Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:57:05 GMT

فرار مالیاتی را به ۱۵۲۶ گزارش دهید

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۴۳۹۲

فرار مالیاتی را به ۱۵۲۶ گزارش دهید

ایسنا/زنجان مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: شهروندان فرار مالیاتی را به ۱۵۲۶ گزارش دهند.

هاشم دینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز ارتباط مردمی با شماره تلفن ۱۵۲۶ در اداره‌کل امور مالیاتی استان زنجان برای پاسخ‌گویی به سئوالات مودیان مالیاتی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این سامانه به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای به همه مودیان مالیاتی، فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل، دریافت گزارش‌های مردمی، گزارش فرار مالیاتی‌، انتقاد، پیشنهاد، تقدیر و تشکر، ارتباط مستقیم با مدیرکل، راهنمایی سامانه‌های مالیاتی از قبیل سامانه صورت معاملات فصلی، سامانه مالیات بر درآمد حقوق، اظهارنامه‌های الکترونیکی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، از طریق ارتباط تلفنی راه‌اندازی شده است.

این مسئول با اشاره به مصادیق فرار مالیاتی، ادامه داد: کتمان درآمد و هزینه مهم‌ترین دلیل فرار مالیاتی است که استفاده نکردن از کارتخوان، اجبار به پرداخت هزینه کالاها و خدمات به صورت نقدی، ثبت نکردن درآمد در دفاتر و یا کمتر ثبت کردن آن‌ها از طریق به وجود آوردن خریداران ساختگی و کد (شماره اقتصادی) جعلی و یا کد دیگران، مخصوصاً موسساتی که فروش کالای آن‌ها از طریق شعبه، نمایندگی، کارگزار و توزیع‌کننده به عمل می‌آید، حساب‌سازی و حساب به حساب کردن ثبت فروش یا درآمد در حساب‌های بستانکاران، جاری شرکاء و غیره .

دینی با اشاره به پاسخ‌گو بودن این سامانه در ساعات اداری، تصریح کرد: سامانه ۱۵۲۶ اداره‌کل امور مالیاتی استان زنجان آماده پاسخ‌گویی به سئوالات و شبهات مالیاتی مودیان بوده و زبده‌ترین کارشناسان این اداره‌کل، در ساعات اداری به سؤالات و ابهامات مودیان مالیاتی به صورت آنلاین و از طریق تلفن پاسخ می‌دهند و در ساعات غیراداری نیز از طریق دریافت سؤالات ضبط شده مودیان با تهیه پاسخ مناسب و ارسال آن بر روی سامانه جهت دسترسی مودیان، سعی در ارائه بهترین خدمات به مودیان را دارند.

مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل امور مالیاتی استان زنجان در رابطه با نحوه پاسخ‌گویی این سامانه به مودیان، یادآور شد: مودیان بعد از طرح سؤال خود از سامانه یک کد پیگیری دریافت می‌کنند که برای شنیدن پاسخ پیام خود بعد از شماره‌گیری ۱۵۲۶ بدون پیش شماره و فشردن کلید ۲ باید کد پیگیری خود را وارد کنند تا پاسخ ضبط شده از طرف همکاران اداره‌کل را دریافت کنند.

وی، هدف اصلی از راه‌اندازی این سامانه را جلب رضایت هر چه بیشتر مودیان مالیاتی دانست و خاطرنشان کرد: اداره‌کل امور مالیاتی استان زنجان علاوه بر شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۲۶ که بدون پیش شماره و از هر نقطه از استان و از طریق تلفن همراه و در تمام ساعات شبانه‌روز نیز قابل دسترسی است. برای ارتباط با مودیان مالیاتی، از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۵۲۱۵۲۶‌، پست الکترونیکی  Ravabetomoumi۲۹۰۰@tax.gov.ir و جایگاه الکترونیکی www.intamedia.ir/zanjan نیز آماده دریافت نظرات‌، پیشنهادات‌، انتقادات هم استانی‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان فرار مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان مودیان مالیاتی فرار مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی آغاز شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از امروز (۵ اردیبهشت) آغاز شد.

به گزارش مشرق، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم که پیشتر قرار بود ۲۸ فروردین آغاز شود اما زمانش به تعویق افتاد؛ از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی
  • ضربه راهبردی ایران به اسرائیل از نگاه عباس عبدی
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی آغاز شد
  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟
  • فرار ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه‌ها در شمال اراضی اشغالی
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو