Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تهران به‌عنوان پایتخت کشور ایران شناخته شده است. تهران با رشد جمعیت مواجه است به‌طوری‌که از ترافیک و آلودگی‌های این استان می‌توان به این موضوع پی برد. پایتخت ایران دارای تعداد زیادی منازل مسکونی در مناطق مختلف است. معمولاً افراد زیادی برای سکونت و همچنین سرمایه‌گذاری، برای قسمت‌های مختلف تهران واحد آپارتمانی را خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند سال اخیر، افراد باتوجه‌به وجود تورم سعی دارند که با خرید مسکن و سرمایه‌گذاری، از پایین آمدن ارزش دارایی خود محافظت کنند. همان‌طور که می‌دانید، تهران دارای مناطقی با رشد چشمگیر است که سرمایه‌گذاری در این قسمت‌ها بسیار مناسب است. در این مقاله بهترین مناطق تهران برای سرمایه‌گذاری را به شما معرفی می‌کنیم.

سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

امروزه افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند می‌توانند برای این‌کار برای خرید ملک اقدام کنند. سرمایه‌گذاری در بازار مسکن به دلیل رشد روزافزون آن دارای طرف‌داران زیادی است. اما نکته‌ای مهم که باید در بازار سرمایه‌گذاری به آن توجه داشت شرایط بازار و نوع سوددهی آن است. علاوه‌برآن باید به نکات دیگری توجه کرد که سرمایه‌گذاری مناسبی را داشت.

بازار سرمایه‌گذاری معمولاً از سوددهی بالایی برخوردار است برای همین موردتوجه افراد زیادی قرار می‌گیرد

رسیدن به سوددهی در بازار مسکن نیاز به زمان دارد و می‌توان باگذشت زمان به سوددهی مناسبی دست یافت.

بهترین زمان برای ورود به بازار سرمایه‌گذاری موقعی است که بازار دچار رکود شده باشد.

ممکن است که سرمایه‌گذاری گاهی اوقات با سوددهی همراه نباشد.

باید به این نکته توجه داشت که منطقه‌ای با آب‌وهوای مناسب، شرایط مطلوب و با رشد اقتصادی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد.

برای خرید ملک باید توجه داشت که چه نوع ملکی را با چه خصوصیاتی باید خریداری کرد.

چرا تهران برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

با صرف نظر ازآلودگی هوا و شلوغی تهران، به دلیل اینکه این شهر پایتخت است، دارابودن موقعیت‌های شغلی گوناگون و منبع درآمد متنوع، افراد زیادی به زندگی در این شهر تمایل دارند؛ بنابراین بازار مسکن در این منطقه دارای رشد اقتصادی است. طی تحقیقاتی که در چند سال اخیر صورت‌گرفته بازار مسکن تهران نسبت به شهرهای دیگر با رشد بیش‌تری همراه است. البته بعضی از مناطق این استان رشد بیش‌تری داشته و برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب‌ترند. همچنین پروژه‌های ساختمانی بسیاری مانند پروژه رومنس حکیم در تهران در حال ساخت و ساز می‌باشند.

مناطق مناسب تهران برای سرمایه گ ذاری

همان‌طور که می‌دانید، تهران به‌عنوان پرجمعیت‌ترین استان ایران شناخته شده است. این کلان‌شهر ۲۲ منطقه دارد و هر منطقه تهران دارای ویژگی‌ها، شرایط و آب‌وهوایی خاص است و همچنین انبوه سازی های ارگانی مانند پروژه سهام پهنه b رونق خاصی به این منطقه بخشیده است. افراد باید در انتخاب منطقه مناسب برای زندگی یا سرمایه‌گذاری، بررسی‌های لازم را انجام دهند.

شرایط آب‌وهوا، فرهنگ مردم، وجود امکانات تفریحی، رفاهی و گردشگری در قیمت هر منطقه مؤثر است. خریدوفروش در مناطقی که شرایط مناسب و مساعد دارند بهتر صورت می‌گیرد. در ادامه به بررسی بعضی از مناطق تهران باتوجه‌به شرایط مختلف می‌پردازیم.

بررسی مناطق مختلف تهران از نظر آب‌وهوا

مناطق تهران به‌خاطر وجود عوامل گوناگون، دارای آب‌وهوای مختلفی‌اند. از جمله این عوامل می‌توان به میزان ترافیک آن منطقه، میزان تردد و رفت آمد مردم، وجود و وسعت فضای سبز و بوستان، ارتفاع آن منطقه، میزان بارش و عوامل دیگر را نام برد.

جنوب تهران که مربوط به شهرری و حومه شاه عبدالعظیم است به دلیل ترافیک، کم بودن فضای سبز و عوامل دیگر، از آب‌وهوای نامطلوبی برخوردار است. بعد از آن منطقه ۱۵ یا افسریه به دلیل رشد جمعیت در چند سال اخیر دومین منطقه آلوده تهران شناخته شده است. بخش مرکزی تهران که به دلیل وجود اماکن سیاسی و مذهبی تردد زیادی دارد، سومین بخش آلوده تهران شناخته شده است.

منطقه شمالی تهران شامل مناطق ۱، ۳، ۵ است و به دلیل وجود فضای سبز وسیع، جمعیت کم، تردد اندک و عوامل دیگر دارای آب‌وهوای بسیار مطلوبی برای زندگی است. این بخش‌ها شامل گران‌ترین، پر طرفدارترین و لوکس‌ترین ملک‌ها است که برای سرمایه‌گذاری و زندگی بسیار مناسب‌اند.

بررسی مناطق تهران از لحاظ شلوغی

تعداد جمعیت ساکن در یک منطقه بسیار موردتوجه خریداران قرار می‌گیرد. منطقه‌ای که تعداد زیادی جمعیت داشته باشد ممکن است باعث به‌وجودآمدن مشکلاتی شود. پس مناطقی که تعداد زیادی از ساکنین را دارند تأثیراتی بر سود سرمایه‌گذاری افراد می‌گذارد؛ زیرا خریدوفروش در آن به‌سختی انجام می‌گیرد. منطقه ۴ تهران جز شلوغ‌ترین بخش تهران است و منطقه ۹ تهران کم‌ترین جمعیت را دارد.

بررسی مناطق تهران از نظر قیمت و هزینه

تهران که دارای ۲۲ منطقه است که هر بخش آن قیمت‌های مختلفی دارد. مناطقی که قیمت بسیار بالایی دارند، معمولاً خانه‌های زیباتر، بزرگ‌تر با شرایط مساعدتری برای زندگی دارند که این قسمت‌ها شامل مناطق ۱، ۲، ۳ و ۶ است. مناطقی که از قیمت پایینی برخوردارند، شامل مناطق ۱۵ تا ۲۰ تهران است.

بررسی مناطق تهران از نظر رشد منطقه

معمولاً مناطقی که امکانات تفریحی، رفاهی، گردشگری و خدماتی دارند، شرایط زندگی و سکونت در آن‌ها مساعدتر و ساکنین آن قسمت‌ها از آسایش بیش‌تری برخوردارند. اما برای سرمایه‌گذاری باید منطقه‌ای را انتخاب کرد که امکانات و قیمت پایین‌تری دارد؛ زیرا به دلیل رشد و توسعه‌ای که برای آن منطقه پیش‌بینی کرده‌اند امکان سوددهی و افزایش قیمت در آن‌ها بیش‌تر است به همین دلیل است که پروژه‌هایی مانند پروژه رومنس شرایط فروش متنوعی را ارائه می‌کنند

بهترین مناطق تهران برای سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذار باید بر اساس اهداف خود شرایط را مورد بررسی قرار دهد. فردی که فقط قصد سرمایه‌گذاری در مسکن را دارد، باتوجه‌به قیمت و روند رشد آن، ملک را خریداری می‌کند اما کسی که علاوه بر سرمایه‌گذاری قصد سکونت دارد، باید قیمت مسکن و عوامل دیگری را نیز در نظر داشته باشد. در ادامه به بررسی منطقه مناسب هر فعالیت می‌پردازیم.

بهترین مناطق تهران برای ساخت‌وساز

برخی از افراد که قصد سرمایه‌گذاری دارند، از طریق ساخت‌وساز وارد این عرصه می‌شوند. هزینه‌های ساخت‌وساز شامل خرید زمین و هزینه مربوط به مصالح، دستمزد کارگران و… است. بیش‌ترین هزینه برای خرید زمین صرف می‌شود؛ بنابراین زمین منطقه جنوبی تهران برای این منظور مناسب است.

در قسمت شمالی تهران مانند مناطق ۱ و ۳ هزینه‌های سنگینی برای ساخت مسکن صرف می‌شود که البته این مناطق دارای سوددهی کلانی برای سرمایه‌گذارانند. مناطق ۲، ۴، ۶، ۷، ۸ و ۲۲ نیز جز پرسودترین مناطق تهران به شمار می‌روند و این مناطق شامل محله‌های مختلفی است که برخی از آن‌ها عبارتند از پونک، آرژانتین، تجریش و...

بهترین منطقه برای زندگی و سکونت

کسی که علاوه بر سرمایه‌گذاری، قصد سکونت در ملک خود را دارد باید با دیدی وسیع‌تر به بررسی همه جوانب برای خرید مسکن بپردازد. این افراد باید منطقه و محله‌ای را انتخاب کنند که از لحاظ آب‌وهوا، تعداد جمعیت، ترافیک، فرهنگ ساکنین منطقه، امکانات رفاهی و دسترسی دارای کیفیت مطلوبی باشد.

منطقه ۶ تهران که محله‌های مختلفی را شامل می‌شود مانند آرژانتین دارای امکانات رفاهی متنوع و بسیاری است؛ در نتیجه شرایط مناسبی برای زندگی دارد. البته بخش شمالی تهران نیز دارای تمام شرایط مطلوب و مناسب برای زندگی است. این مناطق آپارتمان‌های لوکس و زیبایی ردارند که برای زندگی بسیار مناسبند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی بهترین منطقه برای سرمایه‌گذاری پرداختیم و یکی از مناطقی که برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد شد چیتگر در منطقه ۲۲ تهران می‌باشد و به دلیل دارابودن تمام شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5370857

منبع: مهر

کلیدواژه: شهر تهران املاک مسکن جذب سرمایه گذاری کسب و کار گروه خودروسازی سایپا موبایل پلاستیک قیمت خودرو صنعت خودروسازی فروشگاه اینترنتی گروه صنعتی ایران خودرو تبلیغات واحد صنعتی شیرینی جات خرید آنلاین کسب و کارهای اینترنتی آموزش زبان خارجی بهترین مناطق تهران برای سرمایه گذاری تهران برای سرمایه سرمایه گذاری شناخته شده عوامل دیگر بررسی مناطق بسیار مناسب بازار مسکن برای زندگی آب وهوای آن منطقه بیش تری قسمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان سال (۱۴۰۲) و افزایش قیمت مسکن در روزهای پایانی سرد سال و همزمان با شروع سال جدید، افزایش نرخ اجاره بها کابوس مستأجران شد که در مقابل با فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، موجب تشدید کابوس و دل‌سرد شدن آنها شد.

البته طبق رسم سال‌های گذشته بازار مسکن، افزایش قیمت اصلی ملک در ماه اردیبشهت و خرداد با توجه به اتمام مدارس و تغییر محل زندگی خانوار رخ خواهد داد؛ همچنین بازار ساخت مسکن در سال اخیر روند مثبتی نداشته و سیاست‌های انقباضی دولت، علاوه بر ایجاد آرامش موقتی در این صنعت، عملاً راه به جایی نبرد.

بر اساس این گزارش، بازار مسکن امسال هم با تأثیرپذیری از سال گذشته در رکود تورمی گذراند. کارشناسان حوزه مسکن معتقدند، مردم دیگر توانی برای خرید خانه ندارند و طبق آمار، شاخص دسترسی به مسکن ۱۰۷ یا ۱۰۹ سال شده، حال چه کسی می‌تواند ۱۰۹ سال زنده و تمام عمر خود را کار کند؛ با وجود گرانی‌ها و مشکلات بعدی کشور قطعاً رسیدن به این موضوع، تقریباً یک امر محال است.

همچنین بر اساس گفته مشاورین املاک با کاهش قدرت خرید مصرف کننده نهایی و افزایش دلاری قیمت آپارتمان، انتظار خروج از رکود در کوتاه مدت دور از ذهن است؛ بنا به این دلیل، انتظار می‌رود معاملات تهاتری در بازار مسکن رونق بیشتری پیدا کند.

تلاش سیاست‌گذار برای کنترل نقدینگی از یک سو و حکومت رکود تورمی مسکن از سوی دیگر موجب شده طیف وسیعی از فعالان صنعت ساختمان با بحران جدی روبرو شوند که در صورت ادامه این روند، احتمالاً با تضعیف عرضه مسکن در بازار در بلند مدت، مطابق سیاست‌های دولت برای کنترل قیمت و عرضه مسکن، این بازار حرکت نخواهد کرد.

بر اساس اهمیت مسکن در معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال گذشته (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره در مناطق «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۰» تهران را بررسی کنیم.

طبق آمار ارائه شده از رهن و اجاره مسکن در مناطق مختلف تهران، یک آپارتمان ۸۸ متری دوخوابه در منطقه ۲۰ محله «جوانمرد قصاب» تهران با پرداخت ۵۵۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۵ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد تازه ساخت (۱۴۰۳) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۷۵ متری دوخوابه، تازه ساخت یا به اصطلاح کلید خورده در منطقه ذکر شده، در محله «شهادت» تهران، نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان ودیعه خواهید بود.

نرخ رهن اجاره واحدهای دیگر در منطقه ۲۰ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۰) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
ابن‌بابویه ۸۰ ۱۴۰۱ _ ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جوانمرد قصاب ۸۸ ۱۴۰۳ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
حمزه آباد - متروی شهر ری ۷۰ ۱۴۰۱ ۱,۰۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌آباد ۸۵ ۱۴۰۳ _ ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دیلمان - میدان نماز ۸۵ ۱۴۰۱ ۸,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سر تخت ۸۰ ۱۳۹۵ _ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهادت ۷۵ ۱۴۰۳ _ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
صفاییه ۸۷ ۱۴۰۱ _ ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ظهیر آباد ۸۰ ۱۴۰۰ _ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
عباس‌آباد ۸۰ ۱۴۰۰ _ ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فیروزآبادی - شهر ری ۸۶ ۱۴۰۳ _ ۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ولی آباد - شهید آوینی ۸۵ ۱۳۹۸ _ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، طبق مشاهدات میدانی خبرنگار مهر، از منطقه ۲۰ تهران مشخص است که در این منطقه خبری از نوسانات شدید قیمتی نیست و به نظر می‌رسد ترکیب دو عنصر رکود و تورم همچنان در بازار مسکن پا برجاست و زنگ خطر تعداد کم معاملات در این بازار در گوش فعالین این صنعت به صدا در آمده است.

در شرایط رکود تورمی دو سمت عرضه و تقاضا هر دو متضرر خواهند بود، مصرف کننده توان خرید ندارد و تولید کننده با فقدان فروش در چرخه کسب و کار با مشکل مواجه خواهد شد.

کد خبر 6095932 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • تم تولد پسرانه چیست؟
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران