Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در صفحه توییتر خود ضمن انتقاد از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت که حتی در بحبوحه گفتگو‌های وین، آمریکا همچنان به اعمال تحریم‌های جدید [علیه ایران] ادامه داده است. وی در ادامه گفت این خوب نیست چرا که زمان آن فرا رسیده است که فضای بهتری برای احیای سریع و موفقیت‌آمیز برجام فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلمات روس از دیدار‌های غیر رسمی در راستای آمادگی برای از سرگیری دور هفتم مذاکرات وین در خصوص برجام خبر داد و گفت این دیدار‌ها آغاز شده است.

اولیانوف همچنین در مورد دیدار مجازی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت این دو نفر درباره مذاکرات وین و حصول نتایج قابل قبول از این مذاکرات ابراز امیدواری کرده اند.

شب گذشته، روسای جمهور آمریکا و چین در دیداری مجازی درباره مسائل گوناگون به ویژه اوکراین صحبت کردند. در این نشست مجازی، بایدن به همتای روس خود اولتیماتوم داد تا در صورت تشدید تنش با اوکراین، «تحریم‌های سنگینی» علیه روسیه وضع خواهد کرد. وی همچنین بر حفظ تمامیت ارضی وکراین تاکید کرده و خواستار کاهش تنش‌ها در روابط بین مسکو و کی‌یف شد. از سوی دیگر پوتین با تاکید بر نقش پر رنگ ناتو در افزایش تنش‌های بین اوکراین و روسیه، خواستار ضمانت درباره عدم گسترش حضور ناتو به سمت شرق و نزدیکی روسیه شد.

از سرگیری مذاکرات وین نیز از دیگر موضوعات مورد بحث روسای جمهور چین و آمریکا بوده است. این مذاکرات در حالی از سر گرفته می‌شود که شب گذشته، بنا به اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه چند فرد و نهاد ایرانی وضع کرده است. وزارت خزانه داری آمریکا بدون ارائه مستنداتی این افراد و نهاد‌ها را متهم به «سرکوب معترضان» کرده و اعلام کرده است این اقدامات به طور خاص واحد‌های ویژه نیرو‌های امنیتی را هدف قرار می‌دهد که در ساماندهی و مبارزه با تروریسم نقش دارند و همچنین زندان‌های ایران و مدیران آن‌ها از دیگر اهداف این تحریم هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا نیز مدعی شد تحریم‌های جدید به دلیل نقض حقوق بشر از سوی ایران بوده است.

پایان پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مذاکرات هسته ای مذاکرات وین احیای برجام تحریم های آمریکا روسیه و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس