Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت عربستان در پاریس، ارتباط یک تبعه بازداشت شده این کشور در فرانسه را با قتل جمال قاشقچی روزنامه نگار سعودی تکذیب کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.

به گزارش رسانه های خبری، سفارت عربستان  سه شنبه شب با انتشار بیانیه ای در توئیتر افزود: آنچه رسانه ها در باره بازداشت یک سعودی مظنون در ماجرای جمال خاشقچی گزارش داده اند، نادرست است و  فرد دستگیر شده هیچ ارتباطی با این ماجرا ندارد و باید هرچه سریع تر آزاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه  تاکید شده که دستگاه قضایی عربستان حکم افرادی را که مشارکت شان در ماجرای خاشقچی به اثبات رسیده، صادر کرده است و آنان در حال گذراندن مجازات خود هستند.

فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که یک فرد مظنون به مشارکت در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی- آمریکایی را در حال سوار شدن به یک پرواز به مقصد عربستان بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از رادیو آرتی‌ال فرانسه، این فرد روز سه شنبه در فرودگاه شارل دوگل در نزدیکی شهر پاریس در حال سوار شدن به یک پرواز به مقصد عربستان دستگیر شد.

بر اساس گزارش آرتی‌ال، فرد دستگیر شده یکی از اعضای گارد سلطنتی عربستان سعودی است که گفته می‌شود در قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول در اکتبر ۲۰۱۸ دخالت داشت.

خاشقچی ۶۰ ساله روز ۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهر ۱۳۹۷) برای طی مراحل ثبت ازدواج با خدیجه چنگیز نامزد ترکیه‌ای خود، به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما پس از ورود به کنسولگری ناپدید شد.

این روزنامه نگار منتقد آل سعود بعد از انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود و در روزهای منتهی به قتل، قصد ازدواج با یک تبعه ترکیه را داشت.

نامزد وی پس از اطمینان از خارج نشدن خاشقچی از ساختمان کنسولگری، پلیس و مقام‌های عالی ترکیه را در جریان رویداد قرار داد، ولی مقام‌های آل سعود منکر اطلاع از وضعیت خاشقچی شدند.

حکومت آل سعود پس از ۱۸ روز انکار، در پی فشار بین‌المللی با صدور بیانیه‌ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف و اعلام کرد که در ارتباط با پرونده قتل او، ۱۸ نفر از جمله ۱۵ مامور تیم ترور اعزامی از ریاض دستگیر شده‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دستگیر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور

 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،  حاضرین در جلسه هم اندیشی مسئولین فنی بهداشتی شرکت‌ها، کارخانجات و مراکز عرضه مواد پروتئینی با رئیس شبکه دامپزشکی و کارشناسان اداره کل خواستار ارتقاء جایگاه حقوقی، مالی و اداری مسئولین فنی بهداشتی شدند.

در این جلسه که با حضور بیش از ۳۰ نفر از مسئولین فنی بهداشتی در محل شبکه دامپزشکی برگزار شد دکتر سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: مسئولین فنی بهداشتی بازوی توانمند بخش دولتی در تحقق سلامت و امنیت غذایی در سطح جامعه می‌باشند و بایستی جایگاه آنها از هر نظر ارتقاء یابد.

سپس دکتر رضا افشاریان کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در ارتباط با تعهد، حضور بموقع مسئولین در سر کار، گزارش دهی مستمر و نمونه برداری بصورت ادواری و غیر ادواری مطالبی ارائه کرد.

در ادامه مسئولین فنی بهداشتی حاضر در جلسه نقطه نظرات خود در ارتباط با افزایش تعرفه‌های حقوقی، بیمه، مالیات وسختی شرایط کار  را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد