نمایش «شهر آشوب» نوشته شهناز روستایی و کار علی طربی از تهران ساعت ۱۷، نمایش «در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه‌ساز» به نویسندگی شهرام احمدزاده و کارگردانی پویان عطایی از اصفهان ساعت ۱۸ و نمایش «مجلس شبیه لیر بیچاره» نوشته حسین جمالی و کار ملیکا رضی از تهران ساعت ۱۹، از طریق سامانه‌های تیوال و تلویزیون تئاتر ایران به شکل پخش آنلاین اجرا خواهند شد و به مدت ۲۴ ساعت از زمان اعلام شده، تماشای این نمایش‌ها برای علاقمندان به صورت رایگان امکان‌پذیر است.

همچنین در این روز نمایش «چوبی» نوشته و کار محمد مظفری از بندر گناوه ساعت ۱۵:۳۰ با مدت زمان ۲۵ دقیقه و نمایش «چوبی نوروز» نوشته هواس پلوک به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه ساعت ۱۶ با مدت زمان ۲۵ دقیقه و شبیه‌خوانی «جنگ خندق» به شبیه‌گردانی امیر سلیمان مقدم از تهران ساعت ۱۶:۳۰ با مدت زمان ۲۵ دقیقه و شبیه‌خوانی «آقا علی عباس (ع)» به شبیه‌گردانی علی عزیزی از تهران ساعت ۱۷:۳۰ با مدت زمان ۸۰ دقیقه شرکت‌کننده در پهنه فرهنگی هنری رودکی اجرا می‌شوند.

لابی تماشاخانه سنگلج در نخستین روز از جشنواره از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ میزبان نقالی «نقل رستم و فولادوند» کار پریسا سیمین‌مهر از تهران، خیمه‌شب بازی «وصیت پرماجرا» کار بهناز مهدی‌خواه از تهران، موسیقی مقامی از بندر گناوه و «نقل موسیقیایی» کار حسین، ولی نژاد از شیروان است.

اختتامیه بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ۲۱ آذر ماه ساعت ۱۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: جشنواره ، آئین های نمایشی و سنتی ، کتاب

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جشنواره آئین های نمایشی و سنتی کتاب تهران ساعت مدت زمان نمایش ها ساعت ۱۸ ساعت ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد