Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@08:52:08 GMT

پیگیر تغییر سوخت نیروگاه تبریز هستیم

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۴۹۹۱

پیگیر تغییر سوخت نیروگاه تبریز هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله متفکر آزاد اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات و نشست‌های پی در پی با مسئولان مرتبط وزارت نفت به خصوص شخص وزیر و مدیرعامل شرکت گاز ایران، مقرر شد فعلاً یک هفته فرصت داده شود تا شورایی متشکل از ۲ نماینده استان در مجلس و همین تعداد از وزارت نفت تشکیل شود تا برای رفع مشکل سوخت نیروگاه تبریز و سهند تصمیم گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر در این مدت و در این شورا مصالح استان تأمین شد، سوال از وزیر نفت به صحن علنی مجلس برده نمی‌شود، در غیر این صورت نمایندگان استان پی گیر این موضوع خواهند بود.

وی با تقدیر از پیگیری و همدلی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس در این باره گفت: پیگیر رفع مشکلات سوخت نیروگاه تبریز و سهند هستیم؛ در این میان کسی را مقصر نمی‌دانیم، اما در برابر تبعیض انجام شده نسبت به آذربایجان شرقی، حرف داریم تا مشکل مذکور رفع شود.

متفکرآزاد افزود: امیدواریم این پیگیری تبدیل به راه حل شود و از حقوق مردم منطقه دفاع کنیم، چون اگر کمبود گاز در کشور وجود دارد که البته آن را انکار نمی‌کنیم این کمبود برای کل کشور است، در صورتی که نیروگاه تبریز از افزون بر سه ماه گذشته از سوخت مازوت استفاده می‌کند، در حالی که نیروگاه‌های دیگر در این شرایط قرار نداشتند.

وی ادامه داد: پس از اینکه سوال از وزیر نفت در کمیسیون انرژی بررسی شد، اکنون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز ایران به همراه معاونان در این کمیسیون شرکت کردند و با نشست مشترک در این کمیسیون به بررسی این موضوع پرداختند.

وی افزود: اکنون موضوع نیروگاه تبریز و سهند در نوبت کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته و علت اینکه مصرف گاز در این نیروگاه‌ها صفر شده است سوال شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت نیرو، نیروگاه‌های دیگر نیز چندی پیش فک پلمب شده و به علت کمبود گاز در کشور مازوت در دستور کار آنها نیز قرار گرفته است.

وی افزود: با قبول این مشکل، موضوع نیروگاه تبریز و سهند این است که ۳۵۰ تن گوگرد در روز تولید می‌شود، کیفیت مازوت خوب نیست و از طرف دیگر از بیش از سه ماه قبل سوخت نیروگاه، مازوت شده، در حالی که دیگر نیروگاه‌ها تاکنون از مازوت استفاده نکردند و این تبعیض نیز در کمیسیون انرژی مجلس مورد تاکید قرار گرفت.

متفکرآزاد ادامه داد: بر این اساس در صورت عدم رفع مشکل نیروگاه‌های تبریز و سهند سوال از وزیر نفت به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

کد خبر 5371179

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروگاه برق تبریز بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه روز دانشجو گرگان سانحه تصادف ایلام واکسن کرونا آلودگی هوا معلولان لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها شیراز نیروگاه تبریز و سهند سوخت نیروگاه وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حبیبه هراتی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز، اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یکهزار تن زباله از سطح شهر تبریز جمع‌آوری می‌شود .

وی افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت آزمونه در ۲ منطقه زعفرانیه و رشدیه، جمع اوری پسماند خانگی به صورت شبانه از ساعت ۲۱ آغاز شده است و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

هراتی با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته افزود: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه اعلام کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵