Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی انتظار می‌رود سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی حمل‌ونقل هوایی نظارت بیشتر و موثرتری بر عملکرد ایرلاین‌ها داشته باشد که در این بخش همچنان رعایت حقوق مسافران جایگاهی ندارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به نظر می‌رسد قرار نیست بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور سامان بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره پاندمی کرونا، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ایرلاین‌ها مجاز بودند با 60 درصد ظرفیت صندلی‌ها، پروازهای داخلی خود را انجام دهند.

مطابق مصوبه ستاد مذکور شرکت‌های هواپیمایی ملزم بودند که از اول آبان 99 محدودیت صندلی پروازی را اعمال کنند. این در حالی بود که ایرلاین‌ها با محوریت انجمن شرکت‌های هواپیمایی در مهرماه جدول جدید قیمت بلیت هواپیما را در سایت خود منتشر کردند. قیمت‌هایی که در برخی مسیرها تا 155 درصد افزایش یافته بود.

گرچه در نهایت با ورود ویر سابق راه و شهرسازی این افزایش قیمت منتفی شد،‌اما ایرلاین‌ها تقریبا هیچوقت مصوبه ستاد ملی کرونا در رابطه با محدودیت صندلی پروازی را رعایت نکردند.

مجوز پروازهای 7 ایرلاین تعلیق شدتعلیق مجوز پرواز عمان هواپیمایی تابان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتیعدم‌رعایت محدودیت 60درصدی پرواز توسط قشم‌ایر/ سازمان هواپیمایی: مسافر سرپایی در هواپیما نداشتیملغو 3 پرواز هواپیمایی کارون به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های کرونایی

به گزارش تسنیم، چند وقتی است (از اول آذر) شرکت‌های هواپیمایی داخلی با 100 درصد ظرفیت صندلی، پروازهای خود را انجام می‌دهند. انتظار می‌رفت با این اقدام حداقل‌های خدمات‌رسانی به مسافران انجام شود. اما تا امروز وضعیت نه تنها بهبود نیافته که در برخی موارد بدتر هم شده است.

گواه این ادعا پروازهایی است که با ظرفیت 100 درصد صندلی های پروازی یک هواپیما انجام می شود که به واسطه قدیمی بودن ناوگان هوایی مسافر در طول سفر عذاب می کشد.

یکی از مصائب حمل و نقل هوایی کشور این است که ایرلاین برای تامین ناوگان خود به دنبال هواپیماهای ارزان قیمت هستند که سن برخی از آنها به 30 سال هم می رسد. این هواپیماها با فناوری 50 سال قبل تولید شده که فاصله بین صندلی ها حداقل ممکن است و فشار مضاعفی را در حین پرواز به مسافران وارد می کند. واقعیت آن است که برای شرکت های هواپیمایی، رفاه مسافران در حین پرواز هیچ اهمیتی ندارد.

از سوی دیگر بخش حمل و نقل هوایی کشور همچنان در دست دلالان و چارتر کنندگان است و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی نظارت چندانی بر آن ندارد. این سازمان با وجود آنکه طی سال های اخیر همواره بر نظارت بر عملکرد ایرلاین ها تاکید کرده اما در عمل اتفاق امیدوارکننده ای روی نداده است.

یکی دیگر از ضعف های سازمان هواپیمایی کشوری مربوط به اطلاع رسانی آن است؛ اگر دوره قبلی سازمان هواپیمایی را فاکتور بگیریم هیچگاه این زیرمجموعه نتوانسته در راستای احقاق حقوق مردم گام بردارد.

در یک نمونه، چند روز قبل خبر فرود اضطراری هواپیمای آسمان در فرودگاه شیراز در شبکه اجتماعی منتشر شد. انتظار می رفت با توجه به شایعه آتش گرفتن موتور هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری بلافاصله اطلاعیه ای در این خصوص منتشر می کرد. اما نه تنها این اتفاق روی نداد که تماس های مکرر با رئیس سازمان در این رابطه بی نتیجه ماند. پس از رفتن سخنگوی قبلی، هنوز نه مدیر روابط عمومی دارد و نه سخنگو. ضعفی که کار رسانه ها را بیش از پیش دشوار کرده است.

با توجه اهمیت بالای کارکرد سازمان هواپیمایی، رئیس جدید سازمان هواپیمایی باید هرچه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف روابط عمومی اقدام کند. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی ایرلاین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان مرکز لرستان: تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد

دادستان مرکز لرستان با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک خرم‌آباد گفت: تیراندازی در یک مراسم عروسی این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

به گزارش تسنیم، علی حسنوند، ظهر امروز، با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک اظهار داشت: تیراندازی در عروسی‌های این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

او اضافه کرد: مدیر تالار افلاک خرم‌آباد به تذکرات داده شده برای ممنوعیت تیراندازی توجهی نکرد و این تالار به‌دستور دادستان پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان عنوان کرد: عده‌ای در سطح خرم‌آباد در مراسم‌های شادی و عروسی اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض اهالی و شهروندان شده است.

حسنوند تأکید کرد: تیراندازی‌ها هرچند هوایی و با سلاح مجاز مخل امنیت و نظم عمومی است، ایجاد رعب و وحشت می‌کند و با خاطیان برخورد قاطع می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب لرستان اعلام کرد: فرهنگ و رسم تیراندازی در مراسم‌های شادی صرف‌نظر از مخاطرات احتمالی ناشی ازعدم مهارت و خطر در تیراندازی ممکن است صدمات غیرقابل جبران به‌دنبال داشته باشد.

او به استفاده‌کنندگان از سلاح در مراسم‌های عروسی هشدار داد و گفت: خاطیان در این زمینه به اشد مجازات قانونی محکوم خواهند شد و اقدامات قانونی برای ابطال مجوز سلاح انجام می‌شود.

پلمب تالاری که باعث لغو پروازهای فرودگاه خرم‌‌آباد می‌شد

در همین راستا دادستان کردستان از پلمپ تالاری که باعث لغو پرواز های خرم آباد شد، خبر داد.

دادستان  لرستان:  تالار مذکور در نزدیکی فرودگاه خرم آباد قرار دارد و تیراندازی در داخل تالار باعث اخلال امنیتی در روند پرواز‌های این فرودگاه می‌شد.

علیرغم تذکرات داده شده به مدیر تالار و اخذ تعهد، متاسفانه نامبرده توجهی به تذکرات  نداشته، که نهایتا دستور پلمب تالار صادر شد. 

دیگر خبرها

  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • رسم نادرست تیراندازی در عروسی پرواز‌های یک استان را لغو کرد!
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • دادستان مرکز لرستان: تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار