Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسدی مدیر جهاد کشاورزی اهر گفت: میزان کاشت گیاه زعفران در سال‌های قبل بین ۱۳ تا ۱۵ هکتار بود که امسال به ۱۲۰ هکتار رسیده و این نشان از توجه کشاورزان به کاشت این محصول با ارزش و گران قیمت در شهرستان اهر می‌باشد.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع آب و مدیریت خشکسالی، کارشناسان و مروجان این مدیریت، ترویج کشت گیاه زعفران را از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی _ترویجی کارگاه‌های آموزشی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به علاقمندان انتقال می‌دهند که خوشبختانه روز به روز به علاقمندان کشت این محصول افزوده می‌شود.

اسدی گفت: زعفران یکی از گیاهان دارویی، ارزشمند، ارزآور و مقاوم به خشکسالی است که از اواسط شهریور ماه کاشت آن آغاز شده و در طول کاشت تا گلدهی تنها دو بار آبیاری می‌شود؛ در موقع کاشت و یکبار نیز ۲۵ روز بعد از کاشت آبیاری شده و آبان ماه نیز وقت گلدهی و برداشت محصول است.

وی افزود: بعد از برداشت محصول زعفران تا پاییز سال آینده که فصل کاشت محصول است به آب نیاز نداشته و این یک فرصت مناسب برای کشاورزان می‌باشد که با توجه به کمبود آب و خشکسالی در صورت وجود آب مورد نیاز در مزارع خود اقدام به کشت این محصول با ارزش اقتصادی و گران قیمت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی اهر در خصوص تولید سالانه زعفران در هر هکتار از اراضی این شهرستان نیز گفت: تولید زعفران در این شهرستان بین سه تا پنج کیلوگرم در هر هکتار می‌باشد که در صورت مناسب بودن موقعیت زمین، خاک و... برداشت آن تا هشت کیلوگرم در هکتار نیز می‌رسد.

وی در ادامه افزود: برای حمایت از کشاورزان و علاقمندان برای کاشت این محصول پیازچه زعفران را بعد از تهیه از خراسان رضوی با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم.

اسدی گفت: زعفران به چندین روش کشت می‌شود که علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش باغبانی جهاد کشاورزی اهر مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت زعفران کشاورزی اهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن رزاقی در همایش باغداران شهرستان قائم شهر، با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به باغداران درباره اهمیت شناسنامه کردن باغ و دریافت پروانه کسب و کار گفت: شناسنامه دار شدن باغات در 22 شهرستان مازندران اجرا می‌شود و هم اکنون با همکاری مسئولان و کارشناسان اتاق اصناف کشاورزی مازندران در حال انجام است.

وی افزود: در طرح شناسنامه دار کردن باغات که در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف واگذاری فعالیت کشاورزی و باغی به مردم انجام می‌شود، ساماندهی فعالیت باغداران مازندران و تولید محصول سالم که قابلیت صادراتی داشته باشد، اجرا می‌شود.

رزاقی گفت: تاکنون 15 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شدند.

وی تاکید کرد:  پیش بینی می‌شود قبل از برداشت مرکبات امسال در شهریور، باغات مرکبات شناسنامه دار بشوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 230 هزار بهره بردار مرکبات در مازندران داریم و در 160هزار هکتار باغات استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول مرکبات برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید در باغات مازندران قابل توجه است و ارتقای کیفیت محصول برای صادرات ضرورتی است که باید به آن توجه شود.

رزاقی گفت: باغداران مازندران با شناسنامه دار کردن باغات می‌توانند در تولید مرکبات نقش ایفا کنند.

وی یادآور شد: عضویت باغداران و کشاورزان در اتاق اصناف کشاورزی هم یک فرصت برای باغداران بوده که می‌توانند در تعیین قیمت عادلانه محصولات مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان