Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بیستمین نشست مجمع دولت های عضو اساسنامه رم دیوان بین المللی کیفری روز دوشنبه ۱۵ آذرماه در لاهه آغاز به کار کرد. نماینده جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در روز دوم نشست، با اظهار تاسف از تحریم های یکجانبه غیرقانونی و نامشروع دولت آمریکا عیله دیوان و مقامات آن تاکید کرد که قصد دولت آمریکا از اعمال تحریم های غیرقانونی و ناقض حقوق بین الملل، خدشه دار کردن و تضعیف استقلال بازیگران در عرصه بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«سید مهدی حسینی اسفیدواجانی» معاون حقوقی بین المللی سفارت ایران در لاهه افزود: اقدامات قلدرمابانه دولت آمریکا علیه دیوان بین المللی کیفری و مقامات آن تاکتیکی بود که آن کشور برای خرید زمان کافی برای خارج کردن نیروهای نظامی خود از افغانستان و فراری دادن مرتکبان جنایات جنگی در افغانستان از اجرای عدالت، اتخاذ کرد.   
نماینده ایران ضمن اشاره به آثار مخرب و زیانبار تحریم های یکجانبه دولت آمریکا تاکید کرد: آثار مخرب و زیانبار نقض حقوق بین الملل ناشی از تحریم های یکجانبه غیرقانونی در حکم جنایات بین المللی تحت صلاحیت دیوان بین المللی کیفری است که ضروری است دیوان در  مقابل این اقدامات زورمدارنه هوشیار باشد و اقدامات احتیاطی و مقتضی را اتخاذ کند. 
معاون حقوقی بین المللی سفارت ایران در هلند با اشاره به تصمیم اخیر دادستان دیوان بین المللی کیفری مبنی بر محدود کردن تحقیق دفتر دادستانی به جنایات ارتکابی از جانب طالبان و داعش خراسان در وضعیت افغانستان تاکید کرد که دفتر دادستانی دیوان در پیگرد جنایات ارتکابی باید به طور جامع و کامل کلیه نتایج به دست آمده از تحقیق در رابطه با جنایات ارتکابی در وضعیت افغانستان از سوی کلیه طرف های درگیر منجمله جنایات ارتکابی توسط نیروهای آمریکایی را مدنظر قرار دهد. 
حسینی در پایان سخنرانی خود با اشاره بر ضرورت و اهمیت آغاز تحقیق در رابطه با وضعیت فلسطین از سوی دفتر دادستانی دیوان اظهار داشت:  عملکرد دفتر دادستانی دیوان در رابطه با دو وضعیت افغانستان و فلسطین سنگ محک خوبی برای ارزیابی استقلال و بیطرفی دیوان بین المللی کیفری در اجرای ماموریت و وظایفش خواهد بود. 
کریم خان دادستان دیوان بین المللی کیفری علی رغم مجوز بخش قضایی دیوان دائر بر شروع تحقیق درباره جنایات ارتکابی در افغانستان توسط نیروهای آمریکایی و طالبان اعلام کرده است که به دلیل کمبود منابع دفتر دادستانی، تحقیق  خود را محدود به جنایات ارتکابی طالبان و داعش خراسان در افغانستان خواهد کرد.  
 بیستمین نشست مجمع دولت های عضو دیوان بین المللی کیفری تا روز جمعه ۱۹  آذرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دیوان بین المللی کیفری تحریم نماینده ایران داعش دیوان بین المللی کیفری دفتر دادستانی دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد