Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:35:19 GMT

ارسال بیش از 130 اثر علمی به جشنواره علامه حلی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۰۸۴۲

ارسال بیش از 130 اثر علمی به جشنواره علامه حلی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته پژوهش در سالن انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، ضمن تبریک هفته پژوهش، شعار هفته پژوهش حوزه را «حوزه، پژوهش و پاسخگویی به نیازهای نظام و جامعه اسلامی» اعلام و اظهار کرد: شعار هفته پژوهش مانند سال‌های قبل در شورای هماهنگی پژوهش مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از فعالیت‌های گسترده معاونت پژوهش، حضور نمایندگان این معاونت در ۵۰۰ مدرسه در سراسر کشور است که آموزش مهارت‌های پژوهشی و مشق پژوهش را دنبال کنند تا این امر مهم در مدارس نهادینه شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، جشنواره علامه حلی را یکی از برنامه‌های موثر در ترویج پژوهش دانست و افزود: در سال جاری سن شرکت کنندگان جشنواره علامه حلی ۳۱ سال بود که برای سال آینده و چهاردهمین دوره به ۳۵ سال افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: طلاب در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از خواهران و برادران در ۱۳ دوره برگزاری جشنواره علامه حلی بیش از ۱۳۰ هزار مقاله، کتاب و پایان‌نامه به جشنواره ارسال کرده‌اند.

مقیمی حاجی با بیان اینکه طلاب و محققین حوزه‌های علمیه طی ۲۰ سال گذشته بیش از ۲۰ هزار اثر شامل کتاب و پایان‌نامه‌های سطح چهار را برای این معاونت ارسال کرده‌اند، اظهار کرد: ما در سراسر کشور ۵۰۰ کتابخانه داریم و یکی از بخش‌های معاونت پژوهش مدیریت امور مراکز و پژوهشگران است. در این میان دو کتابخانه معظم و فاخر حوزه علمیه شامل کتابخانه آیت‌الله حائری و کتابخانه آیت الله بروجردی کتابخانه‌هایی هستند که به طلاب و پژوهشگران حتی به خواهران هم خدمات می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه در معاونت پژوهش در بخش مدیریت و ترویج یکی از فعالیت‌ها آموزش مهارت‌های پژوهشی است، اضافه کرد: در معاونت پژوهش درخت واره‌ مهارت‌های عمومی و اختصاصی پژوهش تهیه شده و بر همین اساس طلاب با مهارت‌های پژوهشی نوین در دوره سطح یک آشنا می‌شوند و سپس این آشنایی در سطح دو و سه حوزه با برنامه‌های تکمیلی که منجر به نگارش پایان نامه شود، تکمیل می‌شود.

مقیمی حاجی افزود: تاکنون ۲۵ گروه علمی و تخصصی در پوشش برنامه های این معاونت تشکیل شده و اگر پژوهشی ناظر به نیازهای نظام وجامعه اسلامی باشد از آن حمایت می کنیم که اولویت های مورد نیاز را هم در پایگاه اطلاع رسانی به پژوهشگران اعلام کرده ایم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: پژوهش جشنواره علامه حلی حوزه های علمیه جشنواره علامه حلی معاونت پژوهش هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در یک نشست خبری با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد که امروز در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شبکه‌ای از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان سمپاد در دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد مدنظر است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد شبکه خوبی از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر مدارس ایجاد می‌کند؛ شبکه‌ای که قرار است بذر پژوهش‌های آینده و علمی کشور باشد. دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد از رشد کیفی و کمی خوبی برخوردار است که پس از وقفه ده ساله قرار است برگزار شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر دانش‌آموزان خوش‌فکر مدارس شرکت می‌کنند، اظهار کرد: دانش‌آموزان توانمندی‌ها و دستاورد‌های پژوهشی خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند و ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند.

یاوری با اشاره به اهداف نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد، ادامه داد: دانش‌آموزان با گفت‌وگو با افراد متخصص کاربرد دستاورد‌های پژوهشی خود را بهتر درک می‌کنند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه شبکه خوبی از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر مدارس ایجاد می‌کند، شبکه‌ای که قرار است بذر پژوهش‌های آینده و علمی کشور باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران