Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- همزمان با تلاش محققان جهان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گونه جدید کرونا، سازندگان واکسن در حال ارائه دستورالعمل‌هایی در مورد ارزیابی میزان مؤثر بودن دز‌های واکسن‌های تولیدی خود در برابر این سویه جدید هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، این سازندگان همچنین در حال رقابت برای ساخت واکسن‌های جدید برای مبارزه با این سویه جدید کرونا که با نام علمی B.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1.1.529 شناخته می‌شود، هستند.
اما اکنون سوال مطرح این است که واکسن‌های فعلی چقدر در برابر این سویه جدید موثر هستند و ساخت یک واکسن به روز شده چقدر طول می‌کشد.
در این گزارش خلاصه‌ای از آنچه تولیدکنندگان واکسن کرونا تاکنون گفته اند، آورده شده است.
 
مدرنا
شرکت داروسازی مدرنا هشدار داده است که واکسن کووید-19 این شرکت با نام تجاری Spikevax، در برابر سویه جدید اومیکرون کرونا نسبت به گونه‌های قبلی اثربخشی کمتری دارد.
«استفان بانسل»، مدیرعامل شرکت مدرنا در گفتگو با فایننشال تایمز گفت که تعداد زیاد جهش در سویه اومیکرون نشان می‌دهد در صورت غالب شدن این سویه کرونا، ممکن است نیاز باشد واکسن‌های فعلی کووید-19 تنظیم شوند تا اثربخشی خود را در برابر این ویروس حفظ کنند.
در همین حال، بانسل دوشنبه گذشته به CNBC گفت که ممکن است «ماه‌ها» طول بکشد تا مدرنا، واکسنی را تولید و ارسال کند که به طور خاص نوع اومیکرون را هدف قرار دهد. وی گفت حداقل دو هفته طول می‌کشد تا مشخص شود جهش‌های اومیکرون چقدر بر کارایی واکسن تأثیر گذاشته است.
مدرنا و فایزر هر دو قصد دارند آزمایش کنند که آیا تزریق دز تقویتی واکسن‌های کرونا، سیستم ایمنی را به اندازه کافی تقویت می‌کنند تا از ابتلا به این سویه جدید جلوگیری کنند. مشخص شده است که دز‌های تقویتی هر دوی این واکسن ها، سطح آنتی بادی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.
 
فایزر-بایون تک
«اوگور شاهین»، مدیرعامل بایون تک به رویترز گفت که واکسن کووید-19 آن احتمالاً محافظت قوی در برابر اومیکرون ارائه می‌دهد. احتمال دارد که مردم در برابر بیماری شدید ناشی از اومیکرون از محافظت قابل توجهی برخوردار شوند.
وی گفت: طی دو هفته آینده آزمایشات آزمایشگاهی خون افرادی که دو یا سه نوبت این واکسن را دریافت کرده‌اند، مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد تا بررسی شود آیا تولید واکسن‌های جدید ضروری است یا خیر. این شرکت در حال کار برای ارتقای واکسن است، اما مطمئن نیستند که این کار لازم باشد.
شاهین گفت: فکر نمی‌کند دلیلی برای نگرانی وجود داشته باشد. تنها چیزی که در حال حاضر من را نگران می‌کند این واقعیت است افرادی هستند که اصلا واکسینه نشده اند.
واکسن‌های mRNA (مدرنا و فایزر) دارای فناوری هستند که امکان اصلاح سریع را فراهم می‌کنند. «جریکا پیتس»، سخنگوی فایزر گفت: در صورت فرار اومیکرون از مصونیت ایجاد شده توسط واکسن فایزر، محققان این شرکت می‌توانند واکسن فعلی را طی 6 هفته تطبیق دهند و دسته‌های اولیه را طی 100 روز ارسال کنند.
 
آکسفورد-آسترازنکا
دانشگاه آکسفورد که این واکسن کووید-19 را با شرکت داروسازی «آسترازنکا» ساخته است، اعلام کرد: هیچ مدرکی مبنی بر اینکه واکسن‌ها نمی‌توانند از ابتلا به بیماری شدید ناشی از اومیکرون جلوگیری کنند، وجود ندارد، اما اعلام کرد که آماده است در صورت لزوم نسخه به روز شده‌ای از واکسن خود را تولید کند.
این دانشگاه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: به‌رغم ظهور گونه‌های جدید کرونا در سال گذشته، واکسن‌ها همچنان سطوح بسیار بالایی از محافظت در برابر بیماری‌های شدید ارائه می‌دادند و تاکنون هیچ مدرکی دال بر تفاوت اومیکرون وجود ندارد.
 
جانسون اند جانسون
شرکت داروسازی جانسون اند جانسون در بیانیه‌ای اعلام کرد که محققان این شرکت فعالیت برای ساخت واکسن اومیکرون را آغاز کرده اند. این شرکت مالک واکسن تک دُزه کووید-19 همچنین اعلام کرده که با دقت انواع جدید کووید-19 را تحت نظر داشته و اثربخشی واکسن کووید-19 خود را بر گونه‌های مختلف کرونا از جمله اومیکرون ارزیابی کرده است.
محققان آفریقای جنوبی 2 هفته گذشته گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.1.1.529 شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.
سازمان جهانی بهداشت، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسن کرونا اومیکرون سویه جدید واکسن کووید 19 واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد