Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: برنامه‌ریزی برای ارتقای وضعیت آسفالت‌ها باعث شده است آسفالت‌ها در محور‌هایی که از افزودنی‌ها استفاده شده و یا تغییرات دانه‌بندی انجام شده یا اینکه مطابق تکنولوژی اجرا شده تا ۵۰ درصد عمر آسفالت‌ها را ارتقا داده است.

خبرگزاری میزان - افشین پیرنون در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در خصوص اجرای روکش آسفالت ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور، گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۰ در نظر دارد ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی تحت عملیات نگهداری و بهسازی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بیان کرد: این مجموعه نگهداری شامل آسفالت‌های حفاظتی، روکش‌های آسفالت و لکه‌گیری و درزگیری در سراسر جاده‌ها باشد که مجموعه این اقدامات باعث ارتقای سطح تردد در راه‌ها می‌شود.

وی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر عنوان شده بخشی از ۱۰ هزار کیلومتر است که در راستای ارتقای سطح کیفی جاده‌های کشور تاکنون در کشور به اجرا درآمده است که در این راستا در نظر داریم که این میزان را به ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر افزایش دهیم که هزار کیلومتر باقی مانده نیز در دست اجرا است.

پیرنون گفت: ۵ هزار کیلومتر انواع آسفالت‌های حفاظتی و لکه‌گیری در محور‌ها انجام شده و برنامه‌ریزی هدف این گونه است که تا پایان امسال و یا تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ انجام شود.

مدیر کل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: از ۱۰ هزار کیلومتر بالغ بر ۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از محور‌ها کار نگهداری‌شان انجام شده است و باقیمانده نیز امیدواریم تا پایان سال انجام شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای ارتقای کیفیت آسفالت‌های به کار برده شده در جاده‌ها گفت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه که علیه کشورمان اتفاق افتاده از نظر تکنولوژیکی و فنی سازمان راهداری در بحث ارتقای رویه‌های آسفالت و روش‌های جدید عملاً پا به پای کشور‌های پیشرفته دنیا در حال انجام است و در حال فراهم کردن پله‌های انجام این عملیات به صورت پایلوت در برخی از محور‌ها هستیم.

پیرنون در خصوص تفاوت آسفالت‌های جدید استفاده شده در جاده‌ها با آسفالت‌های قدیمی گفت: پایه آسفالت که عملاً از سال ۱۹۴۰ مبنا و پایه ثابتی داشته و اتفاقی که در حال حاضر رخ می‌دهد در تغییر دانه‌بندی یا استفاده از مصالح جدید است که از جمله آن می‌شود به پلیمر‌ها اشاره کرد و یا الیاف و استفاده از دانه‌بندی‌های جدید است.


مدیر کل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در رابطه با عمر مفید آسفالت‌های جدید در مقایسه با آسفالت‌های قدیمی، گفت: حداقل در چند سال اخیر برنامه‌ریزی برای ارتقای وضعیت آسفالت‌ها باعث شده است آسفالت‌ها در محور‌هایی که از افزودنی‌ها استفاده شده است یا تغییرات دانه‌بندی انجام شده یا اینکه مطابق تکنولوژی اجرا شده است تغییر محسوسی داشته که تا ۵۰ درصد عمر آسفالت‌ها را ارتقا داده است.

بیشتر بخوانید: آسفالت ۵۴۷کیلومتر راه‌ روستایی در دولت سیزدهم

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی راهداری حمل و نقل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی راهداری حمل و نقل هزار و ۵۰۰ کیلومتر هزار کیلومتر دانه بندی انجام شده آسفالت ها جاده ها محور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک

سرپرست منطقه۲ شهرداری اراک ازپخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت در سطح منطقه دو اراک در یک هفته اخیر خبر داد.

ناصر عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهارکرد: عملیات مکانیزه و پخش دستی روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی منطقه برای بهبود و ارتقا سطح کیفی وضعیت معابر در دستور کار قرار دارد.

وی بااشاره به اینکه با مناسب شدن وضعیت آب و هوا توزیع آسفالت در سطح منطقه در حال انجام است افزود: عملیات مکانیزه و پخش دستی روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی منطقه برای بهبود و ارتقا سطح کیفی وضعیت معابر در دستور کار قرار دارد.

سرپرست منطقه۲ شهرداری اراک تصریح کرد: در همین راستا روکش کامل آسفالت کوچه لطیفی در خیابان جنت با توزیع ۵۰ تن و لکه گیری کوچه های شمس و نیک روش صورت گرفت.

عسگری اضافه کرد: همچنین بهسازی و لکه گیری روکش آسفالت ورودی شهرک گردو از سمت کمربندی جنوبی با هدف بهبود وضعیت معابر، ایمن سازی و جلب رضایتمندی شهروندان انجام شد.

وی در خصوص سایر فعالیت های اخیر صورت گرفته در سطح منطقه دو اراک گفت: تسطیح، شن ریزی و اجرای ۶۰ تن آسفالت در پیاده رو جنب رستوران شمس العماره همچنین بن بست آفتاب در کوچه نهضت یک واقع در خیابان دکتر شریعتی، عملیاتی شد.

سرپرست منطقه۲ شهرداری اراک ادامه داد: در راستای تعریض خروجی شهرک گردو به سمت کمربندی جنوبی، ۸۰ متر طول جدول گذاری مجدد، برش آسفالت، پاکسازی و جمع آوری نخاله های آن برای اجرای آسفالت انجام شد.

عسگری اظهارکرد: به درخواست شهروندان، برای تسهیل تردد خودروها تعریض کانال عرضی ورودی کوچه مهری واقع در خیابان شهید شیرودی آن انجام شد.

وی افزود: همچنین تعمیر جداول و تعویض دال های بتنی شکسته میدان دارایی تکمیل شده است.

کد خبر 749447

دیگر خبرها

  • روکش آسفالت ۳۶ کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه حادثه خیز درمحور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک